تهران ، ولیعصر
021-987654

گوگل رکورد را مستقیم می گذارد: محتوای هوش مصنوعی در نتایج جستجو

Google بیانیه ای را در رابطه با رویکرد خود به محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی در نتایج جستجو منتشر کرده است.

این شرکت سیاست دیرینه ای برای پاداش دادن به محتوای باکیفیت دارد، صرف نظر از اینکه انسان یا ماشین آن را تولید می کند.

بیش از همه، هدف سیستم‌های رتبه‌بندی Google شناسایی محتوایی است که تخصص، تجربه، اعتبار و قابل اعتماد بودن را نشان می‌دهد (E-E-A-T).

Google به سازندگانی که به دنبال موفقیت در نتایج جستجو هستند توصیه می‌کند محتوای اصلی، با کیفیت بالا و برای مردم را تولید کنند که E-E-A-T را نشان می‌دهد.

این شرکت صفحه راهنمای «ایجاد محتوای مفید، قابل اعتماد، اول از همه مردم» خود را با راهنمایی در مورد ارزیابی محتوا از نظر «چه کسی، چگونه و چرا» به روز کرده است.

در اینجا نحوه تطبیق محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی با رویکرد Google برای رتبه‌بندی محتوای با کیفیت بالا در نتایج جستجو آمده است.

روش کیفیت بیش از تولید

تمرکز بر کیفیت محتوا به جای روش تولید، سنگ بنای رویکرد Google برای رتبه‌بندی نتایج جستجو برای سال‌ها بوده است.

یک دهه پیش، نگرانی‌هایی در مورد افزایش تولید انبوه محتوای تولید شده توسط انسان وجود داشت.

Google به جای ممنوع کردن همه محتوای تولید شده توسط انسان، سیستم‌های خود را برای پاداش دادن به محتوای با کیفیت بهبود بخشید.

تمرکز Google بر پاداش دادن به محتوای با کیفیت، بدون توجه به روش تولید، تا به امروز از طریق سیستم‌های رتبه‌بندی و سیستم محتوای مفیدی که سال گذشته معرفی شد، ادامه دارد.

اتوماسیون و محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی

استفاده از اتوماسیون، از جمله هوش مصنوعی، برای تولید محتوا با هدف اصلی دستکاری رتبه‌بندی در نتایج جستجو خط‌مشی‌های هرزنامه Google را نقض می‌کند.

تلاش‌های Google برای مبارزه با هرزنامه‌ها، از جمله سیستم SpamBrain آن، به مبارزه با چنین اقداماتی ادامه خواهد داد.

با این حال، Google متوجه است که تمام استفاده از خودکارسازی و محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی هرزنامه نیست.

به عنوان مثال، ناشران محتوای مفید مانند امتیازات ورزشی، پیش‌بینی آب‌وهوا، و رونوشت‌ها را خودکار می‌کنند.

Google می‌گوید به رویکردی مسئولانه در قبال محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی ادامه خواهد داد و در عین حال سطح بالایی را برای کیفیت اطلاعات و مفید بودن در نتایج جستجو حفظ می‌کند.

توصیه های Google برای ناشران

برای سازندگانی که محتوای تولید شده با هوش مصنوعی را در نظر می گیرند، این چیزی است که Google توصیه می کند.

مفهوم Google از E-E-A-T در هدف “ایجاد محتوای مفید، قابل اعتماد، اول از همه مردم” بیان شده است صفحه راهنما، که با راهنمایی های بیشتر به روز شده است.

صفحه راهنما به‌روز شده از ناشران می‌خواهد درباره نحوه تولید محتوا درباره «چه کسی، چگونه و چرا» فکر کنند.

«چه کسی» به شخصی اشاره دارد که محتوا را ایجاد کرده است، و مهم است که این موضوع را با ارائه یک خط فرعی یا اطلاعات پس‌زمینه درباره نویسنده روشن کنید.

“چگونه” به روش استفاده شده برای ایجاد محتوا مربوط می شود و برای خوانندگان مفید است که بدانند آیا اتوماسیون یا هوش مصنوعی در آن نقش داشته است یا خیر. اگر هوش مصنوعی در فرآیند تولید محتوا نقش داشته است، Google از شما می‌خواهد شفاف باشید و دلیل استفاده از آن را توضیح دهید.

«چرا» به هدف ایجاد محتوا اشاره دارد، که باید به جای دستکاری در رتبه‌بندی جستجو، کمک به مردم باشد.

ارزیابی محتوای خود به این روش، صرف نظر از اینکه توسط هوش مصنوعی تولید شده است یا نه، به شما کمک می‌کند تا با پاداش‌هایی که سیستم‌های Google دریافت می‌کنند، مطابقت داشته باشید.


تصویر ویژه: Alejandro Corral Mena/Shutterstock

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *