جان مولر و لیزی ساسمن از Google درباره ایجاد متن جایگزین تصویری که برای کسانی که از صفحهخوانها استفاده میکنند خوب است، بحث میکنند و به طور مختصر به این موضوع میپردازند که در مورد تصاویر تزئینی چه باید کرد و چگونه نوشتن متن جایگزین مشکل است. تعادل بین SEO و دسترسی را پیدا می کند.
متن جایگزین برای دسترسی و سئو است؟
طبق کنسرسیوم وب جهانی (که معمولاً W3C نامیده می شود)، نهاد رسمی استانداردهای HTML، هدف از متن جایگزین تصویر این است که تصاویر را برای بازدیدکنندگان سایتی که نمی توانند محتوای تصویر را مشاهده کنند و از صفحه خوان استفاده می کنند، قابل درک کند.
متن جایگزین همچنین به کسانی که از صفحهخوانها استفاده میکنند کمک میکند تا هدف تصویر را درک کنند یا از متن موجود در تصویر آگاه شوند.
W3C همچنین میگوید که متن جایگزین یک هدف SEO نیز دارد.
راهنما بیان میکند:
“…اگر می خواهید وب سایت شما آنطور که شایسته است ایندکس شود، از ویژگی alt استفاده کنید تا مطمئن شوید که بخش های مهمی از صفحات شما را از دست نمی دهند.”
هدف از متن جایگزین میتوان گفت این است که تصاویر را برای کسانی که نمیتوانند تصویر را ببینند، قابل فهم و در دسترس قرار دهد، که شامل رباتهای موتور جستجو نیز میشود.
برای درست کردن متن جایگزین نیاز به تفکر شگفت انگیزی است. W3C یک متن جایگزین آموزش برای هفت نوع مختلف تصویر منتشر کرد. زمینه ها.
نگویید یک تصویر یک تصویر است
در حالی که SEO ممکن است به این نیاز داشته باشد که متن جایگزین یک اسکرین شات بگوید که تصویر یک اسکرین شات است، برای اهداف دسترسی، اضافی در نظر گرفته می شود (و نوشتن اینکه یک تصویر یک تصویر است، آزاردهنده است).
لیز ساسمن و جان مولر درباره رسیدگی به این مشکل بحث میکنند:
“بنابراین یکی از بهترین روش ها این است که هر تصویر را با اسکرین شات شروع نکنید، یک اسکرین شات از آن، زیرا در این صورت، فقط تکراری می شود.
ما از قبل میدانیم که این یک تصویر است. نیازی نیست بگویید «این یک تصویر از» و سپس آن چیز است.
فقط با هر توضیحی که باشد وارد شوید. و همچنین لزوماً لازم نیست که یک جمله کامل باشد، به نظر من.
جان مولر: بله.
لیزی ساسمن: این می تواند فقط یک عبارت توصیفی باشد. فکر می کنم نیازی به فکر کامل نیست.»
توازن نیازهای سئو با قابلیت دسترسی
جان مولر موضوع تنش بین شیوه سنتی سئو با توجه به متن جایگزین تصویر و الزامات دسترسی را معرفی میکند.
مولر ادامه داد:
«جان مولر: بله، بله. من فکر می کنم این بسیار منطقی است.
منظورم این است که بخش دشوار احتمالاً ایجاد تعادل بین دو طرف است. نوع جنبه دسترسی. آنچه مردم از متن جایگزین برای دسترسی میخواهند.
و سپس جنبه سئو که در آن کارهایی مانند… به طور سنتی انجام می دهید، کارهایی را انجام می دهید که ممکن است کمی متفاوت باشند.
مثلاً مثل اینکه تعدادی مترادف را فهرست میکنید.
مانند، “اوه، این یک ساحل در اقیانوس با امواج است.”
و این همان چیزهایی است که گاهی اوقات انجام آن در متن جایگزین به دلایل SEO منطقی است، اما احتمالاً به دلایل دسترسی نیست.
و پیدا کردن این تعادل چیزی است که گاهی اوقات کمی مشکل است.
پس خوب است مراقب آن باشید.”
چیزی بهتر از هیچ است
یک نکته مهم در مورد متن جایگزین تصویر این است که خالی گذاشتن قسمت متن جایگزین عمل بدی است.
یکی از دلایلی که این عمل ضعیف است این است که صفحهخوانها ممکن است شروع به خواندن نام فایلهای تصویری کنند، که تجربه کاربری منفی است.
دلیل دیگر این است که بازدیدکنندگانی را که از صفحهخوانها استفاده میکنند از دریافت اطلاعات مهمی که ممکن است در برخی از تصاویر وجود دارد محروم کند.
سپس ملاحظات SEO در رابطه با متن جایگزین و ایندکس شدن درست تصاویر و یافتن تصاویر در جستجو وجود دارد.
جان مولر توصیه میکند چیزی به متن جایگزین اضافه کنید زیرا چیزی بهتر از هیچ است.
او پیشنهاد کرد:
“جان مولر: اما اگر فقط برای اولین بار متن جایگزین اضافه می کنید، گاهی اوقات حتی هر متن جایگزین بهتر از هیچ است.
لیزی ساسمن: مثل هیچی.
حداقل با چیزی شروع کنید، اما پس از آن، چه کاری می توانید انجام دهید تا حتی در کنار آن پیشرفت کنید.”
متن جایگزین و تصاویر تزئینی
Lizzi Sassman در ادامه در مورد آنچه که باید در مورد تصاویر تزئینی انجام شود بحث کرد.
اولین مشکل تمایز بین این است که آیا یک تصویر واقعاً تزئینی است یا مفهومی است و به معنای محتوا کمک می کند، در این صورت، چالش این است که چگونه یک تصویر مفهومی را به اشتراک بگذارید.
لیزی نظر داد:
“و این قطعاً چیزی است که… من فکر میکنم با بیشتر مشکل دارم، مانند هرچه بیشتر وارد تصاویر تزئینی شوید یا چیزهایی که نیستند…
نمی دانم… نتیجه جستجو کاملاً ساده است.
اما هنگامی که به مواردی مانند “اوه، این یک مفهوم است” یا مانند “تزیینی است” وارد می شود، بنابراین نمی شود…
بعضی جاها وجود دارند که می گویند، “اوه، لازم نیست متن جایگزین را در یک تصویر تزئینی قرار دهید.”
مثلاً اگر صرفاً برای زیباییشناسی وجود دارد، بهتر است متن جایگزین را خالی بگذارید.
اما از طرف دیگر، چرا باید آن را آنجا قرار می دادم؟ دلیلی برای گذاشتن آن وجود داشت.
پس آیا نباید چیزی داشته باشیم که این شکاف را برای تجربه شخصی که تصویر را نمی بیند پر کند؟
نباید چیزی جایگزین داشته باشیم؟ این در خدمت هدفی بود.
ما آن را به دلیلی در آنجا قرار دادیم، مثلاً فکر میکنم تجربه جایگزینی برای انتقال آن اطلاعات چیست؟
پس برای Googlebot، مانند انجام کارها.
گاهی اوقات ما اینها را داریم که حدس میزنم به عنوان یک تصویر تزئینی طبقهبندی میشوند.
جایی که مانند Googlebot در حال کاوش در وب یا چیزی است.
یا مثل اینکه نوعی ایده را منتقل می کند، و آیا متن جایگزین باید روی ایده تمرکز کند؟ یا مانند «اوه، این Googlebot با چند دوست است.»
یا Googlebot است… مانند قرار دادن هرزنامه در رایانه و سپس خوشحالی در پایان.
مثل توصیف آنچه در آنجا اتفاق میافتد، به طوری که شما هنوز به نوعی ایده آنچه قرار بود وجود داشته باشد را دریافت کنید، حدس میزنم یکی از چیزهایی است که… بله، من را گیج میکند.
جان مولر: بله. منظورم از دیدگاه شخصی، من قطعا متن جایگزین را به این نوع تصاویر اضافه می کنم، زیرا آنها به نوعی منحصر به فرد و خاص هستند.
این نیست… نمی دانم… پس زمینه گل یا چیزی شبیه به آن.
در واقع چیزی است که مردم زمان زیادی را صرف ایجاد آن تصویر میکنند.
و همچنین چیزی است که افراد ممکن است بخواهند در نتایج جستجو پیدا کنند.
بنابراین اگر در جستجوی Googlebot هستید، مثل اینکه ما زمان زیادی را صرف ساختن همه این تصاویر می کنیم، خوب است که بتوانیم آنها را نیز پیدا کنیم.”
W3C یک صفحه کامل از اسناد را در مورد نحوه استفاده از متن جایگزین برای تصاویر تزئینی منتشر کرده است.
این توصیه رسمی W3C است:
“تصاویر تزئینی اطلاعاتی را به محتوای صفحه اضافه نمی کنند.
به عنوان مثال، اطلاعات ارائه شده توسط تصویر ممکن است قبلاً با استفاده از متن مجاور داده شده باشد، یا ممکن است تصویر برای جذابتر کردن وبسایت از نظر بصری بیشتر باشد.
در این موارد، یک متن جایگزین خالی (خالی) باید ارائه شود (alt=””) تا بتوان آنها را توسط فناوریهای کمکی مانند صفحهخوانها نادیده گرفت.
مقادیر نوشتاری برای این نوع تصاویر بههم ریختگی شنیداری به خروجی صفحهخوان اضافه میکند یا اگر موضوع با متن مجاور متفاوت باشد، میتواند حواس کاربران را پرت کند.
W3C همچنین چهار راه برای شناسایی تصاویر تزئینی پیشنهاد میکند.
چهار تست برای اینکه آیا یک تصویر تزئینی است:
- از تصویر برای استایل دادن به سند (ظاهر و احساس) استفاده می شود
- اگر تصویری است که مکمل متن پیوند است
- اطلاعات را به محتوای متنی کمک نمی کند
- تصویر با محتوای متنی اطراف توصیف میشود
در نهایت این به نویسنده بستگی دارد که تصمیم بگیرد چه چیزی برای متن جایگزین تصویر بهترین است.
همانطور که گوگل گفت، چیزی بهتر از هیچ است. بنابراین اگر تصویر به اطلاعات کمک نمی کند، فقط از مقدار null برای متن جایگزین استفاده کنید که با alt=””
نقل قول
در دقیقه ۱۵:۱۷ به این بخش از پادکست Google گوش دهید:
تصویر ویژه توسط Shutterstock/Roman Samborskyi