تهران ، ولیعصر
021-987654

گوگل برای نتایج صفحه اصلی، برچسب‌های عنوان را با نام سایت جایگزین می‌کند

به نظر می‌رسد Google نشان دادن برچسب‌های عنوان را برای نتایج جستجوی تلفن همراه برای کل وب‌سایت، مانند جستجوهای نام یک وب‌سایت که معمولاً صفحه اصلی را نشان می‌دهد، متوقف کرده است.

این ویژگی برای زیر دامنه ها کار نمی کند.

طبق اسناد جستجوی مرکزی Google برای نام سایت:

«در حال حاضر، جستجوی Google از نام‌های سایت از صفحات اصلی در سطح دامنه پشتیبانی می‌کند، و نه در زیر دامنه (به عنوان مثال، https://news.example.com) و یا زیر شاخه (مثلاً https: //example.com/news) سطح.”

آنچه در جستجوهای تلفن همراه نشان داده می‌شود، فقط نام عمومی یک وب‌سایت است.

برای مثال، جستجوی موبایلی برای Search Engine Journal یک موتور جستجو را نشان می دهد. صفحه نتایج (SERP) با نام عمومی وب سایت، مجله موتور جستجو.

Search result for keywords Search Engine Journal.

برچسب عنوان صفحه اصلی فوق این است:

ژورنال موتور جستجو - SEO، اخبار و آموزش های بازاریابی جستجو

جستجوهای بدون مارک برای کلمات کلیدی به نظر می‌رسد هنوز را نشان می‌دهند. برچسب‌های عنوان.

جستجوهای نام تجاری + کلیدواژه نیز به نظر می‌رسد که همچنان برچسب‌های عنوان را نشان می‌دهد.

چرا گوگل از نام های سایت استفاده می کند؟

Google از نام‌های سایت استفاده می‌کند تا شناسایی وب‌سایت خاص را برای کاربران آسان‌تر در نتایج جستجو کند.

اعلان رسمی Google توضیح داد:

“امروز، جستجو نام سایت‌ها را در نتایج جستجوی تلفن همراه معرفی می‌کند تا شناسایی وب‌سایتی که با هر نتیجه مرتبط است را آسان‌تر کند…”

این ویژگی جدید به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، ژاپنی و آلمانی موجود است و در چند ماه آینده به سایر زبان‌ها نشان داده می‌شود.

ویژگی جدید همیشه کار نمی کند

جستجوی یک نام دامنه کلمه مرکب مانند “Search Engine Journal” و “searchenginejournal” همان نتایج جستجو را نشان می دهد که نام سایت های جدید را به عنوان پیوند عنوان نشان می دهد.

اما جستجو با استفاده از کلمه ترکیبی نام دامنه HubSpot، نتیجه جستجوی نسخه قدیمی را با برچسب‌های عنوان نشان می‌دهد.

نتیجه جستجو برای عبارت کلید واژه “HubSpot”

Google Replaces Title Tags With Site Names For Homepage Results

اما جستجوی Hub Spot (با فاصله بین دو کلمه) کار می کند و نام سایت را نشان می دهد.

نتایج جستجو برای عبارت کلیدواژه: “Hub Spot”

Google Replaces Title Tags With Site Names For Homepage Results

جستجوی نام ترکیبی کلمه “Wordfence” و “word fence” همان جستجوی نام سایت را برمی‌گرداند.

نتایج جستجو برای کلمات کلیدی “Wordfence” و “Word Fence”

Search result for keyword phrase "Wordfence"

بنابراین به نظر می رسد که Google به طور مداوم نتایج نام سایت را برای HubSpot برمی گرداند، اما این کار را برای بسیاری از سایت های دیگر به درستی انجام می دهد.

داده های ساختاریافته برای ویژگی نام های جدید سایت

Google استفاده از نوع داده ساختار یافته وب سایت را توصیه می کند.

قبلاً سایت داده های ساختار یافته WebSite بی معنی در نظر گرفته می شد زیرا بدیهی است که Google می داند یک وب سایت یک وب سایت است و برای درک اینکه Google در حال فهرست کردن یک وب سایت است به داده های ساختاریافته نیازی نداشت.

اما این تغییر کرده است زیرا Google اکنون از نوع داده های ساختار یافته WebSite، به ویژه ویژگی “name” استفاده می کند تا بفهمد نام سایت یک وب سایت چیست.

Google نمونه‌ای از داده‌های ساختار یافته وب‌سایت را با ویژگی «name» در حال استفاده منتشر کرد:

مثال: سایتی درباره مثال‌ها 

داده های ساختاریافته بالا باید در صفحه اصلی نشان داده شوند.

صفحه مرکزی جستجوی Google برای نام سایت موارد زیر را برای قرار دادن داده های ساختار یافته وب سایت توصیه می کند:

“داده های ساختار یافته وب سایت باید در صفحه اصلی سایت باشد.

منظور ما از صفحه اصلی، URI ریشه در سطح دامنه است.

به عنوان مثال، https://example.com صفحه اصلی دامنه است، در حالی که https://example.com/de/index.html صفحه اصلی نیست.”

اگر سایتی نام دیگری داشته باشد چه می شود؟

آنچه در مورد داده های ساختار یافته وب سایت مفید است این است که این فرصت را به Google ارائه می دهد که نام جایگزین وب سایت چیست.

Google نحوه انجام آن را توضیح می‌دهد:

“اگر می خواهید یک نسخه جایگزین از نام سایت خود ارائه دهید (به عنوان مثال، نام اختصاری یا کوتاه تر)، می توانید این کار را با افزودن ویژگی alternateName انجام دهید.

این اختیاری است.”

داده های ساختاریافته برای افزودن نام اختیاری به این صورت است:

داده های ساختاریافته JSON برای نام اختیاری

Google بیشتر از داده های ساخت یافته استفاده می کند

اسناد Google در نام‌های سایت توضیح می‌دهد که Google از اطلاعات درون صفحه، خارج از صفحه و داده‌های متا علاوه بر داده‌های ساختاریافته برای تعیین نام سایت صفحه وب استفاده می‌کند.

این همان چیزی است که Google برای درک نام سایت استفاده می‌کند:

  1. داده های ساختار یافته وب سایت
  2. برچسب عنوان
  3. عناوین (H1، H2، و غیره)
  4. داده های متا پروتکل گراف، به ویژه og:site_name
  5. را باز کنید

نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که ویژگی og:site_name یک ویژگی اختیاری است اما توصیه می شود Open Graph.

نماد Open Graph معمولاً در کد HTML به این شکل است:

نام‌های سایت Google

ویژگی نام‌های سایت جدید در جستجوی Google در دستگاه‌های تلفن همراه جذاب به نظر می‌رسد.

منطقی است که در SERP ها برای جستجوی نام تجاری صفحه اصلی، شلوغی کمتری وجود داشته باشد. اگرچه می توانم شکایت هایی را در مورد عدم تأثیر برچسب عنوان در این نوع جستجوها ببینم.


نقل‌ها

اعلامیه رسمی را بخوانید

معرفی نام سایت در جستجوی Google

مستندات مرکزی جستجو را بخوانید

یک نام سایت برای جستجوی Google ارائه دهید

تصویر ویژه توسط Shutterstock/Asier Romero

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *