تهران ، ولیعصر
021-987654

گوگل در مورد استفاده از تصاویر هوش مصنوعی

در جستجوی اخیر در پادکست رکورد، لیزی ساسمن و جان مولر از Google درباره استفاده از تصاویر ایجاد شده توسط هوش مصنوعی در وب سایت ها.

برخی از نظرات آنها ممکن است با توجه به نحوه برخورد Google با محتوای متنی تولید شده توسط هوش مصنوعی شگفت‌انگیز به نظر برسد.

جان مولر محدودیت‌های ذاتی در فناوری تولیدکننده تصویر هوش مصنوعی را برجسته کرد.

محتوای تولید شده به صورت خودکار

محتوای متنی تولید شده به طور خودکار برای جستجوی Google در چارچوب محدود استفاده از آن برای دستکاری نتایج جستجو ممنوع است.

دستورالعمل‌های Google در مورد تولید خودکار محتوا بیان می کند:

«در مواردی که هدف آن دستکاری رتبه‌بندی جستجو است و به کاربران کمک نمی‌کند، Google ممکن است اقداماتی را در مورد چنین محتوایی انجام دهد.»

جان مولر از Google نیز سابقه دارد که محتوای متنی ایجاد شده توسط هوش مصنوعی هرزنامه محسوب می شود:

“برای ما اینها اساساً همچنان در دسته محتوای تولید شده به طور خودکار قرار می گیرند که تقریباً از ابتدا در دستورالعمل های وب مستر وجود داشت.

شک من این است که شاید کیفیت محتوا کمی بهتر از ابزارهای قدیمی مدرسه باشد، اما برای ما همچنان محتوا به صورت خودکار تولید می‌شود، و این بدان معناست که برای ما هنوز با دستورالعمل‌های وبمستر مخالف است. بنابراین ما آن را به عنوان هرزنامه در نظر می گیریم.

…اما برای ما، اگر ببینیم که چیزی به طور خودکار تولید می‌شود، تیم هرزنامه وب قطعاً می‌تواند در این مورد اقدام کند.”

و شاید در نشانه‌ای از سرعت سریع تکامل فناوری، مناطق خاکستری در ممنوعیت‌های Google برای تولید محتوای خودکار وجود دارد.

به عنوان مثال، استفاده از ترجمه خودکار متن برای تولید محتوا برخلاف دستورالعمل‌ها است، مگر در مواردی که انسان محتوا را بررسی و مدیریت می‌کند.

در دستورالعمل ذکر شده در بالا در مورد محتوای تولید شده خودکار، محتوای ترجمه شده خودکار با عبارت زیر ممنوع است:

“متن ترجمه شده توسط یک ابزار خودکار بدون بازبینی یا نظارت انسانی قبل از انتشار.”

Google همچنین به تولید خودکار متا اجازه می دهد توضیحات، احتمالاً به این دلیل که توضیحات متا برای اهداف رتبه‌بندی استفاده نمی‌شوند.

«برای سایت‌های مبتنی بر پایگاه داده بزرگ‌تر، مانند تجمیع‌کننده‌های محصول، توصیف دست‌نویس می‌تواند غیرممکن باشد. … تولید برنامه‌ای از توضیحات می‌تواند مناسب باشد و تشویق می‌شود.”

بنابراین، Google محتوای هوش مصنوعی را در همه جا ممنوع نمی کند، فقط در شرایط خاص.

تصاویر ایجاد شده توسط هوش مصنوعی

با توجه به اینکه محتوای تولید شده با هوش مصنوعی ممکن است واجد شرایط رتبه بندی در Google Images باشد، می توان فکر کرد که تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی نیز ممنوع هستند.

اما ظاهراً اینطور نیست.

لیزی ساسمن و جان مولر به طور فرضی در مورد استفاده از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی در Google بحث کردند و آنها تقریباً با آن موافق بودند.

این چیزی است که آنها گفتند:

«لیزی ساسمن: هی! بنابراین فقط برای شروع ما، می دانم که شما کارهای زیادی با DALL-E در سایت Craiyon انجام داده اید، و همه این نوع مکان ها برای دریافت تصاویر سرگرم کننده.

و من فکر می‌کردم اگر ما تازه شروع به لوله‌کشی آن برای تازه کردن تصاویر خود در کل سایت کنیم، در مورد استفاده از DALL-E برای تولید تصاویر برای سایت ما، Google Search Central، چه می‌گویید – چه می‌گویید؟

جان مولر: این یک حرکت هیجان انگیز خواهد بود.”

تنها قسمتی که مولر در مورد استفاده از هوش مصنوعی برای تصاویر محفوظ است، زمانی است که چیزی را به تصویر می‌کشد که باید به درستی یک چیز واقعی باشد، مانند یک عکس صفحه.

مولر ادامه داد:

«فکر می‌کنم بخش دشوار این است که اگر اسکرین‌شات‌هایی از چیزهای خاصی را نشان می‌دهید، و آن را به چیزی که توسط هنر ماشینی تولید می‌شود وارد می‌کنید، شاید لزوماً اسکرین‌شات‌های واقعی دریافت نکنید.

لیزی ساسمن: می تواند به مسیر جالبی برود. بسیار خوب، به نظر می رسد که شما خریداری شده اید. آیا این کار را انجام می دهید؟

جان مولر: من آن را امتحان خواهم کرد. منظورم…

لیزی ساسمن: نمی‌خواهید به من بگویید نه؟

جان مولر: من قرار نیست “نه” بگویم.

من نمی دانم چه شکلی است. شاید واقعا عالی به نظر برسد. یا شاید برای هالووین بتوانیم این کار را انجام دهیم.”

محدودیت های محتوای تولید شده با هوش مصنوعی

تنها رزروی که جان مولر در مورد تصاویر هوش مصنوعی داشت این بود که این فناوری مبتنی بر مجموعه داده های تصویری است و بنابراین توانایی تولید یک تصویر محدود به آنچه در آن کتابخانه از تصاویری است که روی آن آموزش دیده است.

لیزی و جان به بحث خود ادامه دادند:

“فکر می‌کنم یکی از بخش‌های دشوار همه این ابزارها این است که از یک کتابخانه شناخته شده از تصاویر ساخته می‌شود.

و اگر تصاویر کافی در آنجا منعکس نشده باشد، هر چه بپرسید بسیار مبهم است.

بنابراین من یک بار بسیاری از اصطلاحات سئو را امتحان کردم، و بیشتر اوقات وقتی متوجه می شدم که این چیزی شبیه به بازاریابی سئو محور است، نموداری از برخی نمودارهای میله ای با نمودار خطی را به من نشان می داد
طراحی می شود، و مانند “این سئو است.”

مثل این است، “خب، یک جورهایی شبیه… این است…”

لیزی ساسمن: این نظر شماست، مرد.

جان مولر: بله. دقیقاً.”

تصاویر هوش مصنوعی در حال حاضر خوب هستند؟

ظاهراً استفاده از تصاویر هوش مصنوعی در یک وب سایت مشکلی ندارد.

اگرچه محتوای متنی تولید شده خودکار برای رتبه‌بندی در جستجوی Google ممنوع/محدود است، اما در کمال تعجب هیچ ممنوعیت یا هشدار مشابهی در مورد تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی و رتبه‌بندی در Google Images بحث نشده است.


نقل قول

به پادکست Search Off the Record گوش دهید

بخش مربوط به استفاده از تصاویر هوش مصنوعی در حدود ۳۴ ثانیه شروع می شود.

تصویر ویژه توسط Shutterstock/san4ezz

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *