تهران ، ولیعصر
021-987654

گوگل توضیح می دهد که چگونه هوش مصنوعی جستجو را از طریق MUM و BERT ایمن نگه می دارد

یک پست وبلاگ جدید از Pandu Nayak، همکار Google و معاون جستجو، توضیح می دهد که چگونه جستجوی Google از MUM و BERT برای ارائه نتایج جستجوی ایمن تر.

نکات برجسته:

  • Google از MUM برای تشخیص بهتر زمانی که جستجو نشان می‌دهد جستجوگر در بحران است استفاده می‌کند و در عرض چند هفته شروع به ارائه این بهبودها می‌کند.
  • Google از BERT برای بهبود درک خود از زمانی که جستجوگر به دنبال محتوای صریح است استفاده می‌کند.
  • طبق گفته گوگل، استفاده از BERT در این راه “نتایج شوکه کننده غیرمنتظره” را برای جستجوگران در سال گذشته ۳۰ درصد کاهش داده است.

استفاده گوگل از MUM برای ارائه خدمات بهتر به جستجوگران در بحران شخصی

«…افراد در بحران‌های شخصی به انواع روش‌ها جستجو می‌کنند، و همیشه برای ما آشکار نیست که نیاز دارند. و اگر نتوانیم دقیقاً آن را تشخیص دهیم، نمی‌توانیم سیستم‌هایمان را برای نمایش مفیدترین نتایج جستجو کدگذاری کنیم.

استفاده از یادگیری ماشینی برای بهبود درک زبان، به Google کمک می‌کند تا با دقت بیشتری تشخیص دهد که چه زمانی نتایج جستجو باید شامل شماره تلفن خطوط بحران مربوطه باشد.

نایاک توضیح داد: «MUM می‌تواند هدف پشت سؤالات افراد را بهتر درک کند تا تشخیص دهد که چه زمانی یک فرد نیاز دارد»، و افزود که این به Google کمک می‌کند «اطلاعات قابل اعتماد و قابل‌اعتمادتری را در زمان مناسب نشان دهد.»

Google قصد دارد این پیشرفت‌ها را در هفته‌های آینده ارائه کند.

Google نتایج جستجوی تکان دهنده را در سال جاری ۳۰٪ کاهش داده است

نتایج جستجوی غیرمنتظره به ندرت تجربه خوبی هستند – و گاهی اوقات می‌توانند مضر باشند و باعث ناراحتی شوند.

به همین دلیل ضروری است که Google بتواند هدف هر جستجوگر را بهتر بخواند تا نتایج ارائه شده با انتظارات آنها مطابقت داشته باشد.

حالت SafeSearch به جستجوگران امکان می‌دهد تا نتایج صریح را فیلتر کنند. با این حال، مواردی وجود دارد که این دقیقاً همان چیزی است که فرد ممکن است به دنبال آن باشد.

نایاک نوشت: «BERT درک ما از اینکه آیا جستجوها واقعاً به دنبال محتوای صریح هستند یا خیر، بهبود بخشیده است، و به ما کمک می‌کند تا شانس شما برای مواجهه با نتایج جستجوی شگفت‌انگیز را کاهش دهیم.

او فاش کرد که در طول سال گذشته، استفاده از BERT به این روش نتایج “غیر منتظره و تکان دهنده” را تا ۳۰٪ کاهش داده است.

طبق گفته نایاک، BERT “به ویژه در کاهش محتوای صریح برای جستجوهای مربوط به قومیت، گرایش جنسی و جنسیت موثر بوده است، که می تواند به طور نامتناسبی بر زنان و به ویژه زنان رنگین پوست تاثیر بگذارد.”

Google برای استفاده از MUM برای مقیاس‌بندی مبارزه با هرزنامه در چند زبان

Google از هوش مصنوعی برای کاهش هرزنامه و نتایج غیر مفید در مکان‌های مختلف استفاده می‌کند.

و در ماه‌های آینده، MUM را به کار خواهد برد تا این اقدامات ایمنی را حتی در جایی که داده‌های آموزشی بسیار کمی دارد، افزایش دهد.

این امکان پذیر است، همانطور که نایاک توضیح داد، “وقتی یک مدل MUM را برای انجام یک کار آموزش می دهیم – مانند طبقه بندی ماهیت یک پرس و جو – می آموزد که آن را به تمام زبان هایی که می داند انجام دهد.”

Google به جستجوگران اطمینان داد که این آخرین تغییرات به شدت مورد آزمایش قرار گرفته و ادامه خواهد یافت، از جمله ارزیابی شده توسط ارزیاب‌های جستجوی دستی.

Google پست را از طریق حساب @SearchLiaison خود تبلیغ کرد:


منبع تصویر: Shutterstock/metamorworks

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *