امیر دانشی پور | آموزش سئو و دیجیتال مارکتینگ

Google واجد شرایط بودن برای نتایج غنی از محصول را افزایش می دهد

Google با استفاده از داده‌های ساخت‌یافته، واجد شرایط بودن را برای تجربه‌های جستجوی فهرست تجاری و قطعه‌های محصول افزایش داد. این تغییر بر بازرگانان، سایت‌های بررسی محصول و سایت‌های جمع‌آوری اطلاعات محصول تأثیر می‌گذارد.

فیدهای Merchant Center دیگر برای واجد شرایط بودن برای نتایج غنی از محصول ضروری نیستند.

دو گزارش جدید نیز در کنسول جستجوی Google وجود دارد.

در اعلامیه Google آمده است:

«در ابتدا، قطعه‌های محصول در نتایج جستجوی Google عمدتاً توسط schema.org محصول ارائه می‌شد. داده‌های ساخت‌یافته و تجربه‌های فهرست‌بندی تاجر عمدتاً با جزئیات محصول ارائه‌شده از طریق فید Google Merchant Center.

اکنون تاجران می‌توانند با ارائه داده‌های محصول در صفحات وب بدون حساب Google Merchant Center واجد شرایط تجربه فهرست‌بندی تاجر باشند.

این واجد شرایط بودن بهبودیافته تا حدی با برنامه‌های افزودنی اخیر به ویژگی‌ها و انواع مرتبط با محصول در schema.org برای حوزه‌هایی مانند اندازه‌بندی پوشاک و رتبه‌بندی بهره‌وری انرژی ممکن شده است.»

تجارب بهبود یافته محصول در جستجو

تجارب بهبودیافته، که گاهی اوقات به عنوان نتایج غنی شناخته می‌شوند، ویژگی‌های جستجویی هستند که می‌توانند تصاویر را نشان دهند و اطلاعات بیشتری نسبت به یک قطعه جستجوی معمولی ارائه دهند.

وقتی بازرگانان از داده‌های ساختاری مناسب استفاده می‌کنند، واجد شرایط نمایش محصولات خود برای فروش مستقیم از نتایج جستجو می‌شوند.

Google دو تجربه جستجوی مرتبط با محصول را برجسته کرد:

  • محصولات محبوب
  • قطعه محصول

تجربه جستجوی محصولات محبوب، تصاویر محصولات را دقیقاً در نتایج جستجو نشان می‌دهد.

Google نمونه‌ای از محصولات محبوب را در جستجو منتشر کرد:

products rich results

نوع دیگری از نتایج غنی که واجد شرایط بودن را افزایش داده است، قطعه محصول نامیده می‌شود.

نمونه ای از قطعه محصول

گزارش‌های کنسول جستجوی جدید

Google همچنین اعلام کرد که گزارش داده‌های ساختاری محصول را از کنسول جستجو حذف می‌کند و دو گزارش جدید جایگزین آن می‌کند.

گزارش‌های جدیدی که در کنسول جستجو قابل مشاهده هستند عبارتند از:

گزارش فهرست‌های بازرگان

تجاری که محصولات می فروشند باید از گزارش فهرست تجاری استفاده کنند. این گزارش مشکلات داده‌های ساختاریافته مربوط به تجربه‌های فهرست رایگان را نشان می‌دهد.

گزارش گزیده‌های محصول

سایت‌هایی که نظرات محصول را منتشر می‌کنند یا محصولاتی را نمی‌فروشند اما از داده‌های ساختاری محصول استفاده می‌کنند، باید از این گزارش استفاده کنند.

این گزارش مشکلات داده‌های ساختاریافته مربوط به قطعه‌های محصول در جستجو را نشان می‌دهد.

گزارش قطعه‌های محصول، گزارش داده‌های ساختار یافته محصول قدیمی را جذب می‌کند. داده‌های گزارش قدیمی اکنون در این گزارش جدید موجود است.

مستندات تجربیات فهرست محصولات رایگان

Google اسناد مربوط به تجربه‌های فهرست رایگان را به‌روزرسانی کرد.

اسناد به‌روزرسانی‌شده اکنون اطلاعات بیشتری در رابطه با نحوه بازرگانان دارد. می‌تواند از طریق استفاده از داده‌های ساختاریافته محصول، واجد شرایط فهرست‌بندی رایگان نتایج غنی باشد.


منابع نقل شده:

اعلام Google در مورد واجد شرایط بودن فهرست‌های تجاری گسترده

مستندات داده‌های ساختاری محصول Google

تصویر ویژه توسط Shutterstock/Ljupco Smokovski

عکس‌های صفحه توسط نویسنده

خروج از نسخه موبایل