تهران ، ولیعصر
021-987654

گوگل: سرفصل ها با ساختار سلسله مراتبی یک “ایده عالی”

جان مولر از Google در مورد عناصر عنوان با یکی از اعضای جامعه SEO صحبت کرد و در آنجا سودمندی استفاده از ساختار سلسله مراتبی هنگام استفاده از عناصر عنوان را تأیید کرد.

زمینه پس زمینه آنچه مولر گفت

عناصر سرفصل

قرار است برای نشان دادن اینکه بخشی از یک صفحه وب در مورد چیست استفاده می شود.

علاوه بر این، عناصر عنوان دارای ترتیب رتبه بندی هستند، به طوری که

بالاترین رتبه اهمیت و

پایین ترین سطح اهمیت است.

هدف عنصر عنوان این است که یک بخش از محتوا را برچسب گذاری کند.

مشخصات HTML امکان استفاده از چندین عنصر

را می دهد. بنابراین، از نظر فنی، استفاده از بیش از یک

کاملاً معتبر است.

بخش ۴.۳.۱۱ HTML مشخصاتns حالات:

“عناصر h1–h6 یک سطح عنوان دارند که با شماره در نام عنصر داده می شود.

اگر سندی دارای یک یا چند عنوان است، حداقل یک عنوان در طرح کلی باید سطح عنوان ۱ داشته باشد.”

با این وجود، استفاده از بیش از یک

بهترین روش در نظر گرفته نمی شود.

مرجع برنامه‌نویس Mozilla page درباره استفاده از سرفصل ها توصیه می کند:

«عناصر HTML

تا

شش سطح از سرفصل‌های بخش را نشان می‌دهند.

بالاترین سطح بخش و

پایین ترین سطح است.

…از استفاده از عناصر

متعدد در یک صفحه خودداری کنید

در حالی که استفاده از چندین عنصر

در یک صفحه توسط استاندارد HTML مجاز است (تا زمانی که آنها تودرتو نباشند)، این بهترین روش در نظر گرفته نمی شود. یک صفحه عموماً باید یک عنصر

داشته باشد که محتوای صفحه را توصیف کند (شبیه به عنصر سند).»

جان مولر قبلاً گفته بود مهم نیست که یک صفحه وب از یک

یا پنج

عنوان استفاده کند.

نکته بیانیه او این است که سطح عنوان به اندازه نحوه استفاده از آنها مهم نیست، بهترین روش استفاده از عنوان برای نشان دادن اینکه بخشی از محتوا در مورد چیست.

آنچه مولر در توییتر گفت

یکی از اعضای جامعه SEO در حال شوخی بود و به آرامی به مولر در مورد استفاده از بیش از یک H1 اشاره کرد.

او توییت کرد:

سئوکار با به اشتراک گذاشتن نحوه استفاده از بهترین شیوه‌ها برای عناصر عنوان با استفاده از تنها یک

، برای نشان دادن آنچه صفحه درباره آن است و سپس با استفاده از بقیه سرفصل‌ها به ترتیب رتبه، یک صفحه وب را ترجیح می‌دهد، پیگیری کرد. یک ساختار سلسله مراتبی.

یک ساختار سلسله مراتبی بخش‌هایی از یک صفحه وب و هر بخش فرعی را در هر بخش ارتباط برقرار می‌کند.

او توئیت کرد:

“من با عناصر هدر خیلی سنتی هستم. (HTML 4 برای زندگی! lol)

هنوز توصیه می‌کنم فقط از یک عنصر H1 در صفحه استفاده کنید.

من با صبر و حوصله به صفحات برمی گردم تا سلسله مراتب هدر را برای سرگرمی پیاده سازی کنم.”

جان مولر توئیت تایید خود را در پاسخ: قوی>

“من فکر می کنم این یک ایده عالی و یک تمرین عالی است.

سلسله مراتب سرصفحه نه تنها برای Google مفید است، بلکه برای دسترسی نیز مهم است.

(Google هنوز باید با چیزهای عجیب و غریبی که مردم در وب مطرح می کنند مقابله کند، اما فکر کردن در کار شما همیشه منطقی است.)”

ساختار صفحه سلسله مراتبی

در روزهای اولیه سئو،

به عنوان یک عامل رتبه بندی مهم در نظر گرفته می شد، عاملی که مهمتر از

بود.

بنابراین، در آن زمان، یکی همیشه مهمترین کلمات کلیدی خود را در

قرار می داد تا به Google نشان دهد که صفحه مربوط به آن کلمه کلیدی است.

H1 قبلاً قدرت رتبه‌بندی بیشتری داشت، بنابراین استفاده از

برای کمک به رتبه‌بندی ضروری بود.

الگوریتم Google از کلمات کلیدی به عنوان راهی برای “حدس زدن” استفاده از یک صفحه وب استفاده می کرد.

کلمات کلیدی در متن لنگر، کلمات کلیدی در تگ عنوان و کلمات کلیدی در

به Google کمک کردند تا حدس بزند که صفحه مربوط به چه چیزی است.

اما امروزه، گوگل نیازی به حدس زدن ندارد.

می تواند بفهمد که چه بخش هایی از یک صفحه وب در مورد چیست، و در نتیجه کل صفحه وب در مورد چیست.

با وجود این پیشرفت‌ها، بسیاری از سئوکاران هنوز معتقدند که استفاده از

نوعی عامل رتبه‌بندی جادویی است.

عناوین دیگر در مورد فریاد زدن کلمه کلیدی مورد نظر شما برای رتبه بندی نیستند.

نقش عناصر عنوان در حال حاضر این است که به موتورهای جستجو بگوییم بخشی از محتوا در مورد چیست.

هر بخش از یک صفحه محتوا معمولاً در مورد چیزی خاص است.

برچسب‌های سرفصل باعث می‌شود موتورهای جستجو راحت‌تر بدانند یک صفحه درباره چیست.

و این به آنها کمک می کند تا صفحه را برای موضوع رتبه بندی کنند.

و طبق مشخصات رسمی HTML، از نظر فنی این روش مناسب برای استفاده از عناصر عنوان است.

در نهایت، مولر کیفیت عنصر عنوان را به عنوان راهی برای برقراری ارتباط بهتر به دلایل دسترسی، مانند افرادی که از صفحه‌خوان‌ها استفاده می‌کنند، ذکر کرد.

مشخصات رسمی HTML می گوید:

“عناوین توصیفی به ویژه برای کاربرانی که دارای معلولیت هایی هستند که خواندن را کند می کند و برای افرادی که حافظه کوتاه مدت محدودی دارند مفید است.

این افراد زمانی سود می‌برند که عناوین بخش‌ها پیش‌بینی محتوای هر بخش را ممکن می‌سازد.»

بنابراین از جان مولر برای جلب توجه به مزایای استفاده از سرفصل‌ها با ساختار سلسله مراتبی، برای جلب توجه به نحوه مفید بودن ساختار سلسله مراتبی برای Google و دسترسی‌پذیری تشکر می‌کنیم.

تصویر ویژه توسط Shutterstock/Asier Romero

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *