Google در حال ارائه راههای جدیدی برای تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از Ads Data Hub با راهحلهایی است که برای بازاریابان و شرکای اندازهگیری شخص ثالث طراحی شده است.
Google Ads Data Hub به بازاریابان این امکان را می دهد که داده ها را بر اساس اهداف تجاری خاص، مانند تعیین کمیت مسیر خرید مشتری، تجزیه و تحلیل کنند.
همچنین شرکای اندازهگیری از Ads Hub برای انجام ارزیابیهای شخص ثالث از معیارهایی مانند قابلیت مشاهده ویدیو و دسترسی مخاطبان استفاده میکنند.
برای جلب رضایت هر دو گروه از کاربران، Google دو ابزار اختصاصی را در Ads Data Hub راه اندازی کرده است: Ads Data Hub برای بازاریابان و Ads Data Hub برای شرکای اندازه گیری.
Google Ads Data Hub for Marketers
با Ads Data Hub for Marketers، Google قصد دارد به برندها و آژانسها کمک کند تا دادههای بیشتری را در یک مکان تجزیه و تحلیل کنند و دسترسی سریعتری به اطلاعات بینش فراهم کند.
نسخه Ads Data Hub که برای بازاریابان طراحی شده است، تجربه سادهای را ارائه میکند، با تمرکز بر بینشهایی که نحوه خرید رسانه توسط مارکها و آژانسها را بهتر نشان میدهد.
Google نمونه ای از نحوه استفاده Riot Games، توسعه دهندگان بازی PC League of Legends، از Ads Data Hub برای تجزیه و تحلیل تلاش های بازاریابی خود به اشتراک می گذارد:
“شرکت بینش خود را متمرکز کرد و آنها را با داده های Display & Video 360 و Campaign Manager 360 ترکیب کرد. این به Riot Games اجازه میدهد اعتبار را به نقاط لمسی مختلف تبلیغات نسبت دهد، بازده هزینه تبلیغات (ROAS) را به دقت اندازهگیری کند و معیار جدیدی ایجاد کند که نشان میدهد به ازای هر ۱ دلار Riot Games که در رسانه Google خرج میشود، ۲ دلار درآمد دریافت میکند. بازاریابها، مانند Riot Games، این تحلیلها را به طور منظم انجام میدهند و صدها هزار پرس و جو فقط در سال ۲۰۲۲ اجرا میشوند.”
از آنجایی که بازاریابان از نسخه ساده شده Ads Data Hub استفاده میکنند و قالبهای جستجو و گردشهای کاری جدید را جمعآوری میکنند، Google پیشنهاد میکند که نیاز کمتری به منابع فنی اضافی وجود خواهد داشت.
در بهروزرسانیهای آینده، بازاریابان میتوانند بخشهای مخاطب را در فهرست موجودی جدید، از جمله YouTube، فعال کنند.
Google Ads Data Hub for Measurement Partners
شریکهای داده شخص ثالث میتوانند از Ads Data Hub For Measurement Partners برای ارائه خدمات اندازهگیری YouTube از طرف بازاریابان، تبلیغکنندگان، آژانسها یا ناشران استفاده کنند.
Google میگوید نسخه Ads Data Hub که برای شرکای اندازهگیری طراحی شده است، ارائه اطلاعات آماری دقیق و تقریباً همزمان را آسانتر میکند.
این به بازاریابان اجازه میدهد تا با شرکای شخص ثالث مستقل برای محاسبه و گزارش عملکرد تبلیغات YouTube در دستگاهها، قالبها و معیارها کار کنند.
بهعلاوه، Google خدمات اندازهگیری را در Ads Data Hub گسترش میدهد تا راهحلهای چندرسانهای را برای YouTube فعال کند. این امکان تجزیه و تحلیل عملکرد کمپین های YouTube را نسبت به سایر کانال های رسانه ای فراهم می کند.
منبع: Google
تصویر ویژه: عکس صفحه از blog.google/products/marketingplatform/360/ads-data-hub-powered-solutions/، اکتبر ۲۰۲۲.