تهران ، ولیعصر
021-987654

گوگل یک سال دیگر به کوکی های شخص ثالث می دهد

Google در حال به تعویق افتادن کوکی‌های شخص ثالث در Chrome یک سال دیگر است و قصد دارد از سال ۲۰۲۴ حذف تدریجی آنها را آغاز کند.

این دومین افزونه پشتیبانی کروم از کوکی‌های شخص ثالث است که Google در ابتدا قصد داشت امسال آن را متوقف کند.

سال گذشته زمانی که Google ضرب‌الاجل را تا سال ۲۰۲۳ تمدید کرد، برنامه‌ها دوباره تغییر کردند. اکنون این برنامه تمدید شده است.

Google برای آزمایش طرح Privacy Sandbox خود به زمان بیشتری نیاز دارد — راه حلی کمتر مزاحم برای ارائه تبلیغات هدفمند.

آنتونی چاوز، معاون ابتکار عمل Google’s Privacy Sandbox، در یک پست وبلاگ می گوید:

“منطبق‌ترین بازخوردی که دریافت کرده‌ایم نیاز به زمان بیشتر برای ارزیابی و آزمایش فناوری‌های جدید Privacy Sandbox قبل از منسوخ شدن کوکی‌های شخص ثالث در Chrome است…

این رویکرد عمدی برای انتقال از کوکی‌های شخص ثالث تضمین می‌کند که وب می‌تواند به رشد خود ادامه دهد، بدون تکیه بر شناسه‌های ردیابی متقابل سایت یا تکنیک‌های مخفی مانند انگشت نگاری.

Google آزمایش جعبه ایمنی حریم خصوصی را در چند ماه گذشته آغاز کرده است. توسعه‌دهندگان، ناشران و بازاریابان موافق هستند که به یک پنجره آزمایش طولانی‌تر نیاز دارد.

اکنون، Google قصد دارد به‌تدریج از کوکی‌های شخص ثالث به جعبه ایمنی حریم خصوصی منتقل شود، نه اینکه ناگهان آنها را با چیز جدیدی جایگزین کند.

نسخه آزمایشی Privacy Sandbox API در دسترس توسعه دهندگان است. در ماه اوت، آزمایش به میلیون‌ها نفر در سراسر جهان گسترش خواهد یافت.

Google به اجرای این آزمایش برای افراد بیشتری در طول سال و تا سال ۲۰۲۳ ادامه خواهد داد.

چاوز ادامه می دهد:

«تا سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳، انتظار داریم که APIهای Privacy Sandbox راه‌اندازی شوند و عموماً در Chrome در دسترس باشند. همانطور که توسعه‌دهندگان این APIها را اتخاذ می‌کنند، اکنون قصد داریم در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ حذف تدریجی کوکی‌های شخص ثالث در Chrome را آغاز کنیم. مثل همیشه، می‌توانید جدول‌های زمانی و نقاط عطف به‌روز را در وب‌سایت Privacy Sandbox پیدا کنید.”

برای بازاریابان و تبلیغ‌کنندگان، این به معنای زمان بیشتری قبل از تنظیم استراتژی‌های تبلیغاتی خود برای هدف قرار دادن کاربران Chrome است.

معلوم نیست که از بین رفتن کوکی‌های شخص ثالث در Chrome چگونه بر تبلیغ‌کنندگان تأثیر می‌گذارد یا اینکه جعبه ایمنی حریم خصوصی چقدر در هدف قرار دادن مشتریان مؤثر است.

احتمالاً با گسترش آزمایش در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳، بیشتر یاد خواهیم گرفت.


منبع: Google

تصویر ویژه: Shutterstock/Faithie

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *