تهران ، ولیعصر
021-987654

گوگل Universal Analytics 360 Sunset را به سال ۲۰۲۴ پیش می برد

Google تاریخ غروب Universal Analytics 360 را به سال ۲۰۲۴ منتقل می کند و به کاربران سازمانی زمان بیشتری برای انتقال به Google Analytics 4 (GA4) می دهد.

آخرین روز تغییر از Universal Analytics 360 به GA4 از ۱ اکتبر ۲۰۲۳ به ۱ ژوئیه ۲۰۲۴ تغییر می کند.

برای وضوح، این به نسخه سازمانی Universal Analytics اشاره دارد.

همانطور که اعلام شد در اوایل سال جاری، Google همچنان در حال برنامه ریزی برای غروب آفتاب است ویژگی‌های استاندارد Universal Analytics در ۱ ژوئیه ۲۰۲۳.

زمان اضافی برای جابجایی از Universal Analytics 360 به مشتریان سازمانی این امکان را می‌دهد تا انتقال نرم‌تری داشته باشند. همچنین به Google فرصت بیشتری برای توسعه GA4 به محصولی که برای شرکت‌ها ساخته شده است، می‌دهد.

در یک اعلامیه، Google بیان می‌کند:

«ما تلاش‌ها و سرمایه‌گذاری‌های خود را روی Google Analytics 4 متمرکز کرده‌ایم تا راه‌حلی را ارائه دهیم که برای انطباق با یک اکوسیستم در حال تغییر ساخته شده است. به همین دلیل، در طول سال ۲۰۲۳، پشتیبانی را از Universal Analytics 360 کنار می‌گذاریم و تمرکز کامل خود را به Google Analytics 4 در سال ۲۰۲۴ خواهیم برد.”

Google به مشتریان سازمانی هشدار می‌دهد که احتمالاً عملکرد در Universal Analytics 360 تا تاریخ غروب آفتاب جدید کاهش می‌یابد.

شما می‌توانید از Universal Analytics 360 به GA4 در هر زمانی از هم‌اکنون تا غروب آفتاب منتقل شوید. هرچه زودتر جابجا شوید، به داده های تاریخی بیشتری در GA4 دسترسی خواهید داشت.

برای کمک به استفاده از مزایای تغییر به GA4، Google چندین ویژگی جدید را در سال ۲۰۲۳ اعلام کرد.

ویژگی‌های جدیدی که در سال ۲۰۲۳ به Google Analytics 4 می‌آیند

Google در حال برنامه ریزی برای راه اندازی به روز رسانی های زیر برای GA4 در سال ۲۰۲۳ است:

  • انتقال خودکار: اگر قبل از اوایل سال ۲۰۲۳ یک ویژگی GA4 ایجاد نکنید، دستیار راه‌اندازی Google برای شما ایجاد می‌کند. اگر ترجیح می دهید به صورت دستی یکی را ایجاد کنید، این گزینه را خواهید داشت.
  • مدل‌سازی رفتاری: با آمدن به گزارش‌دهی هم‌زمان GA4، مدل‌سازی رفتاری از یادگیری ماشین برای پر کردن شکاف‌ها در زمانی که کوکی‌ها و سایر شناسه‌ها در دسترس نیستند، استفاده می‌کند.
  • گروه‌بندی کانال‌های سفارشی: عملکرد کلی مجموعه‌ای از کانال‌های سفارشی را مقایسه کنید.
    ادغام با Campaign Manager 360: به بازاریابان اجازه می‌دهد برای تبدیل‌های GA4 در مناقصه پیشنهاد دهند. استراتژی‌های پیشنهاد قیمت خودکار Display & Video 360.


منبع: Google
تصویر ویژه: photo_gonzo/Shutterstock

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *