Google گزارش سالانه خود را در مورد هرزنامه های جستجو منتشر کرده است که نشان می دهد SpamBrain، یک سیستم شناسایی هرزنامه مبتنی بر یادگیری ماشینی، در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰، شش برابر تعداد سایت های هرزنامه اقدام کرده است. .
با شناسایی این سایتها، گوگل ادعا میکند که ۷۰ درصد از هرزنامههای هکشده و ۷۵ درصد کاهش هرزنامههای بیمعنی در پلتفرمهای میزبانی شده را کاهش داده است.
Google با شناسایی سایتهای دارای رفتار مخرب یا مخرب توانست ۹۹ درصد جستجوها را بدون هرزنامه نگه دارد.
SpamBrain بهبود مستمر هوش مصنوعی گوگل را نشان می دهد
اگرچه Google از سیستم تشخیص هرزنامه خود رونمایی کرد در سال ۲۰۱۸، این گزارش اولین مرجع خارجی به آن را به عنوان “SpamBrain” نشان میدهد.
با استفاده از یادگیری ماشینی، این پلت فرم هوش مصنوعی در شناسایی و از بین بردن هرزنامه موثرتر شده است، در حالی که در حال تکامل برای رسیدگی به انواع هرزنامه های جدید و جلوگیری از سوء استفاده است.
این شامل توانایی شناسایی سایتهایی است که هک شدهاند یا بهطور دیگری برای نصب نرمافزار ضبط مضر روی دستگاههای کاربران در معرض خطر قرار گرفتهاند.
یکی دیگر از زمینههای بهبود در شناسایی سایتهای هرزنامه نامعقول متشکل از متن بیمعنی پر از کلمات کلیدی بوده است.
کلاه سیاه متخصصان سئو از این موارد در تلاش برای افزایش رتبه صفحه استفاده میکنند، گاهی اوقات حتی برای فریب موتورهای جستجو برای بالا بردن امتیاز کیفیت PageRank، پول خرج میکنند.
Google به کیفیت جستجو و ایمنی کاربر متعهد است
با هدف بهبود کیفیت جستجو و حفاظت از ایمنی کاربر، Google ادعا میکند پیشرفت قابل توجهی در مبارزه با هرزنامهها، کلاهبرداریها و آزار و اذیت آنلاین دارد.
اوسط سال بهروزرسانی هرزنامه پیوند ارزیابی پیوند موتور جستجو را بهبود بخشید و توانایی آن را برای شناسایی پیوندهای غیرطبیعی در چندین زبان و حذف آنها از نتایج جستجو افزایش داد.
سال گذشته، مصرف کنندگان بیش از ۵.۸ میلیارد دلار برای کلاهبرداری، ۷۰ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۲۰. برای مبارزه با این، Google برنامه ایمنی کاربر خود را گسترش داد. .
با توجه به کارهای سال قبل، توانست ۴۰ درصد کاهش در نتایج جستجوی کلاهبرداری ایجاد کند.
به عنوان بخشی از تعهد خود به ایمنی کاربر، همچنین رویکرد خود را به آزار و اذیت آنلاین و نحوه رسیدگی به نتایج برای پرسشهایی که در معرض بازیگران بد هستند تغییر داد. این شامل سایتهایی میشود که از محتوای «پرداخت برای حذف» استفاده میکنند.
مبارزه با دستکاری رتبه بندی
با تشخیص شیوههای غیراخلاقی که برخی سایتها از دستورالعملهای کیفیت خود استفاده میکنند، Google نیز اقداماتی را برای کاهش دستکاری رتبهبندی انجام داده است. این شامل تغییر نحوه رسیدگی به نظرات محصول و اجازه دادن به کاربران برای گزارش اقدامات دستکاری است.
در سال ۲۰۲۱، گوگل دو بهروزرسانی عمده را برای نحوه ارزیابی نظرات محصول ارائه کرد:
- بهروزرسانی بررسیهای محصول Google در نتایج جستجو فعال میشود
- بهروزرسانی بررسی محصول دسامبر ۲۰۲۱ Google
Google میگوید این بهروزرسانیها در کاهش بازبینیهای با کیفیت پایین موفق بوده و در عین حال، مواردی را که محتوا و تخصص نویسنده بهتری دارند، تبلیغ میکنند.
منبع: جستجوی مرکزی Google
تصویر ویژه: smx12/Shutterstock