تهران ، ولیعصر
021-987654

گوگل تاثیر جنگ روسیه بر درآمدهای اوکراین را احساس می کند

تماس درآمدهای سه ماهه اول ۲۰۲۲ Alphabet نشان داد که حمله و جنگ روسیه به اوکراین بر درآمدها تأثیر دارد و این تأثیر باید تا سه ماهه دوم ادامه یابد.

برخی از تأثیرات منفی بر درآمد Google/Alphabet به این دلیل است که Alphabet بیشتر فعالیت های تجاری خود را در روسیه به حالت تعلیق درآورده است.

اما منبع دیگر تأثیر منفی به دلیل عقب نشینی تبلیغ کنندگان در اروپا است، به ویژه در هزینه های تبلیغاتی در پلت فرم YouTube.

مکث Google در فعالیت تجاری در روسیه

Google در ۳ مارس ۲۰۲۲ اعلام کرد که فروش تبلیغات در روسیه را به حالت تعلیق درآورده است، همانطور که در رویترز.

سخنگوی Google در آن زمان این بیانیه را صادر کرد:

«با توجه به شرایط فوق‌العاده، تبلیغات Google را در روسیه متوقف می‌کنیم…»

این حرکت یک هفته بعد با تعلیق خدمات مبتنی بر پرداخت، از جمله اشتراک‌ها، در روسیه در ۱۰ مارس ۲۰۲۲ دنبال شد.

تعلیق تبلیغات روسی نیز گسترش یافت به طوری که Google اکنون شرکت‌های مستقر در روسیه را از تبلیغات در خارج از روسیه مسدود می‌کند و به طور مؤثر کسب‌وکارهای روسی را از انجام هر نوع تجارت مبتنی بر تبلیغات چه در داخل یا خارج از روسیه منزوی می‌کند.

>

Google یک پست وبلاگ را در ماه مارس منتشر کرد دهم بیان می کند:

«به دنبال اعلام هفته گذشته ما مبنی بر توقف موقت تبلیغات Google در روسیه، اکنون اکثریت گسترده فعالیت‌های تجاری خود در روسیه را متوقف کرده‌ایم – از جمله تبلیغات در دارایی‌ها و شبکه‌های ما در سطح جهانی برای همه تبلیغ‌کنندگان مستقر در روسیه، ثبت‌نام‌های جدید Cloud، عملکرد پرداخت برای اکثر سرویس‌های ما، و ویژگی‌های کسب درآمد برای بینندگان YouTube در روسیه.

می‌توانیم تأیید کنیم که سرویس‌های رایگان ما مانند جستجو، Gmail و YouTube همچنان در روسیه فعال هستند.

ما به نظارت دقیق تحولات ادامه خواهیم داد.”

برایان نواک، تحلیلگر مورگان استنلی، پرسید:

“…روث، متعجب است، آیا می توانید اصلاً در مورد شکل رشد تجارت تبلیغاتی در طول سه ماهه اول با ما صحبت کنید، درک اینکه در مورد اوکراین ابهام وجود دارد و غیره؟”

روث پورات، مدیر ارشد مالی Alphabet پاسخ داد:

“…نتایج سه ماهه دوم همچنان نشان دهنده این است که ما اکثریت قریب به اتفاق فعالیت های تجاری خود را در روسیه به حالت تعلیق درآورده ایم.

و سپس به تأثیر ارز خارجی اشاره کردم. بنابراین، همانطور که به طور کلی به آن نگاه می‌کنیم، نسبت به کاری که در کسب‌وکار انجام می‌دهیم احساس خوبی داریم، چند نکته کلیدی که من در آنجا به آنها اشاره کردم.»

تعلیق فعالیت تجاری روسیه و بازپس گیری تبلیغات اروپایی

در مرحله بعد، اریک شریدان، تحلیلگر گلدمن ساکس، سؤال بعدی درباره ضعف در تبلیغات برند و اینکه آیا بین جنگ روسیه علیه اوکراین و ضعف تبلیغات در برخی از نقاط جهان ارتباطی وجود دارد یا خیر، پرسید.

شریدان پرسید:

“بسیار متشکرم که این سوال را مطرح کردید. شاید در ادامه سوال برایان.

سایر بازیگران صنعت در سه ماهه‌ای که شما اخیراً گزارش دادید، نقاط ضعفی را در تبلیغات برند در سطح جهان مطرح کردند.

آیا از دیدگاه نوسانات، به خصوص در مورد جنگ اوکراین برای مدتی در ماه مارس، چیزی از آن را دیدید؟»

روث پورات، مدیر مالی Alphabet، پاسخ داد:

“از نظر درآمد، مستقیم ترین تاثیر این واقعیت است که ما اکثریت قریب به اتفاق فعالیت های تجاری خود را در روسیه به حالت تعلیق درآوریم، همانطور که در اوایل ماه مارس اعلام کردیم.

و در پاسخ به سوال شما، حدود ۱٪ از درآمدهای Google در سال ۲۰۲۱ از روسیه بود، و این عمدتاً از تبلیغات بود.

علاوه بر این، از آغاز جنگ، هزینه‌های تبلیغ‌کنندگان، به‌ویژه در YouTube در اروپا، کاهش یافت.

درآمدهای اروپا در مقابل منطقه آسیا

در سوال زیر، تحلیلگر از کلمات اختصاری برای مناطق جهانی استفاده می کند.

مخفف ها و معانی آنها عبارتند از:

  • EMEA = اروپا، خاورمیانه و آفریقا
  • APAC = آسیا و اقیانوسیه

مایکل ناتانسون، تحلیلگر MoffettNathanson پرسید:

“و سپس برای روث، این یک سه ماهه عجیب و غریب است زیرا اگر به APAC نگاه کنید، منطقه APAC عملکرد ضعیفی در EMEA داشت، که روسیه و اوکراین را در آنجا داشت.

آیا چیزی وجود دارد که بخواهید در این سه‌ماهه در مورد آسیا و اقیانوسیه صحبت کنید، چرا می‌توانست نرم‌تر باشد؟ یا هر محصول دیگری که ممکن است به یک سه ماهه کندتر برای APAC منجر شده باشد؟»

روث پورات پاسخ داد:

«…در اروپا، همانطور که در سؤال خود اشاره کردید، تأثیر کمی بیشتر از جنگ در اوکراین نسبت به مناطق دیگر، و سپس دلتای قابل توجه بین ثابت و شناور واقعاً نشان دهنده تقویت معنادار دلار در مقابل است. یورو.

من حدس می‌زنم در قلب سوال شما در رابطه با APAC، نکته اصلی این است که شما را به یک سال پیش برگردانیم، ما نرخ رشد قابل‌توجهی ۳۹ درصدی را با ارز ثابت دریافت می‌کردیم.

و بنابراین، این واقعاً نشان‌دهنده رشد قابل توجهی نسبت به عملکرد تبلیغات بی‌صدا در APAC در این سه ماهه اول است، و واقعاً شما را به سه ماهه گذشته بازمی‌گرداند.

تاثیر جنگ اوکراین در الفبا احساس شد

مدیر مالی آلفابت خاطرنشان کرد که یک درصد از درآمدها مربوط به تبلیغات از روسیه است و این درآمد مستقیماً از تصمیم آلفابت برای خروج بیشتر فعالیت های تجاری از روسیه تأثیر داشته است. این به طور بالقوه مقدار نسبتاً قابل توجهی از درآمد است، بنابراین واضح است که جنگ روسیه علیه اوکراین تأثیر مستقیمی بر Alphabet دارد.

تأثیر غیرمستقیم ناشی از عقب نشینی در تبلیغات در اروپا است که عمدتاً بر هزینه تبلیغات YouTube در اروپا متمرکز است.

نقل قول

خواندن متن پرسش و پاسخ Alphabet Q1 2022 Earnings

تماس کسب درآمد تمام Alphabet Q1 را تماشا کنید

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *