بعد از اینکه آخرین گزارش درآمد این شرکت نشان داد کندترین سه ماهه رشد درآمد تقریباً در یک دهه اخیر نشان می دهد، سهام آلفابت مادر Google به شدت کاهش یافته است.
رشد درآمد سال به سال Google (YOY) 6٪ افزایش یافته است، که کمترین افزایش از سال ۲۰۱۳ است، به غیر از یک ماه در طول همه گیری.
ممکن است در مجموع افزایش درآمد Google چیز خوبی به نظر برسد، اما مشکل زمانی آشکار میشود که آن را با رشد ۴۱% در سال گذشته مقایسه کنید.
حاشیه عملیاتی Google از ۳۲% در سال گذشته به ۲۵% در سال جاری کاهش یافته است و درآمد خالص ۳۶% سالانه کاهش یافته است.
از آنجایی که گوگل از انتظارات خارج شد، درآمد و درآمد هر سهم (EPS) ضعیف تر از پیش بینی تحلیلگران بود.
همانطور که دادههای زیر نشان میدهد، تنها دستهای که گوگل در آن تخمین زده است، درآمد ابری است:
- EPS: 1.06 دلار در مقابل ۱.۲۵ دلار مورد انتظار (طبق برآوردهای Refinitiv).
- درآمد: ۶۹.۰۹ میلیارد دلار در مقابل ۷۰.۵۸ میلیارد دلار مورد انتظار (طبق برآوردهای Refinitiv).
- درآمد تبلیغات YouTube: 7.07 میلیارد دلار در مقابل ۷.۴۲ میلیارد دلار مورد انتظار (طبق برآوردهای StreetAccount).
- درآمد Google Cloud: 6.9 میلیارد دلار در مقابل ۶.۶۹ میلیارد دلار مورد انتظار (طبق برآورد StreetAccount).
- هزینههای جذب ترافیک (TAC): 11.83 دلار در مقابل ۱۲.۳۸ دلار مورد انتظار (طبق برآوردهای StreetAccount).
قبل از فراخوان درآمد، انتظار می رفت که آلفابت کمترین رشد درآمد را در دو سال اخیر داشته باشد. این کندترین رشد درآمد در هر سه ماهه از سال ۲۰۱۳ بوده است.
کاهش هزینه تبلیغات Google و YouTube
بزرگترین خبر تماس درآمد کاهش درآمد تبلیغات دیجیتال Google است.
درامد تبلیغات دیجیتال گوگل در سه ماهه سوم تنها ۲.۵ درصد رشد کرد. حداقل افزایش یافت، زیرا نمی توان همین را برای YouTube گفت.
درآمد تبلیغات YouTube به ۷.۰۷ میلیارد دلار کاهش یافت که ۲٪ کاهش نسبت به سال گذشته داشت و انتظارات تحلیلگران از دست رفته ۷.۴۲ میلیارد دلار بود.
این اولین کاهش درآمد تبلیغات YouTube از زمان گزارش Alphabet در سال ۲۰۱۹ است.
روث پورات، مدیر مالی Alphabet، در طول تماس با درآمد اظهار داشت:
«در تماس درآمد سه ماهه دوم، ما متوجه کاهش هزینههای برخی از تبلیغکنندگان در YouTube و Network شدیم، و این عقبنشینیها در هزینهها در سه ماهه سوم افزایش یافت. در «جستجو و سایر موارد»، بزرگترین عامل کاهش سرعت در سه ماهه سوم، کاهش عملکرد بزرگ در سال ۲۰۲۱ بود. در سه ماهه سوم، ما شاهد کاهش هزینههای برخی از تبلیغکنندگان در مناطق خاص و تبلیغات جستجو بودیم. به عنوان مثال، در خدمات مالی، ما شاهد عقب نشینی در زیرمجموعه های بیمه، وام، وام مسکن و رمزنگاری بودیم.»
درآمد YouTube از تبلیغات در سه ماهه دوم ۲۰۲۱ به ۸۴٪ رسید. یک سال بعد، به منفی ۲٪ کاهش یافت.
کاهش شدید هزینههای تبلیغات در YouTube و Google همزمان با کاهش شدید قیمت ارزهای دیجیتال است.
این نکته قابل توجه است، زیرا پورات میگوید کریپتو زیرمجموعهای است که تبلیغکنندگان در آن هزینههای خود را عقب میکشند.
بیت کوین در سال ۲۰۲۱ به بالاترین حد خود رسید، درست در زمانی که یوتیوب بالاترین رشد درآمد ثبت شده خود را تجربه کرد. این ارز دیجیتال در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ سقوط کرد که با کاهش درآمد تبلیغاتی گزارش شده توسط Porat مطابقت دارد.
حالا چی؟
در اقتصاد امروز، قابل درک است که شرکتها در حال کاهش هزینههای تبلیغاتی هستند. رکود در حال پیشروی به معنای دور شدن از مخارج سرمایه ای به حفظ سرمایه است.
اگر یک کانال YouTube دارای درآمد را اجرا میکنید، درآمد تبلیغات شما ممکن است کاهش یابد، اگر قبلاً اینطور نبوده باشد.
اکنون زمان آن است که به فکر راههایی برای تنوع بخشیدن به درآمد خود باشید.
در YouTube، این میتواند شامل فروش کالا، ارائه عضویت در کانال یا پخش زنده باشد. اینها همه راه هایی برای کسب درآمد بدون تکیه صرف به تبلیغات هستند.
اگر درآمد پخش زنده سازندگان از درآمد تبلیغات آنها پیشی بگیرد، من را شگفت زده نخواهد کرد. به طور حکایتی، من دیده ام که سازندگان محتوای YouTube مستقل هزاران دلار در هر جریان از پول اهدایی بینندگان از طریق Super Chats به دست می آورند.
همچنین میتوانید در سال ۲۰۲۳ برای کسب درآمد از YouTube Shorts آماده شوید. راحت شدن با ایجاد ویدیوهای کوتاه سرگرمکننده و آموزنده ممکن است به کانال شما کمک کند با انتشار تبلیغات Shorts درآمد بیشتری کسب کند.
- نگاه کنید به: YouTube از شورت ها با ۴۵% تقسیم درآمد درآمد کسب می کند
منابع: CNBC، موتل فول، الفبا (پیوند PDF)
تصویر ویژه: FellowNeko/Shutterstock