تهران ، ولیعصر
021-987654

گوگل برای جلوگیری از انحصار انحصار تجارت تبلیغاتی را پیشنهاد می کند

طبق گزارش وال استریت ژورنال، Google پیشنهاد کرده است بخش‌هایی از تجارت فناوری تبلیغاتی خود را از هم جدا کند تا از شکایت ضد تراست وزارت دادگستری ایالات متحده جلوگیری کند.

Google پیشنهاد می‌کند که بخش شرکت را تغییر ساختار دهد که تبلیغات وب را به حراج می‌گذارد و در یک شرکت جداگانه تحت Alphabet, Inc، شرکت مادر موتور جستجو قرار می‌دهد. بسته به دارایی های گنجانده شده، این می تواند میلیاردها دلار ارزش داشته باشد.

پیشنهاد پیشنهاد می کند که بررسی در حال تکمیل شدن است

وزارت دادگستری مدتی است که در حال بررسی ادعاهایی است مبنی بر اینکه گوگل از قدرت خود به عنوان یک کارگزار تبلیغات دیجیتال و حراج دار سوء استفاده کرده است. اخیراً در اکتبر ۲۰۲۰، از این شرکت به دلیل استفاده غیرقانونی از قدرت خود برای مهار کردن رقبا شکایت کرد.

در حال حاضر، دپارتمان در حال آماده سازی یک شکایت حقوقی به اتهام اعمال ضدرقابتی است که ممکن است در تابستان امسال تشکیل شود.

Google تحت آتش از چندین جهت

این اتهام اخیر در پی سه پرونده ضد انحصار اتحادیه اروپا است که در آن Google به دلیل سوء استفاده از موقعیت خود به عنوان موتور جستجوی مسلط بین سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۶، ۱.۶ میلیارد دلار جریمه شد.

موتور جستجو همچنین با هدف دعوی از چندین ایالت، که شرکت را به داشتن انحصار متهم می کند. با این حال، گوگل درخواست رد این پرونده را داده است و ادعا می کند که این پرونده نادرست و فاقد ارزش است.

علاوه بر این، یک لایحه دو حزبی در ماه مه در کنگره ارائه شد که به دنبال تجزیه تجارت تبلیغات دیجیتال این شرکت است. قانون رقابت و شفافیت در تبلیغات دیجیتال شرکت‌هایی را که سالانه بیش از ۲۰ میلیارد دلار تراکنش‌های تبلیغات دیجیتال را پردازش می‌کنند، از شرکت در بیش از یک بخش از فرآیند تبلیغات دیجیتال منع می‌کند.

در بیانیه‌ای، سخنگوی Google رقابت رو به رشد در فناوری تبلیغات آنلاین را تایید کرد و در عین حال تاکید کرد که “هیچ برنامه‌ای برای فروش یا خروج از این تجارت وجود ندارد.”

تقسیم می‌تواند فرآیند مناقصه آگهی را تغییر دهد، هزینه‌های کمتری دارد

چه وزارت دادگستری با این پیشنهاد موافقت کند یا پرونده به محاکمه برسد، این ادعای اخیر می‌تواند به طور گسترده بر بازاریابان دیجیتال تأثیر بگذارد.

اگر بخش فناوری تبلیغات گوگل تقسیم شود، می‌تواند راه را برای سایر شرکت‌های تبلیغات دیجیتال باز کند تا سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهند. این رقابت فزاینده می‌تواند منجر به کاهش قیمت‌ها شود زیرا هر شرکتی به دنبال کاهش سهم خود از رقبای خود در درآمد تبلیغاتی است.

در سال گذشته، درآمد تبلیغات Google بیش از ۲۰۹ میلیارد دلار.


منبع: وال استریت ژورنال

تصویر ویژه: ByEmo/Shutterstock

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *