تهران ، ولیعصر
021-987654

Google: محصولات موجود در انبار ممکن است بر روی دید جستجو تأثیر بگذارد

اگر کالای برای فروش در وب‌سایت خرده‌فروش فهرست شده باشد، ممکن است نمایان بودن صفحه محصول را کاهش دهد.

این را جان مولر، مدافع جستجوی Google، در خلال یک پاتوق اخیر در ساعات اداری سئوی مرکزی جستجوی Google بیان کرد.

یک سوال توسط مالک فروشگاه تجارت الکترونیک ارسال می‌شود که می‌پرسد در صورت فروش محصولات، رتبه‌بندی جستجو برای کلمات کلیدی تراکنشی می‌تواند تاثیر منفی داشته باشد.

مولر می‌گوید، در تئوری، Google می‌تواند نمایان بودن صفحات محصول را با اقلام موجود در انبار کاهش دهد.

با این حال، لازم نیست اینطور باشد. پاسخ کامل او را در بخش زیر بخوانید.

Google با محصولات خارج از انبار به عنوان Soft 404 برخورد می کند

مولر این احتمال را رد نمی‌کند که محصولات موجود در انبار با کاهش دید در نتایج جستجو مواجه شوند.

او توضیح می‌دهد که Google با «غیبت موجودی» به‌عنوان یک خطای نرم ۴۰۴ برخورد می‌کند:

«در انبار موجود نیست – ممکن است. این به نوعی ساده شده است. من فکر می‌کنم وقتی صحبت از خود محصولات به میان می‌آید چندین چیز وجود دارد که می‌توان آنها را به عنوان یک نتیجه جستجوی معمولی نشان داد.

آنها همچنین می توانند به عنوان یک نتیجه خرید ارگانیک نیز نشان داده شوند. اگر چیزی در انبار موجود نیست، من معتقدم که نتیجه خرید ارگانیک ممکن است نشان داده نشود – من ۱۰۰٪ مطمئن نیستم.

و وقتی نوبت به نتایج جستجوی عادی می‌رسد، ممکن است این اتفاق بیفتد که وقتی می‌بینیم چیزی موجود نیست، فرض می‌کنیم که بیشتر شبیه یک خطای ۴۰۴ نرم‌افزار است، جایی که آن URL را نیز از نتایج جستجو حذف می‌کنیم. .

از نظر تئوری، اگر چیزی تمام شود، می‌تواند روی قابلیت مشاهده در جستجو تأثیر بگذارد.”

Google همچنان صفحه محصول را در صورت مرتبط بودن نشان خواهد داد

اینکه آیا Google صفحه محصول را دارای خطای ۴۰۴ soft 404 تلقی می‌کند بستگی به ارزشی دارد که فراتر از خود محصول ارائه می‌دهد.

اگر صفحه به‌عنوان منبعی برای اطلاعات مربوط به محصول استفاده می‌شود – اطلاعاتی که در صورت اتمام موجودی محصول همچنان می‌تواند مفید باشد – احتمالاً در نتایج جستجو قابل مشاهده خواهد بود.

مولر ادامه می دهد:

«لازم نیست اینطور باشد. به طور خاص، اگر اطلاعات زیادی در مورد آن محصول به هر حال در آن صفحات دارید، آن صفحه همچنان می تواند برای افرادی که در جستجوی یک محصول خاص هستند کاملاً مرتبط باشد. بنابراین لزوماً چیزی به پایان نمی رسد و آن صفحه از جستجو ناپدید می شود.”

در نهایت، مولر اضافه می‌کند که بقیه رتبه‌بندی سایت تحت تأثیر تمام شدن موجودی محصول قرار نمی‌گیرد.

“نکته دیگری که در اینجا نیز باید به آن توجه کرد این است که حتی اگر یک محصول در انبار تمام شود، بقیه رتبه‌بندی سایت تحت تأثیر آن قرار نمی‌گیرد.

بنابراین حتی اگر بخواهیم آن یک محصول خاص را حذف کنیم زیرا فکر می کنیم بیشتر شبیه یک صفحه نرم افزاری ۴۰۴ است، سپس افرادی که محصولات دیگر را در سایت جستجو می کنند، همچنان آنها را به طور معمول نشان می دهیم. اینطور نیست که هیچ نوع اثر منفی روی سایر قسمت‌های سایت جابه‌جا شود.”

پاسخ کامل مولر را در ویدیوی زیر بشنوید:


تصویر ویژه: Gorodenkoff/Shutterstock

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *