در یک پادکست Google Search Off the Record، لیزی ساسمن و جان مولر از Google درباره نوشتن متن جایگزین و به اشتراک گذاشتن فرآیند فکری پشت متن جایگزین استثنایی بحث کردند.
مکالمه بعدی نشان داد که مسائلی مانند متعادل کردن نیازهای SEO با استفاده صحیح از متن جایگزین برای هدف دسترسی وجود دارد.
لیزی ساسمن گوگل بحث را با در نظر گرفتن اینکه بهترین رویکرد برای نوشتن متن جایگزین چیست، شروع میکند و به این فکر میکند که آیا راه درست توصیفی است یا راه دیگری وجود دارد.
لیزی ساسمن:
«اگر متن جایگزین داشته باشید، اما مطمئن نیستید که خوب است چه؟
از نظر توصیفی بودن میتوان آن را بهبود بخشید، یا اینکه تصویر را توصیف میکند، اما نه لزوماً به بهترین شکل؟
چون وقتی شروع به نشستن و نوشتن متن جایگزین کردید، متوجه میشوید که میتوانید چیزهای زیادی در مورد آن بگویید، مانند “اوه، این یک نتیجه جستجو است” یا شبیه چیزی که در حال رخ دادن است را توصیف میکنید.
شاید این نموداری از نحوه عملکرد جستجو باشد، مانند چیزی که مفهومی را توصیف میکند.
یا تصویری از یک رویداد یا چیزی شبیه به آن است.
آیا از توصیف آنچه در آن است به آن نزدیک می شوید؟
یا آیا استراتژیهای دیگری وجود دارد که میتوانیم برای بهبود کلماتی که برای یک تصویر استفاده میکنیم استفاده کنیم؟»
دسترسی و متن جایگزین
جان مولر موضوع دسترسپذیری و متن جایگزین را لمس میکند.
هدف از متن جایگزین در تصاویر این است که برای مخاطبان صفحه خوان راهی برای درک تصاویر فراهم کند.
چیزی برای کمک به درک نحوه تلاقی متن جایگزین و دسترسی توسط نهاد رسمی استاندارد برای HTML، کنسرسیوم وب جهانی (W3C) در قالب یک ترفند کوچک برای نوشتن متن جایگزین برای اهداف دسترسی.
“تصور کنید در حال خواندن صفحه وب با صدای بلند از طریق تلفن برای شخصی هستید که نیاز به درک صفحه دارد.
این به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که تصاویر چه اطلاعات یا عملکردی دارند.
اگر به نظر میرسد که ارزش اطلاعاتی ندارند و پیوند یا دکمه نیستند، احتمالاً میتوان آنها را تزئینی دانست.
جان مولر نظر داد:
«بنابراین فکر میکنم باید مراقب دسترسپذیری باشید… نمیدانم… مانند همه چیز در مورد دسترسی.
بنابراین ممکن است با فردی که در زمینه دسترسی کمی اطلاعات بیشتری دارد بررسی کنید.
مانند نحوه انتخاب متن جایگزین.»
متن جایگزین و زمینه تصویر
جان در ادامه متن جایگزین را از دیدگاه سئو مورد بحث قرار می دهد.
او ادامه داد:
“از نقطه نظر SEO، توصیه من همیشه این است که زمینه تصویر را نیز در متن جایگزین فراهم کنید.
بنابراین اگر تصویری از یک ساحل دارید، فقط اینگونه نباشید، “اوه، این عکس یک ساحل است.”
اما بیشتر شبیه، “این ساحل قبل از نشت مواد شیمیایی است.” و…
از آنجایی که اگر شخصی برای تعطیلات به دنبال ساحل باشد، زمینه بسیار متفاوتی دارد، مانند این است که “اوه، من می خواهم یک ساحل زیبا ببینم.” من در تعطیلات به آنجا خواهم رفت.’
و اگر متوجه شدید، در واقع، این قبل از نشت مواد شیمیایی است، پس مانند این است، “خب، شاید چنین چیزی بتواند انواع مختلفی از جستارهای جستجو را در اختیار داشته باشد.” “
<. div data-total="16" id="SEJ_300x250_UnderPost_3_i-parent" class="content-unit sss2_sllo_o mmh-90-wrap">
سپس جان متوجه میشود که کاربران از تصاویری که در جستجوی تصویر Google نشان داده میشوند چه میخواهند.
او توضیح داد:
“زیرا در نهایت، وقتی در مورد جستجوی تصویر صحبت میکنید، به این معنی نیست که مردم یک تصویر میخواهند، بلکه اطلاعاتی را میخواهند که به آن تصویر پیوست شده باشد.
آنها می خواهند به نوعی موضوع خاصی را برای یافتن اطلاعاتی درک کنند.
و این زمینه اضافی چیزی است که می توانید در متن جایگزین ارائه دهید.
و این چیزی است که آنها ممکن است به دنبال آن باشند.
و اگر آنها به دنبال آن هستند، پیدا کردن آن را برای آنها آسان کنید.”
لیزی ساسمن پاسخ داد:
«این درست است.
و همچنین قرار دادن زمینه در اطراف تصویر، زیرا لزوماً لازم نیست همه آن را در متن جایگزین قرار دهید.
این می تواند پاراگراف باشد که ساحل را معرفی می کند.
و ممکن است اطلاعات بیشتری در مورد محل وقوع آن داشته باشد، مثلاً در کدام ساحل هستیم، چه سالی بود، و همه این موارد.
و از آن املاک و مستغلات در اطراف تصویر استفاده کنید، زیرا لزوماً یک پاراگراف بزرگ را نیز به عنوان متن جایگزین نمیخواهید.
…درسته؟
و بنابراین چگونه می دانید کدام متن باید کجا قرار گیرد؟
اما من فکر میکنم ارائه زمینه همیشه برای معرفی آن به صفحهخوانها نیز خوب است، زیرا مانند بالا به پایین خواندن است.
بنابراین، اگر قبل از آن متنی برای آماده کردن شما وجود داشته باشد، مانند “بسیار خوب، اینطور است…” من نمی دانم … “پیشینه ای در مورد آنچه قبل از نشت نفت اتفاق می افتاد.”
و اکنون، قبل از نشت نفت ساحل، اطلاعات بیشتر، و سپس پست ساحل… نه، در طول نشت نفت.
و سپس فعالیت پاکسازی… من نمیدانم… چنین چیزی.”
جان مولر:
«چیزی در همین راستا.
بنابراین، اگر به مستندات جستجو نگاه میکنید، و نمونهای از اسکرینشات با نتیجه دستور غذا دارید، میتوانید زمینه اضافی را در متن جایگزین ارائه کنید، جایی که میگویید: «این یک نتیجه دستور پخت با این پنج فیلد است.’ “
لیزی ساسمن:
“بله. و منظورم این است که… حتی نحوه بیان جمله را در آنجا.
مانند، “این یک نتیجه غنی از دستور غذا است.” احتمالاً این بهترین متن جایگزین نیست زیرا مانند یک جمله کامل است.
با کلماتی شروع میشود که به آن چیز مرتبط نیستند.
و شاید افرادی مانند استفاده از صفحهخوان از آن عبور کنند.
بنابراین یکی از بهترین روشها این است که هر تصویر را با یک اسکرین شات شروع نکنید، یک اسکرین شات از آن، زیرا در این صورت، فقط تکراری میشود.
مثلا، ما از قبل میدانیم که این یک تصویر است. نیازی نیست بگویید «این یک تصویر از» و سپس آن چیز است.
فقط با هر توضیحی که باشد وارد شوید. و همچنین لزوماً لازم نیست که یک جمله کامل باشد، به نظر من.
ممکن است فقط یک عبارت توصیفی باشد. فکر می کنم نیازی به فکر کامل نیست.»
عبارت توصیفی با متن
یک نکته جالب از این بحث پادکست، تفکر در مورد زمینه تصویر به منظور نوشتن یک عبارت توصیفی برای متن جایگزین است.
نکته قابل توجه دیگر این است که از نوشتن یک متن جایگزین با کلماتی که نشان می دهد یک تصویر یا یک اسکرین شات است خودداری کنید، بلکه بیشتر بر بافت آن تصویر در معنای کلی صفحه وب تمرکز کنید. بنابراین اگر صفحه وب در مورد آسیب زیست محیطی ناشی از نشت نفت باشد و تصویر یک ساحل قبل از نشت نفت باشد، پس زمینه این است.
نقل قول
تصویر ویژه توسط Shutterstock/Cast Of Thousands
به پادکست Search Off the Record از دقیقه ۱۱:۵۳ گوش دهید