جان مولر از گوگل به سوالی در یک ویدیوی ساعت اداری SEO در گوگل پاسخ داد که آیا رتبه بندی می تواند تحت تأثیر یک بنر بازشو قرار گیرد یا خیر. جان به این سوال پاسخ داد و سپس پیشینه فنی اینکه چرا بنرها ممکن است تأثیر منفی داشته باشند و همچنین سایر مسائل مربوط به Core Web Vitals را به اشتراک گذاشت.
پاسخ به سوال فراتر از بنر است. پاسخ به دلیل فاکتورهای رتبه بندی مربوط به Core Web Vitals فنی تر است که می تواند تحت تأثیر مواردی مانند بنرهای بازشو قرار گیرد که به نوبه خود می تواند بر رتبه بندی تأثیر بگذارد.
Core Web Vitals
جان مولر در پاسخ خود به دو عامل مرتبط با معیارهای Core Web Vitals اشاره می کند.
بنابراین مهم است که به سرعت آن عوامل را تعریف کنید تا پاسخ او منطقی باشد.
- تغییر چیدمان تجمعی
- بزرگترین رنگ محتوایی
تغییر چیدمان تجمعی (CLS)
تغییر چیدمان تجمعی یک معیار اصلی Web Vitals است که میزان جابهجایی یک صفحه وب در حین بارگذاری را اندازه میگیرد. عواملی که می توانند بر این معیار تأثیر بگذارند، تصاویر و فونت ها هستند. تصویری که بارگذاری آن زمان زیادی طول میکشد، میتواند باعث جابهجایی کلمات در صفحه شود.
بارگیری فونتهایی که زمان زیادی طول میکشد نیز میتوانند باعث شوند که محتوای صفحه با ارائه سبک قلم تغییر کند.
بزرگترین رنگ محتوایی
بزرگترین رنگ محتوایی (همچنین به عنوان LCP شناخته میشود) معیاری است که مدت زمانی را که طول میکشد تا یک وبسایت بزرگترین بلوک محتوا (اعم از محتوای تصویر یا متن) بارگیری کند، از لحظهای که سایت شروع به هدایت میکند، اندازهگیری میکند.
الگوریتم چیدمان صفحه
در نهایت، گوگل در سال ۲۰۱۲ الگوریتمی به نام معرفی کرد. الگوریتم طرحبندی صفحه، همچنین به عنوان الگوریتم سنگین برتر شناخته میشود.
هدف از این عامل مرتبط با رتبهبندی تجربه کاربر، پایینآوردن رتبهبندی صفحات وب با پنجرههای بازشوی مزاحم بود.
آیا میتوان رتبهبندی را تحت تأثیر بنر بازشو قرار داد؟
فردی که این سوال را میپرسد میخواست بداند که آیا ده سال پس از معرفی الگوریتم صفحهآرایی، آیا پنجرههای بازشو همچنان میتوانند روی رتبهبندی اثر بگذارند یا خیر.
سؤال پرسیده شده:
«آیا رتبهبندی من میتواند تحت تأثیر بنری باشد که در صفحه من ظاهر میشود؟»
جان مولر پاسخ داد:
“و بله، آنها نیز می توانند باشند.
چندین چیز در مورد بنرها مطرح می شود.
از یک طرف ما در گزارش تجربه صفحه داریم، آن جنبه از میانافزارهای مزاحم را داریم.
و اگر این بنر بهعنوان یک رسانه داخلی مزاحم شناخته شود، میتواند روی سایت آنجا تأثیر منفی بگذارد.
موضوع دیگر این است که اغلب با بنرها، عوارض جانبی در تغییر چیدمان تجمعی دارید، مانند نحوه نمایش صفحه هنگام بارگیری.
یا در رابطه با … فراموش کردم وقتی صفحهای را نشان میدهیم معیار چیست… LCP فکر میکنم، همچنین از طرف Core Web Vitals در رابطه با آن صفحه.
بنابراین اینها عناصر متفاوتی هستند که میتوانند در اینجا وارد عمل شوند.
به این معنی نیست که باید اینطور باشد.
اما بسته به نوع بنری که ظاهر میکنید، ممکن است این اتفاق بیفتد.”
عوامل رتبه بندی چندگانه تحت تأثیر بنرهای بازشو
وضعیت امروز پیچیدهتر از صرفاً یک بینابینی مزاحم است که تأثیر رتبهبندی منفی داشته باشد.
یک بنر بازشوی کمتر مزاحم همچنان میتواند اثر رتبهبندی منفی داشته باشد، زیرا این بنرها میتوانند بر CLS و LCP، عوامل رتبهبندی Core Web Vitals داشته باشند.
نقل قول
آیا رتبه بندی می تواند تحت تأثیر یک بنر بازشو قرار گیرد؟
در ساعت ۳۹:۳۱ دقیقه تماشا کنید