تهران ، ولیعصر
021-987654

گوگل پیش بینی می کند که ضریب رتبه بندی بک لینک ها کاهش می یابد

در طول یک جلسه زنده در برایتون سئو، وکیل جستجوی گوگل جان مولر پیش بینی آینده بک لینک ها را انجام می دهد.

مولر، که توسط همکار Google Lizzi Sassman و مهمان میریام جسیر ملحق شده است، چندین سؤال را در طول ضبط زنده پادکست Search Off The Record مطرح می‌کند.

از آنجایی که این یک پادکست است، سؤالات به عنوان یک بحث گروهی مطرح می شوند، زیرا میزبان به جای تعامل با مخاطبان زنده به سؤالات از پیش انتخاب شده پاسخ می دهد.

میزبانها با هم به یک سوال در مورد اینکه چگونه گوگل بک لینک ها را جریمه می کند، پاسخ می دهند که می پرسد:

“به عنوان یک SEO، ما به بک لینک ها علاقه مندیم. با این حال، کار کردن فعال بر روی بک لینک ها اغلب از نظر طرح های پیوند به یک منطقه خاکستری تبدیل می شود. معیارهای اصلی گوگل برای جریمه کردن بک لینک ها چیست؟»

پس از شوخی‌هایی بین میزبان‌ها، مولر با پاسخ خود مسیری را انتخاب می‌کند که کمی از سؤال اصلی فاصله دارد.

نمایندگان Google معمولاً هنگام پاسخ دادن به سؤالات مربوط به رتبه‌بندی و معیارهای مجازات مراقب هستند.

به طور کلی، گوگل از هر شکلی از پیوندسازی غیرطبیعی جلوگیری می کند. ارائه جزئیات بیش از حد در مورد جریمه‌ها می‌تواند رفتار «کلاه خاکستری» یا گذراندن خطی محتاطانه بین آنچه که قابل قبول است و آنچه که نیست، تشویق کند.

مولر به‌جای صحبت در مورد جریمه‌ها، سیگنال رتبه‌بندی بک لینک‌ها را به طور کلی و اینکه چرا ممکن است در آینده برای متخصصان سئو اهمیت کمتری داشته باشد، مورد بحث قرار می‌دهد.

جان مولر گوگل در سیگنال رتبه بندی بک لینک ها

از آنجایی که Google در درک چگونگی تناسب محتوا با بقیه وب ماهرتر می‌شود، مولر پیشنهاد می‌کند که الگوریتم Google نیازی به اتکای زیادی به پیوندهای ورودی ندارد.

مولر می گوید:

“خب، این چیزی است که من تصور می کنم، با گذشت زمان، وزن پیوندها در نقطه ای کمی کاهش می یابد، زیرا ما می توانیم کمی بهتر بفهمیم که چگونه محتوا در چارچوب متن قرار می گیرد. کل وب.”

شاید این روش مولر باشد که می‌گوید جریمه‌ها ارزش نگرانی ندارند، زیرا بک لینک‌ها در آینده ارزشی برای به دست آوردن آن‌ها ندارند.

با این حال، پیشنهاد بک لینک‌ها فقط برای درک محتوا مفید هستند، بدون توجه به سایر اطلاعاتی که آنها در ارتباط هستند.

نمایه بک لینک می‌تواند اطلاعات بیشتری را در مورد یک وب‌سایت به شما بگوید، مانند میزان اعتماد دیگران به آن، مورد اعتماد چه کسانی، و اعتبار سایت در جایگاه خاص خود.

آیا Google می‌تواند همه آن‌ها را تنها از روی محتوای داخل صفحه تعیین کند؟

مولر از جنبه معتبر پیوندهای ورودی صحبت نمی‌کند، اگرچه می‌گوید این پیوندها همچنان برای کشف محتوا برای Google مفید خواهند بود.

مولر ادامه می دهد:

«و تا حدی، پیوندها همیشه چیزی هستند که به آن اهمیت می‌دهیم، زیرا باید به نحوی صفحات را پیدا کنیم. مثل این است که چگونه می‌توانید یک صفحه را بدون اشاره به آن در وب پیدا کنید؟»

اما حدس من این است که در طول زمان، این یک عامل مهم مانند گاهی اوقات امروز نخواهد بود. من فکر می کنم در حال حاضر، این چیزی است که کمی تغییر کرده است.”

مباحث کامل را در ساعت ۱۳:۱۷ در آخرین پادکست Search Off The Record Google بشنوید:


تصویر ویژه: AlenD/Shutterstock

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *