تهران ، ولیعصر
021-987654

گوگل: رد کردن پیوندهای تصادفی که توسط ابزارها علامت گذاری شده اند، اتلاف وقت است

جان مولر از Google به سؤالی در مورد استفاده از ابزار رد کردن پیوند پاسخ داد و نکته ای در مورد بهترین روش استفاده از آن ارائه کرد، به طور خاص پیوندهایی را که توسط ابزارها پرچم گذاری شده اند ذکر کرد.

اگرچه این ابزار ده سال پیش معرفی شد، هنوز در مورد استفاده صحیح از آن سردرگمی زیادی وجود دارد.

پیوند Disavow Tool

ابزار رد پیوند توسط Google در اکتبر ۲۰۱۲ معرفی شد.

ابزار انکار پس از الگوریتم پنگوئن از ماه مه ۲۰۱۲ دنبال شد، که دوره ای از هرج و مرج بی سابقه را در جامعه بازاریابی جستجو آغاز کرد زیرا افراد زیادی در حال خرید و فروش لینک بودند.

این دوره خرید و فروش آشکار پیوندها در می ۲۰۱۲ زمانی که به‌روزرسانی الگوریتم پنگوئن منتشر شد و هزاران وب‌سایت رتبه‌بندی خود را از دست دادند، متوقف شد.

حذف پیوندهای پولی برای آن دردسر بزرگی بود زیرا مجبور بودند از هر سایتی یکی یکی درخواست حذف کنند.

تعداد زیادی درخواست حذف پیوند وجود داشت که برخی از صاحبان سایت شروع به دریافت هزینه برای حذف پیوندها کردند.

جامعه سئو از Google درخواست کرد که راه ساده‌تری برای رد کردن پیوندها و در پاسخ به تقاضای عمومی Google ابزار Link Disavow را در اکتبر ۲۰۱۲ با هدف صریح رد کردن پیوندهای هرزنامه ای که مالک سایت مسئول آن است، منتشر کرد.

ایده ابزار انکار پیوند چیزی بود که سال‌ها مطرح بود، حداقل از سال ۲۰۰۷.

Google در برابر انتشار آن ابزار تا پس از به‌روزرسانی پنگوئن مقاومت کرد.

اعلامیه رسمی از اکتبر ۲۰۱۲ توضیح داد:

“اگر از یک اقدام دستی هرزنامه بر اساس “پیوندهای غیرطبیعی” که به سایت شما اشاره می کنند مطلع شده اید، این ابزار می تواند به شما در رسیدگی به این مشکل کمک کند.

اگر این اعلان را دریافت نکرده‌اید، این ابزار معمولاً چیزی نیست که باید نگران آن باشید.”

Google همچنین جزئیات مربوط به نوع پیوندهایی که می‌توانند یک اقدام دستی را راه‌اندازی کنند ارائه کرده است:

«وقتی شواهدی از پیوندهای پولی، مبادله پیوندها یا سایر طرح‌های پیوندی را مشاهده می‌کنیم که دستورالعمل‌های کیفیت ما را نقض می‌کنند، این پیام را برای شما ارسال می‌کنیم.»

مشاوره جان مولر در مورد ابزار Disavow پیوند

مولر به سؤالی درباره رد کردن پیوندها به یک ویژگی دامنه پاسخ داد و به عنوان یادداشت جانبی توصیه هایی در مورد استفاده صحیح از ابزار ارائه کرد.

سوال پرسیده شد:

«ویژگی رد کردن در کنسول جستجو در حال حاضر برای ویژگی های دامنه در دسترس نیست. پس گزینه‌ها چیست؟»

جان مولر پاسخ داد:

“خب، اگر تأیید سطح دامنه را دارید، می توانید سطح پیشوند را بدون نیاز به هیچ نشانه اضافی تأیید کنید.

آن میزبان را تأیید کنید و کاری را که باید انجام دهید انجام دهید.”

سپس مولر یک نظر اضافی درباره روش صحیح استفاده از ابزار رد پیوند اضافه کرد.

مولر پاسخ خود را ادامه داد:

“همچنین، به خاطر داشته باشید که رد کردن پیوندهای تصادفی که عجیب به نظر می رسند یا ابزاری پرچم گذاری شده است، استفاده خوبی از وقت شما نیست.

این چیزی را تغییر نمی دهد.

از ابزار رد کردن برای موقعیت‌هایی استفاده کنید که واقعاً برای پیوندها پول پرداخت کرده‌اید و بعداً نمی‌توانید آنها را حذف کنید.»

ابزارهای پیوند سمی و پیوندهای تصادفی

بسیاری از ابزارهای شخص ثالث از الگوریتم‌های اختصاصی برای امتیازدهی به بک لینک‌ها بر اساس میزان هرزنامه یا سمی بودن شرکت ابزار استفاده می‌کنند.

این امتیازات سمیت ممکن است به‌طور دقیق رتبه‌بندی کنند که برخی پیوندها چقدر بد به نظر می‌رسند، اما لزوماً با نحوه رتبه‌بندی و استفاده Google از پیوندها مرتبط نیستند.

نمرات ابزار پیوند سمی فقط نظر هستند.

ابزارها برای ایجاد یک بررسی خودکار بک لینک مفید هستند، به خصوص زمانی که پیوندهای منفی را که فکر می‌کنید خوب هستند برجسته می‌کنند.

با این حال، تنها پیوندهایی که باید انکار کرد پیوندهایی هستند که می داند برای آنها پول پرداخت می شود یا بخشی از یک طرح پیوند هستند.

آیا باید شواهد حکایتی پیوندهای سمی را باور کنید؟

بسیاری از مردم با کاهش رتبه‌بندی مواجه می‌شوند و هنگام بررسی بک لینک‌های خود از کشف تعداد زیادی از صفحات وب با کیفیت بسیار پایین که به وب‌سایت‌هایشان پیوند دارند، شوکه می‌شوند.

به طور طبیعی فرض بر این است که دلیل افت رتبه و شروع یک چرخه بی پایان از انکار پیوند است.

در این موارد ممکن است در نظر گرفتن اینکه دلیل دیگری برای تغییر رتبه‌بندی وجود دارد مفید باشد.

یک مورد برجسته زمانی است که شخصی در مورد حمله منفی سئو به من مراجعه کرد. من نگاهی به پیوندها انداختم و آنها واقعاً بد بودند، دقیقاً همانطور که توضیح داده شد.

صدها پیوند هرزنامه با مضمون بزرگسالان با متن لنگر منطبق دقیق در موضوعات غیرمرتبط بزرگسالان وجود داشت که به وب‌سایت او اشاره می‌کردند.

این بک لینک ها با تعریف حمله منفی سئو مطابقت دارند.

من کنجکاو بودم بنابراین به طور خصوصی از طریق ایمیل با یکی از کارمندان Google تماس گرفتم.
آنها روز بعد به من ایمیل زدند و تأیید کردند که SEO منفی دلیلی برای از دست دادن رتبه سایت نیست.

علت واقعی از دست دادن رتبه‌بندی این بود که سایت تحت تأثیر الگوریتم پاندا قرار گرفت.

آنچه باعث ایجاد الگوریتم پاندا شد محتوای با کیفیت پایینی بود که مالک سایت ایجاد کرده بود.

از آن زمان تاکنون بارها این را دیده‌ام، جایی که مشکل واقعی این بود که مالک سایت قادر به بررسی عینی محتوای خود نبود، بنابراین پیوندها را مقصر می‌دانستند.

به خاطر داشته باشید که آنچه به نظر می‌رسد دلیل آشکار کاهش رتبه‌بندی است، لزوماً دلیل واقعی نیست، بلکه ساده‌ترین دلیل سرزنش است زیرا واضح است.

اما همانطور که جان مولر گفت، رد کردن پیوندهایی که یک ابزار پرچم گذاری کرده است و پیوندهای پولی نیستند، استفاده مناسبی از زمان نیست.

نقل قول

تصویر ویژه توسط Shutterstock/Asier Romero

به ویدیوی Google SEO Office Hours در دقیقه ۱:۱۰ گوش دهید

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *