تهران ، ولیعصر
021-987654

گوگل در مورد استفاده از عکاسی استوک

دو کارمند Google در پادکست اخیر Search Off the Record درباره استفاده از عکاسی استوک بحث کردند، جایی که آنها مزایا و معایب نسبی این عمل را بررسی کردند.

نظرات بسیاری موافق و مخالف استفاده از عکاسی استوک وجود دارد. شاید یک نکته موافق این باشد که ممکن است در زمینه‌های خاصی مانند صفحات «تیم ما» که کاربر انتظار تصاویری از کاربران واقعی را داشته باشد، نامناسب باشد.

اما افرادی که اسناد پشتیبانی Google را سرپرستی می‌کنند، در مورد آن چه احساسی دارند؟

کارمندان Google با هرکس دیگری که محتوا را منتشر می‌کند نگرانی‌های مشابهی دارند.

معایب عکاسی استوک؟

لیزی ساسمن، که سرپرستی اسناد مرکزی جستجوی Google را بر عهده دارد، بحث در مورد عکاسی استوک را ابتدا با پرسیدن اینکه آیا ملاحظاتی در مورد استفاده از آن وجود دارد یا خیر، آغاز می‌کند.

«لیزی ساسمن:

خب، می تواند برای سرگرمی باشد. گاهی اوقات می‌گوییم: «اوه، ما یک تصویر آرایشی سرگرم‌کننده برای یک پست وبلاگ یا چیزی شبیه به آن می‌خواهیم.»

جان مولر:
منظورم…

لیزی ساسمن:
شما همچنین می‌گویید، “خیلی؟”

جان مولر:
مطمئنا.

لیزی ساسمن:
یا آیا استفاده از عکاسی استوک مضراتی دارد؟

جان مولر:
من فکر می کنم اگر می خواهید از آنها به عنوان یک عنصر تزئینی در صفحه استفاده کنید، بسیار خوب است.

کمی طعم، کمی رنگ بیشتر به پست یا هر محتوایی که در آنجا داریم می‌افزاید.

بنابراین، اگر این یک مقاله با موضوع هالووین است، نمی‌دانم، سپس اضافه می‌کنیم… نمی‌دانم… عکاسی استوک از یک عنکبوت…

من حدس می‌زنم عنکبوت، شما نمی‌خواهید آن‌ها را خیلی واقع‌بینانه داشته باشید.

ممکن است برای برخی از افراد تحریک کننده باشد.

اما برخی از عکس‌های استوک با مضمون هالووین، و نه چندان ترسناک برای سایت ما، حدس می‌زنم… کاملاً خوب خواهد بود.”

مولر تأیید می‌کند که استفاده از عکس‌های استوک در زمینه زنده کردن بافت متنی مناسب است و همچنین به این نکته اشاره می‌کند که تصویر باید برای مخاطب مناسب باشد، مثلاً از تصاویر بیش از حد ترسناک در چارچوب اسناد جستجوی مرکزی Google استفاده نکنید. ، حتی اگر زمینه هالووین باشد.

عقل سلیم، درست است؟

عکاسی سهام و جستجوی تصویر

کارمندان Google نوبت بعدی برای بحث در مورد عکاسی سهام در زمینه جستجوی تصویر هستند.

یک یادآوری، لطفاً توجه داشته باشید که مولر در حال بحث در مورد تصاویر سهام در زمینه فرضی Search Central با استفاده از تصاویر سهام است.

«جان مولر:
اما من فکر می کنم جنبه ای که وجود دارد، عکاسی استوک است.

و اگر مردم در جستجوی عکس‌های هالووین هستند، بعید است که در نتایج جستجو برای آن ظاهر شویم.

ما آن تصویر را خواهیم داشت، اما احتمالاً، نمی‌دانم، ۲۰، ۳۰ سایت دیگر همین تصویر را دارند، و همه آنها مجوزی برای آن دارند و نشان دادن آن خوب است.

و شاید حتی سایت اصلی عکاسی سهام آن تصویر را در نتایج جستجو داشته باشد.

و اگر به دنبال چیزی مانند تصویر هالووین هستید، احتمالاً می‌خواهید با سایت اصلی بروید.

به این معنا نیست که اسناد Google باید برای آن جستار رتبه بندی شود.

من حدس می‌زنم جنبه دیگر این است که شما برای این مورد در جستجوی تصویر رتبه‌بندی نمی‌کنید، اما در مقابل آن نیز حساب نمی‌شود.

بنابراین شما تصاویر خوب دیگری در همان صفحه یا سایت دارید… یا اگر در مورد جستجوی وب صحبت می کنید، این به سایت شما آسیبی نمی رساند.

این بیشتر است، مانند، خوب، تزئینی است، اما موضوع سایت شما نیست.

بنابراین، برای آن عکاسی سهام خاص رتبه‌بندی نمی‌کنید.

اما همه چیز خوب خواهد بود.

اینطور نیست که ما بگوییم، “اوه، این یک سایت عمومی است. ما نباید آن را در جستجو نشان دهیم.”

عکاسی سهام – مزایا و معایب

پادکست Search Off the Record چندین نکته را در مورد عکاسی استوک روشن می کند.

عکاسی استوک تأثیر منفی بر عملکرد جستجوی وب برای یک صفحه وب نخواهد داشت، که باید هرگونه اضطرابی را که توسط کسانی که از آن استفاده می‌کنند یا در حال فکر کردن هستند، کاهش دهد.

از طرف دیگر، انتظار نداشته باشید که عکاسی استوک در جستجوی تصویر رتبه بندی کند.

برخی هستند که معتقدند عکاسی استوک ممکن است حواس بازدیدکنندگان سایت را پرت کند یا عدم اعتبار را نشان دهد.

اما این فقط در صورتی است که عکاسی استوک در زمینه‌ای باشد که به اعتبار نیاز دارد، مانند صفحه وب «درباره ما» یا «تیم ما».

جان مولر به نکته درباره عکاسی استوک اشاره کردو اعتبار در پاتوق ساعات اداری از سال ۲۰۲۰، زمانی که او گفت:

“برای جستجوی تصویر، اگر همان تصویری باشد که در بسیاری از مکان‌ها استفاده می‌شود، سخت‌تر خواهد بود.

همچنین پس از انجام جستجو، تأثیر بالقوه‌ای بر روی کاربران وجود دارد، به عنوان مثال: آیا اگر عکس تیم شما عکس‌های استوک آشکار باشد، آیا بر تبدیل تأثیر می‌گذارد؟»

چیزی که ذکر نشده این است که استفاده از داده های ساختاریافته برای تصاویر در صفحه وب دارای ارزش است.

بنابراین، حتی اگر تصویر ویژه یک تصویر استوک باشد، ممکن است همچنان برای Google مفید باشد که بداند این تصویر برجسته از طریق داده‌های ساختاریافته است.

تصاویر در داده‌های ساخت‌یافته واجد شرایط گنجاندن در نتایج غنی هستند.

طبق اسناد Google:

«اگر داده‌های ساختاریافته را اضافه کنید، Google Images می‌تواند تصاویر شما را به‌عنوان نتایج غنی، از جمله یک نشان برجسته، نمایش دهد که اطلاعات مربوط به صفحه شما را به کاربران می‌دهد و می‌تواند ترافیک هدفمند بهتری را به سایت شما هدایت کند.»


نقل قول

این قسمت از پادکست Search Off the Record را در دقیقه ۴:۲۱ گوش دهید

تصویر ویژه توسط Shutterstock/Asier Romero

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *