اگر شما یک بازاریاب در سطح سازمانی هستید، کار کردن و افزایش کمپین های تبلیغاتی می تواند دشوار باشد.
شما نیز احتمالاً مجموعه ابزارهای سازمانی Google مانند Display & Video 360 (DV360) و Campaign Manager 360 را شنیدهاید، و شاید حتی از آن استفاده میکنید.
Google در خلال اجلاس سالانه Google Marketing Live خود اعلام کرد که پلتفرمهایی را بهبود میبخشد تا شما را برای آیندهای در اولویت حفظ حریم خصوصی قرار دهد و در عین حال کسبوکار شما را از طریق قالبهای تبلیغاتی جدید رشد دهد.
ادواردو اینداکوچیا، مدیر ارشد، مدیریت محصول Google، این جلسه را آغاز کرد تا درباره اهمیت این ابزارها برای بازاریابان سازمانی بحث کند.
با توجه به اینکه ۳۹ درصد از تبلیغکنندگان انتظار افزایش هزینههای برنامهریزی شده خود را در ۱۲ ماه آینده دارند، این راهحلها تجربه بهتری را هم برای مصرفکنندگان و هم برای تبلیغکنندگان فراهم میکنند.
Indacochea طرحی را برای ابزارهای ۳۶۰ Suite ارائه کرد:
- شکل جدید تبلیغات برای تلویزیون متصل (CTV)
- به روز رسانی های یادگیری ماشین و اتوماسیون
- سیگنالهای جدید برای حفظ حریم خصوصی
بیایید جزئیات طرح سه لایه Google را بررسی کنیم.
فرمت های تبلیغاتی جدید
Chaoyi Chen، رهبر محصول جهانی، استراتژی پلتفرم DV360 برای Google، سه حوزه کلیدی توسعه را برای DV360 تقسیم کرد. آنها عبارتند از:
- بهروزرسانیهای تبلیغات صوتی
- تلویزیون متصل
- ابزارهای یکپارچه
تبلیغات صوتی
پادکست در چند سال گذشته رایج شده است. به همین دلیل، Google به زودی هدف گذاری پادکست را در YouTube و موجودی شریک راه اندازی خواهد کرد.
به روز رسانی دیگری که برای تبلیغات صوتی ارائه می شود، گسترش هدف گذاری است. ژانرهای پادکست و موجودی بیشتر به زودی در Display & Video 360 در دسترس خواهند بود.
تلویزیون متصل
چن تعداد افرادی که برای تجربه تلویزیون متصل به YouTube روی میآورند را تقویت کرد. در واقع، یوتیوب در دسامبر ۲۰۲۱ به ۱۳۵ میلیون کاربر رسید.
پخشها و ناشران بیشتری در آینده به موجودی DV360 خواهند پیوست. Peacock آخرین ناشر است که به موجودی اضافه شده است.
با رسیدن DV360 به ۹۳ درصد از خانوادههای CTV با پشتیبانی آگهی در ایالات متحده، Google مخاطبان Google خود را به دستگاههای تلویزیون متصل گسترش میدهد. بهعلاوه، بخشهای جمعیتی تا پایان سه ماهه دوم ۲۰۲۲ در دسترس پلتفرم قرار خواهند گرفت.
ابزارهای گزارش یکپارچه
Google اهمیت شناسایی عملکرد در سراسر YouTube در مقایسه با سایر شبکه های خطی را درک می کند. به همین دلیل است که Google ابزار جدیدی برای برنامه ریزی و اندازه گیری مشاهده مشترک راه اندازی می کند.
در حال حاضر، این ابزار برای مشتریان خاصی در نسخه بتا است. عرضه گسترده برای تبلیغکنندگان دیگر در پاییز ۲۰۲۲ انجام میشود.
اکنون میتوانید همه معاملات ناشر خود را به طور مؤثر در یک مکان مدیریت کنید. شما میتوانید یک معامله ایجاد کنید و نمایشها را در حسابها و ناشران مختلف توزیع کنید.
در نهایت، میتوانید ایمنی نام تجاری خود را در Campaign Manager 360 کنترل و مدیریت کنید.
چن می گوید: «خرید تبلیغات تلویزیونی باید به آسانی تماشای تلویزیون باشد. این بهروزرسانیها به سادهسازی برنامهریزی و مدیریت معاملات ناشر شما کمک میکنند.
به روز رسانی های یادگیری ماشین
ترکیب اتوماسیون با سفارشیسازی، کلید نهایی موفقیت با Google است.
Google آخرین سیگنالهای پیشنهادی سفارشی خود را که میتوانید انتخاب کنید، مانند اندازه پخشکننده و قابلیت شنیدن، اعلام کرد. سیگنالهای پیشنهادی اضافی به شما کمک میکنند ROI خود را بر اساس اهداف تجاری خود سفارشی و به حداکثر برسانید.
با انتقال از Universal Analytics به ویژگیهای Google Analytics 4، ویژگیهای GA4 شما اکنون میتوانند بلافاصله در Display & Video 360 فعال شوند.
سیگنالهای ایمن حریم خصوصی
Google ما را برای از بین بردن کوکیهای شخص ثالث آماده کرده است. به نظر میرسد Google هنگام ایجاد این پیشرفتها، بازخورد تبلیغکنندگان را در نظر گرفته است.
اگر در حال حاضر از گزینههای تبلیغاتی مبتنی بر علاقه Google استفاده میکنید، اکنون موضوعاتی از جعبه ایمنی API جدید آن که به زودی عرضه میشود، در آن گنجانده میشود.
بزرگترین به روز رسانی به شکل EPID ارائه می شود: شناسه های ارائه شده Exchange. این شناسهها توسط صرافیها یا ناشران با DV360 به اشتراک گذاشته میشوند. دامنه آنها بر اساس دامنه یا برنامه است. سپس از EPIDها برای ساخت بخشهایی برای استفاده تبلیغکنندگان استفاده میشود.
آخرین بهروزرسانی برای سیگنالهای ایمن برای حفظ حریم خصوصی، امکان تطبیق دادههای شخص اول برای استفاده بازاریابی است. Google به یک رابطه مستقیم بین تبلیغکننده و ناشر اجازه میدهد تا دادهها را به اشتراک بگذارد.
توجه به این نکته مهم است که هیچ اطلاعات شناسایی شخصی (PII) هرگز بین این دو به اشتراک گذاشته نخواهد شد. همه دادهها رمزگذاری میشوند و هویت کاربر را ایمن میکنند و تبلیغکنندگان همچنان میتوانند به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنند.
خلاصه
ما در دنیایی با سرعت زندگی می کنیم. این تغییر نمی کند.
اکنون زمان کاوش در محیط های تبلیغاتی بیشتر است، به خصوص اگر در فضای سازمانی هستید.
با استفاده از DV360 و Campaign Manager 360، می توانید برنامه ریزی، فرآیند و مدیریت کمپین های خود را ساده کنید. این باعث صرفه جویی در زمان، کارایی و هزینه شما می شود.
قالبهای تبلیغاتی جدید، آزمایش دستیابی به مخاطبان هدف خود را در مکانهایی که قبلاً انجام ندادهاید، آسانتر از همیشه میکنند. مهمتر از آن، DV360 مقیاسسازی و کسب درآمد از عملکرد شما را آسانتر میکند.
منبع: Google Marketing Live
تصویر ویژه: BestForBest/Shutterstock