راهنمای جدید Google برای ویژگیهای جستجو، عناصر مختلف را در صفحه نتایج جستجو تجسم و تعریف میکند.
زمانی که در رابطه با سئو به کمک نیاز دارید، در صورتی که سوال شما حاوی اصطلاحات صحیح نباشد، دریافت پاسخ صحیح می تواند چالش برانگیز باشد.
به عنوان مثال، بپرسید: “چگونه می توانم تصویری را که در قطعات جستجو ظاهر می شود سفارشی کنم؟”
این سؤال میتواند به سه چیز مختلف اشاره داشته باشد: تصویر نتیجه متن، تصویر کوچک تصویر، یا فاویکون.
شخصی که سوال میپرسد ممکن است هنگام استفاده از چنین اصطلاحات مبهم، کمکی را که میخواهد پیدا نکند.
راهنمای جدید Google شناسایی دقیق عنصر جستجویی را که برای آن به کمک نیاز دارید آسان میکند تا بتوانید پاسخهای مرتبطتری دریافت کنید.
بیایید نگاهی به آنچه در راهنما وجود دارد بیاندازیم.
آناتومی یک SERP گوگل
گالری عناصر بصری جدید Google رایجترین ویژگیها را در صفحه نتایج جستجو برجسته میکند.
Google SERP به بخشهای اصلی زیر تقسیم میشود:
- Atribution: شامل شناسه هایی مانند نام سایت، URL و فاویکون است.
- نتایج متنی: معمولاً به عنوان “۱۰ پیوند آبی” نامیده می شود.
- نتایج غنی: اینها نتایج متنی با خطوط اطلاعات اضافی، مانند ستاره های مرور و مراحل دستور غذا هستند.
- نتایج ویدیو و تصویر: عکسها و ویدیوهای استخراجشده از صفحات وب فهرستشده در نتایج جستجو.
- ویژگیهای کاوش: معمولاً بهعنوان «مردم هم میپرسند» نامیده میشود.
در راهنمای Google، هر یک از عناصر بالا تصویر خاص خود را دارد که نشان میدهد چگونه ممکن است در نتایج جستجو به نظر برسد.
علاوه بر این، راهنما ویژگیهای مختلف موجود در هر یک از عناصر جستجوی اصلی را نشان میدهد.
تصویر زیر ویژگیهای جستجوی دقیقی را نشان میدهد که Google هر زمان که از کلمه «Atribution“ استفاده میکند به آن اشاره میکند:
گالری عناصر بصری Google اطلاعاتی را درباره ۲۲ ویژگی جستجو در مجموع ارائه میکند و ممکن است در آینده موارد بیشتری را شامل شود.
در یک پست وبلاگ، Google میگوید به راحتی میتواند عناصر بیشتری را به راهنما اضافه کند و ممکن است این کار را زمانی انجام دهد که سایر ویژگیهای جستجو محبوب شوند:
“تنظیمات جدید ما اضافه کردن عناصر بصری جدید به گالری را بدون تلاش زیاد برای ما آسان تر می کند. این در واقع طرح ما است: با محبوب شدن یک عنصر بصری در صفحات نتایج جستجو، ممکن است آن را به گالری اضافه کنیم. با این حال، هدف ما فقط افزودن آن دسته از عناصری است که برای صاحبان سایت و سئوکارها اهمیت دارند.”
منبع: Google
تصویر ویژه: نماگرفت از developers.google.com/search/docs/ look/visual-elements-gallery، دسامبر ۲۰۲۲.