تهران ، ولیعصر
021-987654

گوگل پادکست های جاسازی شده را از نتایج جستجو حذف می کند

Google بی سر و صدا پادکست های جاسازی شده را از نتایج جستجو حذف کرده است، به این معنی که کاربران دیگر نمی توانند به طور مستقیم از SERP به قسمت های پادکست گوش دهند.

این تغییر ابتدا توسط پادنیوز مشاهده شد که تأیید دریافت کرد از یک سخنگوی Google که حذف عمدی بوده است.

این تغییر بر توانایی گوش دادن به قسمت‌های پادکست جداگانه بدون خروج از Google تأثیر می‌گذارد، ویژگی که در ۲۰۱۹.

Google همچنان پیوندهایی به قسمت‌های پادکست در نتایج جستجو خواهد داشت، اما کاربران نمی‌توانند مستقیماً از صفحه جستجو به آنها گوش دهند.

در عوض، کاربران به وب‌سایتی که پادکست در آن میزبانی می‌شود هدایت می‌شوند.

به گفته سخنگوی Google، تصمیم برای حذف پادکست‌های جاسازی‌شده از نتایج جستجو برای ارائه تجربه کاربری بهتر گرفته شده است.

سخنگوی در بیانیه‌ای به پادنیوز می‌گوید: «ما دائماً در حال آزمایش راه‌هایی برای بهبود تجربه کاربران خود هستیم.

مشخص نیست که چگونه این کار تجربه کاربر را به غیر از ایجاد یک SERP نازک‌تر بهبود می‌بخشد.

اگرچه Google هیچ اطلاعیه قبلی نداده است، حذف پادکست های جاسازی شده از نتایج جستجو غیرمنتظره نیست زیرا برنامه Google Podcasts به مدت ۱۸ ماه به روز نشده است.

این حرکت احتمالاً با ناامیدی جستجوگرانی که به طور معمول از این ویژگی استفاده می‌کنند، مواجه خواهد شد.

از سوی دیگر، این تغییر می‌تواند منجر به اشتراک افراد بیشتری در پادکست‌ها شود، زیرا دیگر نمی‌توانند از طریق جستجوی سریع به آن‌ها گوش دهند.

تصمیم Google برای حذف پادکست‌های جاسازی‌شده از نتایج جستجو ممکن است بخشی از یک استراتژی بزرگ‌تر برای حذف تدریجی محصول Google Podcasts باشد.

این واقعیت که برنامه بیش از یک سال است به روز نشده است نشان می دهد که ممکن است به سمت قبرستان Google حرکت کند.

اما، این بدان معنا نیست که Google به طور کلی صنعت پادکست را کنار می‌گذارد.

در سال ۲۰۲۱، گزارشی از Bloomberg فاش کرد که YouTube به دنبال استخدام شخصی برای نظارت بر تجارت پادکست خود بوده است.

این نشان می‌دهد که Google متعهد به ارتقای تجربه پادکست در YouTube است و ممکن است شرکت نخواهد در آن زمینه با خود رقابت کند.

طبق مطالعه‌ای که در سال ۲۰۲۲ توسط Edison Research انجام شد، YouTube پلتفرم پیشرو برای گوش دادن به پادکست است و Spotify به دنبال آن است.

گفته شد، منطقی است که چرا YouTube برای Google برای پادکست ها اولویت دارد.

شایان ذکر است که YouTube بدون داشتن دسته پادکست خاصی به این سطح از محبوبیت دست یافت.

قبل از آگوست، YouTube دسته پادکست خاصی نداشت. کاربران باید آنها را به صورت دستی جستجو می کردند.

اگر Google برنامه پادکست خود را متوقف کند، شرکت احتمالاً تمرکز خود را به YouTube تغییر خواهد داد. این می تواند به این معنی باشد که یک برنامه پادکست YouTube در افق است.


تصویر ویژه: Primakov/Shutterstock

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *