تهران ، ولیعصر
021-987654

نتایج جستجوی گوگل و مترادف ها

جان مولر به این سوال پاسخ داد که چرا سایتی که برای یک عبارت کلیدی رتبه بندی می کند، برای آنچه آنها می گویند مترادف همان عبارت است رتبه بندی نمی کند. جان به این سؤال به صورت کلی پاسخ داد و توضیح داد که چه چیزی مهم است که متن کامل عبارت جستجو است.

مترادف ها و نتایج جستجو

قبل از Google Hummingbird، Google معمولاً سایت‌ها را با تطبیق کلمات کلیدی در عبارت جستجو با کلمات کلیدی در یک صفحه وب رتبه‌بندی می‌کرد.

بعد از به‌روزرسانی Google Hummingbird، Google برخی از کلمات مهم را در عبارت جستجو با مترادف‌ها جایگزین کرد، بدون اینکه واقعاً معنای عبارت جستجو را تغییر دهد. مزیت انجام این کار این بود که اکنون Google می‌تواند حتی صفحات وب بیشتری را برای رتبه‌بندی پیدا کند، که برخی از آنها حتی بهتر از صفحاتی با کلمه کلیدی مطابقت دقیق هستند.

این تکنیک گسترش پرس و جو نامیده می شود.

امروزه Google برای رتبه‌بندی صفحات وب چیزی بیش از گسترش پرس‌وجو انجام می‌دهد و همانطور که پاسخ مولر نشان می‌دهد، برخی از آن‌ها به طور کلی بر معنای کاربران هنگام استفاده از یک عبارت جستجو برای درک متن کامل عبارت جستجو متمرکز است.

فردی که این سوال را می‌پرسد گیج شده بود زیرا انتظار داشتند صفحه‌ای که برای یک عبارت کلیدی رتبه‌بندی می‌شود، برای نسخه مترادف آن عبارت رتبه‌بندی شود. اما برای آن عبارت جایگزین رتبه‌بندی نشد و آنها می‌خواستند دلیل آن را بدانند.

تفاوت های کوچک در کلمات بر رتبه بندی تاثیر می گذارد

در اینجا سؤالی مطرح شد:

«چرا ممکن است تفاوت‌های کوچکی در مترادف‌ها یا اصطلاحاتی وجود داشته باشد که چنین تفاوت بزرگی در رتبه‌بندی ایجاد کند؟»

فردی که سؤال را مطرح می‌کند صفحه‌ای را مثال زد که برای عبارت کلید واژه «ویرایش ویدیو» رتبه‌بندی شده است، اما عبارت «ویرایشگر ویدیو» را رتبه‌بندی نکرده است.

عبارت “ویرایش ویدئو” می تواند در مورد یک چیز باشد و “ویرایشگر ویدئو” می تواند در مورد چیز دیگری باشد و جان به این سوال پاسخ داد.

چگونه جستجوی Google در واقع دو عبارت را رتبه بندی می کند

با این حال، نتایج جستجوی واقعی Google با هر دو کلمه کلیدی نسبتاً یکسان برخورد می‌کند و نتایج را برای ویرایشگرهای ویدیو نشان می‌دهد، فقط برخی از سایت‌هایی که در یک نتایج جستجو رتبه‌بندی می‌شوند در دیگری رتبه‌بندی نمی‌شوند، در حالی که برخی از سایت‌ها در هر دو رتبه‌بندی می‌شوند.

تفاوت در عبارات خاص بالا با این واقعیت توضیح داده می شود که “ویرایش ویدئو” مترادف مستقیم “ویرایشگر ویدئو” نیست، حتی اگر گوگل نتایج تا حدودی مشابهی را نشان می دهد.

دلیل متفاوت بودن آنها این است که «ویرایش ویدیو» مبهم است و یک مؤلفه «چگونه» در عبارت جستجو وجود دارد («ویرایش ویدیو») که ممکن است نتایج جستجو را به نفع سایت‌های خاصی که رتبه‌بندی می‌کنند منحرف کند. آن عبارت.

به عنوان مثال، نتیجه بالای عبارت مبهم دارای هفت مرحله نحوه انجام در صفحه وب است و ویژگی People Also Ask (PAA) عبارت‌های جستجوی «چگونه می‌توانم» را مشابه نشان می‌دهد، در حالی که نتایج جستجو برای عبارت دیگر آن کیفیت را در ویژگی PAA ندارد.

اگرچه جان به نکات ظریف بالا اشاره نکرد، پاسخ او هنوز ۱۰۰% صحیح است و برای موارد خاص قابل استفاده است، حتی اگر او به سؤال به صورت کلی پاسخ می داد.

زمینه کامل یک عبارت جستجو

جان مولر پاسخ داد:

«بنابراین از دیدگاه ما، این می‌تواند کاملاً عادی باشد و از یک طرف، ما سعی می‌کنیم چیزهایی مانند مترادف‌ها را در یک پرس و جو درک کنیم.

اما ما همچنین سعی می کنیم به… زمینه کامل پرس و جو نگاه کنیم.

و مخصوصاً وقتی صحبت از مترادف ها می شود، ممکن است فرض کنیم که چیزی بیشتر مترادف است، اما این بدان معنا نیست که کاملاً مترادف است.”

جان نکته مهمی را در مورد مترادف ها و عبارات جستجو بیان می کند.

به دلیل متن کامل یک عبارت جستجو، ممکن است به این معنی باشد که جایگزین کردن کلمه ای به جای مترادف آن کار نمی کند زیرا جایگزینی معنای عبارت جستجو را تغییر می دهد.

انتظارات کاربر و زمینه یک عبارت جستجو

جان مولر در مرحله بعد ایده زمینه پرس و جوی جستجو را گسترش می دهد تا در نظر بگیرد که کاربر هنگام استفاده از عبارت جستجو چه معنایی می تواند داشته باشد و چگونه می تواند بر مناسب بودن گسترش عبارت جستجو با یک مترادف تأثیر بگذارد.

جان توضیح می‌دهد:

و به خصوص هنگامی که به چیزی مانند “ویرایش ویدئو” در مقابل “ویرایشگر ویدئو” نگاه می کنید، انتظارات از سمت کاربر کمی متفاوت است.

از یک طرف می خواهید یک ویدیو را ویرایش کنید. از طرف دیگر ممکن است بخواهید یک ویرایشگر ویدیو دانلود کنید.

و بسیار شبیه به نظر می رسد اما… چیزهایی که کاربران در آنجا می خواهند کمی متفاوت است.

بنابراین از دیدگاه من، این نوع منطقی است که ما رتبه‌بندی‌های متفاوتی را در آنجا نشان دهیم.

و ما در مواردی مانند املای کمی متفاوت کلمات، مانند اگر نسخه انگلیسی یا آمریکایی یک کلمه انگلیسی را دارید، همین را داریم. اگر کلمه یا حرفی با لهجه دارید و لهجه ندارد، می‌دانیم که اینها عمدتاً یکسان هستند.

اما ما همچنین می‌دانیم که آنها کمی متفاوت هستند.

و ما سعی می کنیم نتایج جستجو را به گونه ای نشان دهیم که این موارد را در نظر می گیرد.”

مترادف ها و کلمات کلیدی

توصیه جان برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی نیز عالی است.

رویکرد متداول این است که کلمات کلیدی با بیشترین ترافیک را انتخاب کنید و در مورد آن کلمات کلیدی مقاله بنویسید حتی اگر سایت دقیقاً در مورد آن کلمات کلیدی نباشد. بنابراین یک عدم تطابق بین کلمات کلیدی در تگ عنوان و در عناصر عنوان وجود دارد.

نقل قول

چگونه گوگل از مترادف ها در جستجو استفاده می کند

ویدیو را در دقیقه ۳۹:۳۵ تماشا کنید

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *