تهران ، ولیعصر
021-987654

گوگل: رتبه بندی پس از شکست در قابلیت استفاده از موبایل کاهش می یابد؟

جان مولر از Google به یک بحث SEO Reddit پاسخ داد که در آن یک هشدار کنسول جستجو در مورد قابلیت استفاده از تلفن همراه بلافاصله پس از آن با کاهش رتبه در یک وب سایت مرتبط با پزشکی همراه شد.

زمان کاهش رتبه‌بندی بلافاصله پس از اینکه کنسول جستجو هشداری درباره مشکلات استفاده از تلفن همراه صادر کرد، باعث شد که این دو رویداد مرتبط به نظر برسد.

فرد ناامید شد زیرا مشکل را برطرف کرد، اصلاح را از طریق کنسول جستجوی Google تأیید کرد، اما تغییرات رتبه‌بندی برعکس نشد.

اینها جزئیات برجسته هستند:

«در حوالی آگوست ۲۰۲۲، متوجه شدم که کنسول جستجوی Google می‌گوید همه صفحات ما اکنون استانداردهای قابلیت استفاده از تلفن همراه را ندارند. من یک توسعه‌دهنده داشتم که صفحات را اصلاح می‌کرد…

…من نقشه سایت را مجدداً ارسال کردم و از Google خواستم تا در ۲۵ اکتبر ۲۰۲۲ همه اصلاحات من را «تأیید اعتبار» کند. ۱۵ روز بدون حرکت می‌گذرد.

درک تغییرات در رتبه بندی

جان مولر در بحث Reddit پاسخ داد و مشاهده کرد که به نظر او مسائل مربوط به استفاده از تلفن همراه با کاهش رتبه بندی ارتباطی ندارد.

مولر نوشت:

“من به سختی می‌روم و می‌گویم دلیل تغییر رتبه‌بندی ربطی به این ندارد.

من دستورالعمل‌های ارزیابی‌کننده کیفیت و محتوای Google را در به‌روزرسانی‌های اخیر برای برخی از افکار، به‌ویژه برای محتوای پزشکی مانند آن می‌خوانم.

این یک مثال عالی از این است که چگونه واضح‌ترین دلیل برای اتفاقی که می‌افتد، همیشه دلیل صحیح نیست، بلکه واضح‌ترین دلیل است.

بدیهی دقیقاً یا صحیح نیست، حتی اگر به نظر برسد.

هنگام تشخیص یک مشکل، مهم است که در مورد علل آن ذهن باز داشته باشید و در اولین توضیح واضح تر، تشخیص یک مسئله را متوقف نکنید.

جان مشکل قابلیت استفاده از تلفن همراه را رد کرد و آنقدر جدی بود که بر رتبه‌بندی تأثیر بگذارد.

پاسخ او نشان می‌دهد که مشکلات جدی کیفیت محتوا دلیل محتمل‌تری برای تغییر رتبه‌بندی است، به خصوص اگر این تغییر تقریباً همزمان با به‌روزرسانی الگوریتم اتفاق بیفتد.

دستورالعمل‌های رتبه‌بندی‌های Google راهنمایی برای ارزیابی کیفیت سایت به شیوه‌ای عینی، عاری از ایده‌های ذهنی درباره اینکه چه چیزی کیفیت سایت را تشکیل می‌دهد.

بنابراین منطقی است که مولر به Redditor پیشنهاد کرد که دستورالعمل‌های رتبه‌دهندگان را بخواند تا ببیند آیا توصیفات آنچه کیفیت سایت را تعریف می‌کند با توضیحات سایت مورد نظر مطابقت دارد یا خیر.

به طور تصادفی، Google اخیراً اسناد جدیدی را برای کمک به ناشران برای درک آنچه که Google محتوای ارزشمند در نظر می گیرد منتشر کرده است.

نام سند، ایجاد مفید و قابل اعتماد ، محتوای اول افراد. مستندات شامل بخشی است که به این مشکل مرتبط است، E-A-T و دستورالعمل های ارزیابی کیفیت را بشناسید.

صفحه راهنمای Google توضیح می‌دهد که الگوریتم آن‌ها از عوامل بسیاری برای درک اینکه آیا یک صفحه وب متخصص، معتبر و قابل اعتماد است، به ویژه برای صفحات Your Money Your Life، مانند صفحاتی که در موضوعات پزشکی هستند، استفاده می‌کند.

این بخش از مستندات توضیح می‌دهد که چرا اطلاعات دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت مهم است:

«…سیستم‌های ما به محتوایی که با E-A-T قوی همسو می‌شوند، برای موضوعاتی که می‌توانند به طور قابل‌توجهی بر سلامت، ثبات مالی، یا ایمنی افراد، یا رفاه یا رفاه جامعه تأثیر بگذارند، اهمیت بیشتری می‌دهند.

ما این موضوعات را “پول یا زندگی شما” یا به اختصار YMYL می نامیم.”

اعتبار سنجی رفع مشکل کنسول جستجو عموماً اطلاعاتی است

مولر در ادامه در مورد اعتبارسنجی تعمیر کنسول جستجو و معنای واقعی آنها بحث کرد.

او پاسخ خود را ادامه داد:

“برای مشکلات نمایه سازی، “تصحیح اعتبارسنجی” به تسریع خزیدن مجدد کمک می کند.

برای هر چیز دیگری، بیشتر این است که اطلاعاتی در مورد آنچه اتفاق می‌افتد به شما بدهد تا به شما اطلاع دهد که آیا تغییرات شما تأثیری داشته است.

هیچ اثری «وب‌سایت آن را برطرف کرد، بیایید ترمز دستی را رها کنیم» از این وجود ندارد، این واقعاً در درجه اول برای شماست: شما گفتید که اکنون خوب است، و این چیزی است که Google پیدا کرده است.

محتوای پزشکی YMYL

فردی که این سوال را می پرسد با اشاره به اینکه اکثر محتوای وب سایت توسط پزشکان نوشته شده است به مولر پاسخ داد.

آنها سپس به نحوه نوشتن محتوایی که برای انتقال تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن نیز اشاره می‌کنند، اشاره می‌کنند.

این چیزی است که آنها به اشتراک گذاشتند:

«سعی کرده‌ام واقعاً مقالات وبلاگ و حتی صفحات بازاریابی بنویسم که پاسخ قانع‌کننده‌ای در بالای صفحه داشته باشند، اما سپس جزئیات را توضیح دهم.

تقریباً تمام کارهایی که یک فرد در صورت تلاش مشروع برای دریافت پاسخ انجام می‌دهد – این همان چیزی است که شما می‌خوانید بهترین شیوه «EAT» است.

هیچی.»

آنها ابراز تاسف کردند که رقبایشان با محتوای قدیمی در رتبه بندی از آنها پیشی گرفتند.

تشخیص مشکل رتبه‌بندی گاهی اوقات فراتر از تماشای ناف سایت خود است.

ممکن است جستجو در سایت رقیب برای درک نقاط قوت آنها مفید باشد که ممکن است باعث افزایش دید جستجوی آنها شود.

ممکن است پس از به‌روزرسانی، به نظر برسد که Google به سایت‌هایی که این یا آن را دارند، مانند قابلیت استفاده خوب از تلفن همراه، سؤالات متداول و غیره، «پاداش» می‌دهد.

اما الگوریتم‌های جستجو واقعاً اینطور کار نمی‌کنند.

الگوریتم های جستجو، به طور خلاصه، سعی کنید سه چیز را درک کنید:

  1. معنای یک عبارت جستجو
  2. معنای صفحات وب
  3. کیفیت سایت

بنابراین نتیجه می‌شود که هر گونه بهبودی در الگوریتم ممکن است بهبودی در یک یا هر سه (احتمالاً هر سه) باشد.

و اینجاست که جان مولر تشویق به خواندن دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت جستجوی Google (PDF) وارد می‌شود.

همچنین ممکن است خواندن فوق العاده Google مفید باشد مروری بر دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت جستجو (PDF) زیرا کوتاه‌تر و درک آن آسان‌تر است.


نقل قول

پرسش و پاسخ Reddit را بخوانید

تأثیر “تأیید اعتبار” یک اصلاح در کنسول جستجو /قابلیت استفاده از موبایل

تصویر توسط Shutterstock/خسرو

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *