Google ویدیوی جدیدی منتشر کرد که شش نکته برای نحوه واجد شرایط ساختن سایتهای تجارت الکترونیک برای ارائههای ویژه در نتایج جستجو ارائه میدهد.
ویدیو با برجسته کردن سه عنصر کلیدی که به برجسته شدن صفحات محصول تجارت الکترونیک کمک میکنند آغاز شد:
- تصاویر به بازدیدکنندگان سایت کمک می کند تا محصولات را درک کنند
- رتبهبندی ستاره اعتماد را افزایش میدهد
- قیمت و در دسترس بودن به خریداران کمک میکند بین فروشندهها انتخاب کنند
برخی از این عناصر به دادههای ساختاری محصول بستگی دارند تا برای فهرستهای پیشرفته واجد شرایط شوند، در حالی که برخی دیگر نیاز به مشارکت در فید Merchant Center Google دارند.
۱. برچسبهای عنوان
کنت درباره پیوندهای عنوان بحث می کند، پیوندهایی که در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) نشان داده شده اند که از برچسب های عنوان صفحه وب ایجاد می شوند.
او توضیح میدهد که اگر عنصر عنوان بهاندازه کافی محتوای صفحه وب را توصیف نکند، Google آن را با استفاده از محتوای عنوان در بالای صفحه یا حتی متن لنگر از پیوندهای صفحه وب، بازنویسی میکند.
او همچنین توصیه میکند که در مورد برچسبهای عنوان خودکار محصول دقت بیشتری داشته باشید تا اطمینان حاصل کنید که محتوای تکراری یا اطلاعات گمشده وجود ندارد.
“یک پیوند عنوان خوب می تواند به کاربران کمک کند تا پیشنهاد شما را درک کنند و ترافیک باکیفیتی را به سایت شما بیاورند.
…لینکهای عنوان با کیفیت پایین میتوانند به برداشت کاربران از سایت شما آسیب برسانند.”
Alan در مورد استفاده از برچسبهای عنوان بهصورت پویا برای افزودن دادههای موجود یا قیمت به برچسب عنوان هشدار میدهد، زیرا بین زمانی که برچسب عنوان بهروزرسانی میشود و زمانی که Google در نهایت پیوند عنوان بهروزرسانیشده را در SERPs نشان میدهد، تاخیر وجود دارد. در این زمان، اطلاعات ممکن است قدیمی شده باشند.
او توصیه میکند از یک سایت Google استفاده کنید: جستجو کنید تا دوباره بررسی کنید که برچسبهای عنوان هنگام نمایش در نتایج جستجو چگونه به نظر میرسند.
۲. شامل تصاویر با کیفیت بالا
تصاویر با کیفیت بالا از این جهت که به مشتریان بالقوه کمک میکنند تا در مورد محصول تصمیم بگیرند، یک تجربه کاربر است.
آلن کنت به اشتراک گذاشت:
“ما مشاهده کردهایم که کاربران معمولاً به تصاویر با کیفیت بالا پاسخ خوبی میدهند و توصیه میکنیم که تصاویر کلیدی حداقل ۱۲۰۰ پیکسل عرض داشته باشند.”
او توصیه میکند سایت را برای تصاویر با کیفیت پایین ممیزی کنید و آنها را با عکسهای با کیفیت بالاتر جایگزین کنید.
کنت همچنین توصیه کرد که متا دادههای Max Image Preview را بررسی کنید زیرا Google را در نحوه نمایش آن تصاویر در SERP راهنمایی میکند.
در نهایت، او استفاده از دادههای ساختاری محصول را تشویق میکند تا به Google کمک کند تا تصاویر صحیح را برای نمایش در نتایج جستجو شناسایی کند.
بسیاری از کسبوکارها مواردی مانند تصاویر را از نظر نحوه کمک به رتبهبندی بهتر صفحه وب خود در نتایج جستجو در نظر میگیرند.
اما در نظر گرفتن تصاویر محصول از نظر نحوه کمک به کاربران در تصمیم گیری برای خرید محصول مفیدتر است.
این بدان معناست که اگر در مورد اندازه محصول سؤالی وجود دارد، ممکن است منطقی باشد که محصول را با یک شیء روزمره تقریباً هم اندازه کنار هم قرار دهید.
زوایای مختلف میتواند مفید باشد، همانطور که نشان میدهد لباسها در یک مدل چگونه به نظر میرسند، مبلمان در یک اتاق چگونه به نظر میرسند، یا چگونه نردهبندی ممکن است در حیاط جذاب به نظر برسد.
۳. داده های محصول غنی را به اشتراک بگذارید
دادههای ساختاریافته به Google کمک میکند تا صفحات وب را بهتر درک کند و آنها را واجد شرایط نشان دادن بهعنوان نتایج غنی میکند، چیزی که او از آن به عنوان «درمانهای ارائه ویژه» در نتایج جستجو یاد میکند.
عناصر زیر برای دادههای ساختاریافته محصول عبارتند از:
- عنوان محصول
- توضیح
- تصاویر
- رتبهبندیها
- قیمت
- در دسترس بودن
ساختار محصول Google را بررسی کنید دستورالعمل های داده تا ببینید چه ویژگی هایی مورد نیاز است و کدام یک اختیاری است. دستورالعملهای دادههای ساختیافته دائماً در حال تغییر هستند، که میتواند باعث شود صفحه محصول فهرست پیشرفتهاش را در نتایج جستجو از دست بدهد، زمانی که دادههای ساختاریافته دیگر با الزامات Google مطابقت ندارند.
برای عیبیابی، از ابزار نمایهسازی URL کنسول جستجو استفاده کنید تا بررسی کنید آیا صفحه نمایه شده است یا خیر و سپس از ابزار تست نتایج غنی استفاده کنید تا ببینید آیا خطاهای دادههای ساختاری وجود دارد یا خیر.
۴. داده های کاهش قیمت به اشتراک بگذارید
اشتراکگذاری اطلاعات قیمتگذاری با Google میتواند صفحه محصول را واجد شرایط ارائه کاهش قیمت ویژه در نتایج جستجو کند، که ممکن است توجه را به آن جلب کند.
ظاهر شدن در نتایج جستجو با ارائه کاهش قیمت ویژه تضمینی نیست.
برای واجد شرایط ساختن یک صفحه برای نتایج غنی از کاهش قیمت، باید ویژگی Offer را در دادههای ساختاری محصول بگنجانید که یک نقطه قیمت خاص است و نه محدوده قیمت.
۵. محصولاتی را که می فروشید شناسایی کنید
این نکته توصیه میکند از شناسههای دقیق محصول مانند شناسههای GTIN، با استفاده از ترکیبی از فید Google Merchant Center و دادههای ساختاری محصول استفاده کنید.
پیروی از این توصیه میتواند یک محصول را برای فهرستهایی مانند چرخ فلکهای محصول واجد شرایط کند.
۶. یک نمایه کسب و کار
ایجاد کنید
در نهایت، کنت توصیه میکند در صورت حضور فیزیکی، یک نمایه کسبوکار Google ایجاد کنید.
“این را می توان از طریق مدیر نمایه کسب و کار Google انجام داد.”
پیروی از این نکته باعث میشود یک سایت برای فهرست ویژه در کنار نتایج جستجو واجد شرایط باشد.
این نوع فهرست فقط برای مشاغلی با حضور فیزیکی در فروشگاه یا منطقه خدماتی تحت پوشش در دسترس است.
نقلها
منابع ذکر شده
پیوندهای عنوان خود را در نتایج جستجو کنترل کنید
مشخصات متا تگ Robots.txt
گالری جستجوی Google استفاده از داده ساختاریافته
دادههای ساختاری محصول، از جمله اطلاعات قیمتگذاری
نمایه کسب و کار Google خود را ثبت کنید
ویدیوی Google YouTube را تماشا کنید
چگونه وب سایت تجارت الکترونیک خود را در جستجوی Google متمایز کنید (۶ نکته)
نمایش تصویر ویژه توسط نویسنده