تهران ، ولیعصر
021-987654

نکات سئو گوگل برای مقالات خبری: برچسب Lastmod، نقشه سایت جداگانه

جان مولر، وکیل مدافع جستجوی Google و گری ایلیز، تحلیلگر، نکات سئو را برای ناشران اخبار در طی یک ضبط پرسش و پاسخ اخیر در ساعات اداری به اشتراک می گذارند.

مولر به نوبت به سؤالات پاسخ می دهد و به استفاده صحیح از برچسب lastmod می پردازد، در حالی که ایلیز در مورد مزایای نقشه های سایت جداگانه بحث می کند.

چه زمانی از برچسب Lastmod استفاده کنیم؟

در یک فایل نقشه سایت XML، lastmod برچسبی است که اطلاعات مربوط به آخرین باری که یک صفحه وب تغییر کرده است را ذخیره می کند.

کاربرد مورد نظر آن کمک به موتورهای جستجو برای ردیابی و فهرست بندی تغییرات قابل توجه در صفحات وب است.

Google دستورالعمل‌هایی را برای استفاده از برچسب lastmod ارائه می‌کند که می‌تواند برای تغییر قطعات جستجو استفاده شود.

وجود تگ lastmod ممکن است Googlebot را وادار کند تا تاریخ انتشار را در نتایج جستجو تغییر دهد و محتوا را جدیدتر و جذاب‌تر نشان دهد.

در نتیجه، ممکن است تمایل به استفاده از برچسب lastmod حتی برای تغییرات جزئی در یک مقاله وجود داشته باشد، به طوری که به نظر برسد که به تازگی منتشر شده است.

یک ناشر اخبار می‌پرسد که آیا باید از برچسب lastmod برای نشان دادن تاریخ آخرین به‌روزرسانی مقاله یا تاریخ آخرین نظر استفاده کند.

مولر می‌گوید تاریخ در قسمت lastmod باید نشان‌دهنده تاریخی باشد که محتوای صفحه به‌قدری تغییر کرده است که نیاز به خزیدن مجدد داشته باشد.

اما اگر نظرات بخش مهمی از صفحه باشند، استفاده از آخرین تاریخ نظر قابل قبول است.

او همچنین به ناشر یادآوری می‌کند که از داده‌های ساختاریافته استفاده کند و اطمینان حاصل کند که تاریخ صفحه با برچسب lastmod مطابقت دارد.

“از آنجایی که فایل نقشه سایت در مورد یافتن زمان مناسب برای خزیدن یک صفحه بر اساس تغییرات آن است، تاریخ آخرین حالت باید منعکس کننده تاریخی باشد که محتوا به اندازه کافی تغییر کرده است تا مستحق خزیدن مجدد باشد.

اگر نظرات بخش مهمی از صفحه شما هستند، استفاده از آن تاریخ خوب است. در نهایت، این تصمیمی است که می توانید بگیرید. برای تاریخ خود مقاله، توصیه می‌کنم به دستورالعمل‌های ما در مورد استفاده از تاریخ در صفحه نگاه کنید.

به ویژه، مطمئن شوید که از تاریخ‌های یک صفحه به طور مداوم استفاده می‌کنید و داده‌ها، از جمله منطقه زمانی، را در نشانه‌گذاری ساختاربندی کرده‌اید.»

نقشه سایت مجزا برای اخبار؟

یک ناشر درباره موضع Google درباره داشتن نقشه سایت خبری و نقشه سایت عمومی در یک وب سایت سؤال می کند.

آنها همچنین می پرسند که آیا برای هر دو نقشه سایت قابل قبول است که نشانی های اینترنتی تکراری داشته باشند.

ایلیس توضیح داد که می‌توان فقط یک نقشه سایت با افزونه خبری اضافه شده به URLهایی که به آن نیاز دارند، داشت، اما داشتن نقشه‌های سایت جداگانه برای اخبار و محتوای کلی ساده‌تر است. URL های قدیمی تر از ۳۰ روز باید از نقشه سایت خبری حذف شوند.

در مورد نقشه های سایت که URL های تکراری را به اشتراک می گذارند، توصیه نمی شود، اما هیچ مشکلی ایجاد نمی کند.

ایلیس بیان می‌کند:

“شما می توانید فقط یک نقشه سایت داشته باشید، یک نقشه وب سایت سنتی که توسط sitemaps.org، و سپس پسوند اخبار را به URL هایی که به آن نیاز دارند اضافه کنید. فقط به خاطر داشته باشید که باید پسوند اخبار را از URL هایی که بیش از ۳۰ روز هستند حذف کنید. به همین دلیل معمولاً ساده‌تر است که نقشه سایت جداگانه برای اخبار و وب داشته باشید.

وقتی URL ها برای اخبار خیلی قدیمی شدند، کافی است به طور کامل از نقشه سایت خبری حذف شوند. از جمله نشانی‌های وب در هر دو نقشه سایت، اگرچه خیلی خوب نیست، اما هیچ مشکلی برای شما ایجاد نمی‌کند.”

این نکات از Mueller و Illyes می‌تواند به ناشران اخبار کمک کند تا وب‌سایت‌های خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنند و دید و تعامل مقالات خود را بهبود بخشند.


منبع: مرکز جستجوی Google

تصویر ویژه: Rawpixel.com/Shutterstock

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *