امیر دانشی پور | آموزش سئو و دیجیتال مارکتینگ

بینش Google در مورد Robots.txt، HTML معنایی و Rel-Canonical

گری ایلیز، تحلیلگر Google، راهنمایی هایی را در مورد فایل های بزرگ robots.txt، تأثیر سئوی طراحی مجدد وب سایت، و استفاده صحیح از برچسب های متعارف ارائه می دهد.

ایلیس در حال پاسخگویی به سوالاتی است که از طریق پیام مستقیم لینکدین برای او ارسال می‌شود و به آنها به صورت عمومی پاسخ می‌دهد و بینش‌های ارزشمندی را برای افراد جامعه SEO ارائه می‌دهد.

در حال حاضر برای یک کارمند Google ارزش خبری به اشتراک گذاشتن توصیه های SEO دارد. این امر به ویژه با توجه به اینکه ایلیز است که به اندازه همکارانی مانند وکیل جستجو جان مولر و مدافع توسعه دهنده مارتین اسپلیت در رسانه های اجتماعی فعال نیست.

در طول هفته گذشته، Illyes مشاوره و راهنمایی در مورد موضوعات زیر به اشتراک گذاشته است:

  • فایل های بزرگ robots.txt
  • تأثیر سئوی طراحی مجدد وب سایت
  • استفاده صحیح از برچسب های متعارف rel-canonical

با توجه به تعاملی که پست‌های او دریافت می‌کند، احتمالاً موارد بیشتری در راه است. در اینجا خلاصه ای از مواردی است که اگر او را در لینکدین دنبال نمی کنید، از دست داده اید.

فایل های Robots.Txt را کمتر از ۵۰۰ کیلوبایت نگه دارید

با توجه به نظرسنجی‌ای که قبلاً در مورد اندازه فایل‌های robots.txt منتشر شده بود، Illyes یک PSA را برای کسانی که اندازه فایل بزرگتر از ۵۰۰ کیلوبایت دارند به اشتراک می‌گذارد.

Google’s Insights On Robots.txt, Semantic HTML, & Rel-Canonicalعکس از صفحه: linkedin.com/in/garyillyes/، ژانویه ۲۰۲۳.

ایلیس توصیه می کند به اندازه فایل robots.txt وب سایت خود توجه کنید، به خصوص اگر بزرگتر از ۵۰۰ کیلوبایت باشد.

خزنده‌های Google فقط ۵۰۰ کیلوبایت اول فایل را پردازش می‌کنند، بنابراین اطمینان از اینکه مهم‌ترین اطلاعات ابتدا ظاهر می‌شوند بسیار مهم است.

انجام این کار می تواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید که وب سایت شما به درستی خزیده شده و توسط Google فهرست شده است.

بازطراحی‌های وب‌سایت ممکن است باعث شود رتبه‌بندی‌ها «آخرین» شوند

هنگامی که یک وب سایت را دوباره طراحی می کنید، مهم است که به یاد داشته باشید که رتبه آن در موتورهای جستجو ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد.

همانطور که ایلیز توضیح می دهد، این به این دلیل است که موتورهای جستجو از HTML صفحات شما برای درک و طبقه بندی محتوای سایت شما استفاده می کنند.

اگر تغییراتی در ساختار HTML ایجاد کنید، مانند شکستن پاراگراف‌ها، استفاده از سبک CSS به جای تگ‌های H، یا اضافه کردن تگ‌های شکستن غیرضروری، می‌تواند باعث شود که تجزیه‌کننده‌های HTML نتایج متفاوتی تولید کنند.

این می تواند به طور قابل توجهی بر رتبه سایت شما در موتورهای جستجو تأثیر بگذارد. یا همانطور که Illyes بیان می کند، می تواند باعث شود رتبه بندی ها “آهسته” شود:

عکس از صفحه: linkedin.com/in/garyillyes/، ژانویه ۲۰۲۳.

ایلیس توصیه می‌کند هنگام طراحی مجدد سایت از HTML مشابه معنایی استفاده کنید و از اضافه کردن برچسب‌هایی که برای به حداقل رساندن تأثیر سئو ضروری نیستند، اجتناب کنید.

این به تجزیه کننده های HTML امکان می دهد محتوای سایت شما را بهتر درک کنند، که می تواند به حفظ رتبه بندی جستجو کمک کند.

از مسیرهای نسبی در Rel-Canonical خود استفاده نکنید

هنگام اجرای تگ‌های متعارف، از میانبر استفاده نکنید. Illyes اکیداً توصیه می کند که کل مسیر URL را بنویسید:

عکس از صفحه: linkedin.com/in/garyillyes/، ژانویه ۲۰۲۳.

ذخیره چند بایت با استفاده از یک مسیر نسبی در تگ rel-canonical ارزش مشکلات احتمالی را ندارد.

استفاده از مسیرهای نسبی ممکن است باعث شود موتورهای جستجو آن را به عنوان یک URL متفاوت در نظر بگیرند که می تواند موتورهای جستجو را سردرگم کند.

املای مسیر URL کامل ابهامات احتمالی را از بین می برد و اطمینان حاصل می کند که موتورهای جستجو URL صحیح را به عنوان نسخه ترجیحی شناسایی می کنند.

به طور خلاصه

ایلیز با پاسخ دادن به سوالاتی که از طریق پیام مستقیم برای او ارسال می‌شود و تخصص خود را ارائه می‌کند، به جامعه پاسخ می‌دهد و بینش‌های ارزشمندی در مورد موضوعات مختلف مرتبط با سئو ارائه می‌دهد.

این گواهی بر تعهد ایلیز برای کمک به مردم برای درک نحوه عملکرد Google است. برای او DM بفرستید، و سؤال شما ممکن است در پست بعدی لینکدین پاسخ داده شود.


منبع: LinkedIn

تصویر ویژه: SNEHIT PHOTO/Shutterstock

خروج از نسخه موبایل