تهران ، ولیعصر
021-987654

Google Optimize متوقف شد: آنچه کسب و کارها باید بدانند

Google اعلام کرده است که Google Optimize و Optimize 360 ​​پس از ۳۰ سپتامبر دیگر در دسترس نخواهد بود. همه آزمایش‌ها تا آن تاریخ ادامه خواهند داشت.

Google بیش از پنج سال پیش Optimize را راه‌اندازی کرد تا به کسب‌وکارها کمک کند تجربیات کاربری خود را آزمایش کرده و بهبود بخشند.

بسیاری از شرکت‌ها به طور گسترده از این ابزار برای بهینه‌سازی وب‌سایت، صفحات فرود و سایر ویژگی‌های آنلاین خود استفاده کرده‌اند.

در حالی که ممکن است توقف Google Optimize و Optimize 360 ​​ناامید کننده باشد، Google می گوید متعهد به ارائه راه حل جدیدی در GA4 است.

کاربران تشویق می‌شوند داده‌های خود را قبل از اینکه در پایان سپتامبر از دسترس خارج شوند، دانلود کنند.

Google Optimize به عنوان یک ابزار کوتاه مدت اما محبوب در تاریخچه بازاریابی ثبت خواهد شد. کسب‌وکارهایی که برای نیازهای آزمایشی خود به آن متکی هستند، باید راه‌حل جدیدی پیدا کنند.

تاریخچه Google Optimize

کاربران مشتاق Google Optimize ممکن است به این داستان از کریستا سیدن، کارمند سابق این تیم از روزهای اولیه آن علاقه مند شوند.

در یک توییتر ۲۰ قسمتی thre ، سیدن زمان خود را در تیم Google Optimize بازگو می کند و چگونگی پیدایش این ابزار را شرح می دهد.

او می‌گوید که ایده Google Optimize پس از اینکه متوجه شد آزمایش‌های محتوا در Google Analytics نمی‌تواند به نیازهای تیمش برسد، شکل گرفت.

این زمانی بود که آنها تصمیم گرفتند راه حل تست A/B سمت سرور خود را بسازند که در نهایت به Google Optimize تبدیل شد.

سیدن تا زمانی که در اوایل سال ۲۰۱۹ گوگل را ترک کرد، در تیم اصلی Optimize ماند.

در طول مدت حضورش در تیم، او ده‌ها ویدیوی آموزشی و روش‌های لازم برای Google Optimize ساخت و در مورد بسیاری از ویژگی‌های آن مشورت کرد.

داستان سیدن، ارزش خواندن کامل را دارد، نشان می‌دهد که Google Optimize نه تنها یک ابزار ارزشمند بود، بلکه یک تیم پرشور نیز پشت آن بود.

وقتی Google Optimize سرویس خود را در ۳۰ سپتامبر پایان می‌دهد، شکاف قابل توجهی در بازار برای گزینه‌های تست A/B مقرون‌به‌صرفه و مبتدی ایجاد می‌کند.

طبق گفته سیدن، گوگل قصد دارد قابلیت‌های تست A/B را در GA4 گسترش دهد. با این حال، بعید است که این ویژگی ها تا ۳۰ سپتامبر در دسترس باشند.

در نهایت، او اضافه می‌کند که Google در حال کار بر روی یکپارچه‌سازی با سایر شرکای آزمایش A/B است، به این معنی که کسب‌وکارهایی که از ابزار شخص ثالث استفاده می‌کنند ممکن است بتوانند داده‌های آزمایش خود را به GA4 منتقل کنند.

نظر مدیر بازاریابی مجله موتور جستجو

هدر کمپبل، مدیر بازاریابی مجله موتورهای جستجو، نظر خود را درباره غروب Google Optimize و معنای آن برای دیگران در این زمینه ارائه می دهد:

از آمدن این روز متعجب نیستم. از آنجایی که Google در ماه جولای یونیورسال آنالیتیکس را غروب می‌کند، زمان زیادی بود که Optimize / 360 دیگر کار نکند.

Google روی GA4 سرمایه گذاری می کند و از شما می خواهد که همین کار را انجام دهید.

وقتی Google پنیر بازاریابی ما را جابه‌جا می‌کند هنوز ناامیدکننده است، اما امید خود را از دست ندهید. این می‌تواند فرصتی برای شما باشد تا یک پلتفرم مناسب‌تر برای نیازهایتان پیدا کنید.

این در حال حاضر به چه معناست؟

بهتر است اگر شروع به تحقیق در مورد جایگزین کنید. و چیزهای زیادی وجود دارد. با این حال، اولین مکان برای شروع، GA4 است.

امیدواریم که شما قبلاً پیاده سازی GA4 را شروع کرده اید، زیرا تکرار بعدی Optimize در آنجا خواهد بود. و اگر این کار را نکرده‌اید، احتمالاً باید خواندن این را متوقف کنید و شروع کنید.

اطمینان حاصل کنید که داده‌های کمپین‌های گذشته را حذف کرده‌اید. هنوز هم می‌توانید کمپین‌ها را تا ۳۰ سپتامبر اجرا کنید، اما اگر به آزمایش و شخصی‌سازی متکی هستید (مانند هر بازاریاب خوب)، ممکن است به یک نسخه پشتیبان نیاز داشته باشید.


منبع: Google

تصویر ویژه: Aa Amie/Shutterstock

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *