تهران ، ولیعصر
021-987654

تجارب فهرست بازرگانان گوگل: نکاتی برای بهینه سازی صفحات محصول

جستجوی Google از انواع تجربه‌های خرید، که به عنوان تجربه‌های فهرست تجاری شناخته می‌شوند، در نتایج جستجوی خود پشتیبانی می‌کند. اینها شامل قطعه‌های محصول، محصولات محبوب، پانل‌های دانش خرید و جستجوی تصویر است.

برای واجد شرایط بودن برای این تجربه‌ها، Google به داده‌های محصول غنی نیاز دارد.

در آخرین قسمت از مجموعه‌های ضروری تجارت الکترونیک Google در YouTube، توسعه‌دهنده مدافع آلن کنت نکاتی را برای بهینه‌سازی اطلاعات محصول شما برای واجد شرایط شدن برای این تجربیات به اشتراک می‌گذارد.

در اینجا خلاصه ای از اطلاعات به اشتراک گذاشته شده در ویدئو Google آمده است.

ارائه داده های محصول

اولین گام برای واجد شرایط ساختن صفحات محصول خود برای تجربه‌های فهرست بازرگانان Google، ارائه داده‌های محصول مورد نیاز است.

این کار را می توان از طریق داده های ساختاریافته در صفحات وب، از طریق فید Google Merchant یا هر دو انجام داد. Google توصیه می‌کند در صورت امکان هر دو را انجام دهید.

اگر تازه شروع کرده اید، ممکن است بخواهید داده های ساختاریافته را به صفحات وب خود اضافه کنید و سپس یک فید خودکار Google Merchant اضافه کنید. این فید از محتوای داخل صفحه شما ایجاد می‌شود و به Google کمک می‌کند محصولات شما را بهتر درک کند.

پس از افزودن داده‌های ساخت‌یافته، از گزارش فهرست تاجر در Google Search Console استفاده کنید تا مطمئن شوید که درست است. این گزارش هرگونه مشکلی را نشان می‌دهد و به شما کمک می‌کند آنها را برطرف کنید.

ارائه داده های قیمت گذاری

ارائه داده‌های قیمت محصول به Google می‌تواند پیچیده باشد زیرا موتور جستجو از گستره فزاینده‌ای از گزینه‌ها پشتیبانی می‌کند.

اولین گام این است که گزینه‌های قیمت‌گذاری مورد استفاده در وب‌سایت خود را مرور کنید و سپس از طریق اسناد در مورد مدل‌های قیمت‌گذاری تا ببینید چه چیزی پشتیبانی می‌شود.

وقتی بدانید سایت شما از چه قیمت‌هایی استفاده می‌کند و Google از چه چیزی پشتیبانی می‌کند، ممکن است لازم باشد داده‌های قیمتی را که به Google ارائه می‌دهید ساده کنید تا از سردرگمی خریداران جلوگیری شود.

اطلاعات حمل و نقل یک مؤلفه مهم در تعیین هزینه کل یک کالا و یک عامل اساسی در نتایج جستجو است.

تعیین هزینه های حمل و نقل می تواند پیچیده باشد، زیرا به عوامل مختلفی مانند حامل مورد استفاده، وزن و ابعاد کل سفارش، فاصله حمل و نقل و موارد دیگر بستگی دارد.

توجه به این نکته مهم است که مانند قیمت‌گذاری، ممکن است لازم باشد اطلاعات ارسالی را که ارائه می‌دهید ساده کنید تا با پشتیبانی می کند.

Google می‌گوید برای جلوگیری از غافلگیری مشتریان در هنگام تسویه‌حساب با هزینه‌های بالاتر از حد انتظار، تخمین بیش از حد هزینه‌های حمل و نقل ایمن‌تر است.

ارائه شناسه های محصول

واجد شرایط بودن برای بسیاری از تجارب فهرست بازرگانان، مستلزم ارائه شناسه‌های محصول، مانند شماره GTIN، شماره NPN، یا نام تجاری و محصول است.

Google می‌گوید هرچه بیشتر بتوانید ارائه دهید، بهتر است.

یک SKU یا واحد انبارداری، شناسه محصول قابل قبولی نیست زیرا در بین تاجران ناسازگار است.

نشانه‌گذاری داده‌های ساختاریافته خود را بررسی کنید تا ببینید آیا GTIN یا شناسه‌های محصول مشابه در صفحات وب شما وجود دارد یا خیر.

همچنین، گزارش Merchant Center در Google Search Console را برای هشدارها یا پیام‌های خطای مربوط به شناسه‌های محصول بررسی کنید.

به طور خلاصه

تجارب فهرست بازرگانان Google در نتایج جستجو به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد دیده شدن خود را افزایش دهند و فروش را افزایش دهند.

برای واجد شرایط بودن برای این تجربه‌ها، کسب‌وکارها باید داده‌های محصول غنی را در اختیار Google قرار دهند، که شامل داده‌های ساختاریافته در صفحات وب، فید Google Merchant Center، و اطلاعات قیمت و ارسال محصول می‌شود.

علاوه بر این، ارائه شناسه‌های محصول مانند GTIN، NPN، نام تجاری، و نام محصول برای واجد شرایط شدن برای تجربه‌های فهرست تجاری بسیار مهم است.

با پیروی از این نکات و استفاده از گزارش فهرست تاجر در کنسول جستجوی Google برای اطمینان از صحت، کسب‌وکارها می‌توانند اطلاعات محصول خود را بهینه کنند و شانس خود را برای برجسته شدن در نتایج جستجوی Google افزایش دهند.


تصویر ویژه: اسکرین شات از YouTube.com/GoogleSearchCentral، ژانویه ۲۰۲۳.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *