تهران ، ولیعصر
021-987654

گوگل پرونده ردیابی موقعیت مکانی را با ۳۹۱.۵ میلیون دلار حل و فصل می کند

Google با پرداخت ۳۹۱.۵ میلیون دلار در تسویه حساب با ۴۰ ایالت بر سر دعوی حقوقی مربوط به ردیابی مکان کاربران توسط شرکت موتور جستجو. نتیجه کار ائتلافی از دادستان های کل ایالت، این بزرگترین توافقنامه حفظ حریم خصوصی مصرف کنندگان به رهبری دادستان کل است.

یک داستان ۲۰۱۸ توسط Associated Press این دعوی را آغاز کرد. این ادعا می‌کند که Google به جمع‌آوری داده‌های موقعیت مکانی شخصی و رفتاری و فروش آن به تبلیغ‌کنندگان ادامه می‌دهد، حتی پس از اینکه کاربران از سابقه موقعیت مکانی در تنظیمات خود انصراف دادند.

الن روزنبلوم دادستان کل اورگان در یک بیانیه مطبوعاتی می گوید:

«سال‌هاست که Google سود را بر حریم خصوصی کاربران خود اولویت داده است. آنها حیله گر و فریبنده بوده اند. مصرف‌کنندگان فکر می‌کردند که ویژگی‌های ردیابی موقعیت مکانی خود را در Google غیرفعال کرده‌اند، اما شرکت همچنان به ضبط مخفیانه حرکات آنها و استفاده از آن اطلاعات برای تبلیغ‌کنندگان ادامه می‌دهد.»

طبق شرایط تسویه حساب امروز، Google خلاصه‌ای از داده‌هایی را که به طور معمول جمع‌آوری می‌کند ارائه می‌کند و این اطلاعات را در صفحه‌ای که عموم می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند ارائه می‌کند.

Google متعهد به تغییر خط‌مشی‌های داده موقعیت مکانی است

در یک پست وبلاگ الف>، شرکت فناوری مستقر در مانتین ویو، کالیفرنیا، چندین تغییر را که در پاسخ به حل و فصل اجرا خواهد کرد، تشریح می کند.

تغییرات عبارتند از:

  • تجمیع مرکز اطلاعات کاربر در یک مخزن واحد و جامع
  • افشای اضافی
  • ساده کردن حذف داده های مکان
  • ارائه حساب‌های جدید با توضیح دقیق‌تر از فعالیت وب و برنامه، از جمله اطلاعاتی که شامل آن و نحوه استفاده Google از آن می‌شود

در پست وبلاگ Google آمده است:

“تسویه حساب امروز گام دیگری در مسیر ارائه انتخاب های معنادارتر و به حداقل رساندن جمع آوری داده ها و در عین حال ارائه خدمات مفیدتر است.”

این پست وبلاگ همچنین مزایایی را که اطلاعات موقعیت مکانی به کاربران ارائه می‌دهد، از جمله در نظر گرفتن شرایط ترافیک در مسیرهای رانندگی Google Maps، کسب‌وکار رستوران، و تجربه متصل در دارایی‌های Google برجسته می‌کند.

با این به‌روزرسانی‌ها، Google تعهد خود را برای ایجاد شفافیت بیشتر در مورد خط‌مشی‌های جمع‌آوری اطلاعات و حریم خصوصی کاربران تقویت می‌کند. این شامل کنترل‌های حذف خودکار، حالت ناشناس برای Google Maps و شفافیت را در مورد نحوه استفاده موتور جستجو از داده های مکان افزایش داد.

داده‌های موقعیت مکانی بخش مهمی از تجارت تبلیغاتی Google است

تبلیغات دیجیتالی Google برای جمع‌آوری داده‌های شخصی و رفتاری که بازاریابان برای ایجاد نمایه‌های دقیق مصرف‌کننده از آن استفاده می‌کنند، به شدت به داده‌های مکان متکی است. به نوبه خود، تبلیغ‌کنندگان از داده‌ها برای ایجاد کمپین‌های هدفمند که با جمعیتی خاص صحبت می‌کنند، استفاده می‌کنند.

تبلیغات شخصی بیش از ۲۰۹ میلیارد دلار در درآمد تبلیغات در سال ۲۰۲۱ برای Aphabet, Inc.، شرکت مادر Google.


تصویر ویژه: Burdun Iliya/Shutterstock

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *