Google در حال گسترش برنامه راستیآزمایی خود برای تبلیغات مالی است، که از تبلیغکنندگان در کشورهای بیشتری میخواهد ثابت کنند که مجاز به ترویج خدمات مالی هستند.
تأیید یک لایه حفاظتی اضافی در برابر کلاهبرداری مالی اضافه میکند و به افراد کمک میکند وقتی روی تبلیغات جستجو کلیک میکنند کلاهبرداری نشوند.
Google برای اولین بار این برنامه را در سپتامبر ۲۰۲۱ در بریتانیا راهاندازی کرد، که طبق گزارشها منجر به کاهش قابلتوجه در تبلیغاتی که سرویسهای جعلی را تبلیغ میکنند، شده است.
پس از راهاندازی موفقیتآمیز در بریتانیا، Google در حال گسترش برنامه راستیآزمایی به کشورهای دیگر است که از استرالیا، سنگاپور و تایوان شروع میشود.
این برای تبلیغکنندگان چه معنایی دارد؟
تبلیغ کنندگان در بازارهای فوق الذکر باید قبل از اجرای تبلیغاتی که خدمات مالی را ارتقا می دهند، دو مرحله اضافی را طی کنند.
آنها باید:
- نشان دهید که آنها توسط تنظیم کننده خدمات مالی مربوطه خود مجاز هستند
- برنامه راستیآزمایی تبلیغکننده Google را تکمیل کنید
این خطمشی از ۳۰ اوت اعمال میشود و تبلیغکنندگان میتوانند در پایان ژوئن درخواست تأیید را آغاز کنند.
این دو ماه تمام طول می کشد تا تأیید شود و از هرگونه اختلال در کمپین های تبلیغاتی جلوگیری شود.
به نظر میرسد زمان زیادی باشد، اما تأیید آگهیدهنده فرآیند سریعی نیست. بهتر است زودتر شروع کنید.
تایید شدن توسط Google
برنامه راستیآزمایی تبلیغکننده Google شامل چندین الزام است که هر کدام مجموعه مراحل خاص خود را برای تکمیل دارند.
تبلیغ کنندگان موظفند:
- به یک سری سوالات در مورد کسب و کار آنها پاسخ دهید
- هویت آنها را تأیید کنید
- جزئیات مربوط به عملیات تجاری آنها را تأیید کنید
این فرآیند به اندازهای گسترده است که Google انتظار ندارد تبلیغکنندگان آن را در یک جلسه تکمیل کنند. پس از شروع فرآیند تأیید، ۳۰ روز فرصت دارید تا آن را تکمیل کنید.
تبلیغکنندگانی که فرآیند تأیید جدید را تا ۳۰ اوت تکمیل نکردهاند، مجاز به تبلیغ خدمات مالی با استفاده از Google Ads نخواهند بود.
برای اطلاعات بیشتر، به مقاله در تأیید در بخش راهنمای خطمشیهای تبلیغاتی Google.
تصویر ویژه: Saitee/Shutterstock