در بهروزرسانیای که امروز منتشر میشود، Google با سازگار کردن آنها با Search Console Insights، محدودیتهای ویژگیهای Google Analytics 4 (GA4) را برطرف میکند.
با ترکیب دادههای کنسول جستجو و Google Analytics، Search Console Insights یک نمای کلی از نحوه کشف محتوای شما توسط افراد در سراسر وب ارائه میکند.
از زمان راهاندازی در ژوئن ۲۰۲۱، Search Console Insights فقط با ویژگیهای Universal Analytics (UA) سازگار است. اگر همه چیزهایی که دارید GA4 هستند، بخش Insights شما در کنسول جستجو کاملاً خالی بود.
با این حال، اضافه شدن پشتیبانی GA4 زمان زیادی بود، زیرا Google غروب آفتاب دارایی UA در سال آینده.
استفاده از Search Console Insights
روش های مختلفی برای دسترسی به Search Console Insights وجود دارد. می توانید از طریق:
به آن دسترسی پیدا کنید
- پیوندی در بالای صفحه نمای کلی
- از منوی پیمایش برنامه تلفن همراه Google
- جستجوی جستجویی در گوگل که سایت شما برای آن رتبه بندی می کند
Search Console Insights بدون Google Analytics قابل دسترسی است، اگرچه پیوند دادن این دو به یکدیگر مقادیر قابل توجهی از داده را در اختیار شما قرار می دهد.
تجزیه و تحلیل داده ها در اطلاعات کنسول جستجو
Google GSC Insights را برای ارائه تصویری از عملکرد محتوا در هفتههای اخیر طراحی کرد. فقط دادههای GA را برای ۲۸ روز گذشته نشان میدهد، که گاهی با دوره ۲۸ روزه قبلی مقایسه میشود.
در این صورت، بررسی منظم GSC Insights مفید است زیرا دادهها مرتباً بهروزرسانی میشوند.
اگر دارای ویژگی GA4 هستید و پس از بهروزرسانی امروز هیچ دادهای را در بخش Insights نمیبینید، در اینجا چند دلیل وجود دارد:
ویژگی GSC شما با ویژگی GA مرتبط نیست.
شما مجوزهای کافی در GA ندارید.
شما نمای GA اشتباهی را در GSC انتخاب کرده اید.
برای اطلاعات بیشتر، رجوع کنید به: Google Search Console Insights: 7 سوال پاسخ داده شده .
منبع: جستجوی مرکزی Google در توییتر
تصویر ویژه: عکس صفحه از developers.google.com/search/blog، ژوئیه ۲۰۲۲.