در کنفرانس سالانه I/O خود که امروز برگزار شد، Google ارتقاء به جستجوی چندگانه را اعلام کرد که به طور همزمان در مورد اشیاء اطراف شما پرس و جو می کند.
با ویژگی جدیدی به نام کاوش صحنه، Google تلاش میکند تا با ترکیب کردن درک خود از همه انواع اطلاعات – متن، صدا، تصاویر و موارد دیگر، جستجو را حتی طبیعیتر کند.
این بر اساس چند جستجو در Google Lens، که ماه گذشته معرفی شد، ساخته شده است و امکان جستجوی کل ” صحنهها” در یک زمان.
Google کاوش صحنه را با نمونهای از قفسه فروشگاههای مواد غذایی نشان داد، که نشان میدهد چگونه میتواند فوراً اقلامی را شناسایی کند که دارای مجموعهای از معیارهای خاص هستند.
کاوش صحنه چگونه کار می کند؟
وقتی با استفاده از جستجوی چندگانه به صورت بصری با Google جستجو میکنید، در حال حاضر میتواند اشیاء را در یک قاب تشخیص دهد.
با کاوش صحنه، که در آیندهای در حال گسترش است، میتوانید از جستجوی چندگانه برای حرکت دوربین خود و جمعآوری اطلاعات بینش درباره چندین شیء در یک صحنه وسیعتر استفاده کنید.
در یک پست وبلاگ، Google بیان میکند:
«تصور کنید که در حال تلاش برای انتخاب یک شیرینی کامل برای دوست خود هستید که کمی شکلاتشناس است. می دانید که آنها عاشق شکلات تلخ هستند اما از آجیل خوششان نمی آید و می خواهید چیزی با کیفیت از آنها تهیه کنید.
با کاوش صحنه، میتوانید کل قفسه را با دوربین تلفن خود اسکن کنید و اطلاعات بینش مفیدی را که در مقابل شما قرار گرفتهاند مشاهده کنید.
کاوش صحنه یک پیشرفت قدرتمند در توانایی دستگاههای ما برای درک جهان به روشی است که ما انجام میدهیم – بنابراین میتوانید به راحتی آنچه را که به دنبال آن هستید پیدا کنید– و ما مشتاقانه منتظر هستیم که آن را در آینده به جستجوی چندگانه بیاوریم. /p>
![Google I/O Multisearch Update: Search The World Around You](https://www.searchenginejournal.com/wp-content/uploads/2022/05/a9eb985c-fe60-4e33-aac7-fd73362bc1ee-627c02380267f-sej.jpeg)
در طول سخنرانی Google I/O بیان شد که کاوش صحنه از دید کامپیوتری برای اتصال فوری چندین فریم که یک صحنه را تشکیل میدهند و شناسایی تمام اشیاء درون آن استفاده میکند.
همانطور که کاوشگر صحنه اشیاء را شناسایی میکند، به طور همزمان به نمودار دانش Google ضربه میزند تا مفیدترین نتایج را نشان دهد.
Google در حال تجسم مجدد جستجو است
Prabhakar Raghavan، معاون ارشد گوگل، در توییتر میگوید که ویژگیهای اعلام شده امروز نمایانگر دیدگاه جدید شرکت برای جستجو هستند:
امروز در Google I/O، دیدگاه خود را به اشتراک گذاشتیم تا کل دنیای اطراف شما را قابل جستجو کنیم – یافتن و کاوش اطلاعات را برای شما آسان تر و طبیعی تر می کند: https://t.co/sElJQOdPZq → یک رشته کوچک در مورد معنای این… 🧵 #GoogleIO (1/4)
— Prabhakar Raghavan (@WittedNote) 11 مه
او در ادامه به موضوع توییتر اضافه می کند:
“TL;DR: ما معتقدیم که روش جستجوی شما نباید محدود به تایپ کلمات کلیدی در کادر جستجو باشد… ما در حال تصور مجدد معنای جستجوی مجدد هستیم، بنابراین میتوانید ✨به هر طریقی جستجو کنید، و در هر کجا✨ (۴/۴)”
همانطور که Google جستجو را مجدداً تصور میکند، کسبوکارها ممکن است مجبور شوند نحوه بهینهسازی را برای آن دوباره تصور کنند.
ممکن است زمانی در آینده باشد که کسبوکارها شروع به پرسیدن نحوه بهینهسازی محصولات واقعی برای کاوش صحنههای Google کنند.
برای این منظور، باید دید که آیا کاوش صحنه پتانسیل ایجاد ترافیک بیشتر برای ناشران را دارد یا خیر.
آیا کاوش صحنه پیوندهای وب سایتی را برای بازدید کاربران ایجاد می کند؟ یا گوگل فقط اطلاعات را از نمودار دانش ارائه می کند؟
من گمان میکنم با نزدیکتر شدن کاوش صحنه به راهاندازی، به این سؤالات و سؤالات بیشتر پاسخ داده شود.
منبع: Google
تصویر ویژه: Poetra.RH/Shutterstock