Google برای غروب آفتاب Universal Analytics، که نسخه استاندارد Google Analytics قبل از GA4 در اواسط سال ۲۰۲۳ بود، آماده می شود.
به طور دقیق – ۱ ژوئیه ۲۰۲۳ تاریخی است که Universal Analytics پردازش دادههای جدید را متوقف میکند.
ویژگیهای Universal Analytics 360 سه ماه دیگر پردازش داده خواهند داشت که در اول اکتبر ۲۰۲۳ به پایان میرسد.
پس از آن تاریخها، Google Analytics 4 راهحل جدید برای نظارت بر فعالیت وبسایت خواهد بود.
چرا؟
Google به دلیل ناتوانی در ارائه اطلاعات بینش براساس پلتفرم، از Universal Analytics خارج میشود.
از سوی دیگر، GA4 میتواند دادهها را در بین وبسایتها و برنامهها اندازهگیری کند.
Universal Analytics منسوخ شده است
Google می گوید مدل Universal Analytics که بر اساس آن ساخته شده است منسوخ شده است:
«Universal Analytics برای نسلی از اندازهگیری آنلاین ساخته شده است که در وب دسکتاپ، جلسات مستقل و دادههای قابل مشاهده آسانتر از کوکیها تثبیت شده است. این روش اندازه گیری به سرعت در حال منسوخ شدن است.»
با تکیه نکردن انحصاری به کوکیها و استفاده از مدل دادههای مبتنی بر رویداد، Google Analytics 4 میتواند در چندین پلتفرم عمل کند. این باعث میشود راهحلی مطمئنتر برای آینده باشد.
علاوه بر این، گفته میشود که GA4 محافظت بیشتری از حریم خصوصی ارائه میکند، که به طور فزایندهای برای کاربران وب اهمیت دارد:
«به کسبوکارها کمک میکند تا با کنترلهای جامعتر و دقیقتر برای جمعآوری و استفاده از دادهها، نیازها و انتظارات کاربر را برآورده کنند. نکته مهم این است که Google Analytics 4 دیگر آدرس های IP را ذخیره نخواهد کرد. این راهحلها و کنترلها بهویژه در فضای بینالمللی حریم خصوصی دادههای امروزی ضروری هستند، جایی که کاربران به طور فزایندهای انتظار حفاظت از حریم خصوصی و کنترل بیشتری بر دادههای خود دارند.»
Google Analytics 4 استاندارد جدید است
GA4 برای دستیابی به تعدادی از اهداف کلیدی تجاری طراحی شده است، مانند افزایش فروش یا نصب برنامه، ایجاد سرنخ، و اتصال تعامل آنلاین و آفلاین با مشتری.
در اینجا چندین مورد از مزایای ارائه شده توسط GA4 آورده شده است:
- اطلاعات آماری در نقاط تماس: با یک مدل اندازه گیری که بر اساس پلتفرم تقسیم نشده یا در جلسات مستقل سازماندهی نشده است، دید کاملی از چرخه عمر مشتری دریافت کنید.
- اسناد مبتنی بر داده: اعتبار انتساب را به بیش از آخرین کلیک اختصاص میدهد و به شما کمک میکند بفهمید که چگونه فعالیتهای بازاریابی مختلف به طور جمعی بر تبدیلها تأثیر میگذارند.
- دادههای با ارزشتر: یادگیری ماشینی بینشهای پیشبینیکنندهای درباره رفتار و تبدیلهای کاربر ایجاد میکند، مخاطبان جدیدی از کاربران ایجاد میکند که احتمالاً خرید میکنند یا از بین میروند، و به طور خودکار بینشهای مهم را نشان میدهد.
- دادههای کاربردیتر: ادغامهای گستردهتر با سایر محصولات Google، مانند Google Ads، روی دادههای ترکیبی وب و برنامه GA4 کار میکند و استفاده از اطلاعات آماری Analytics را برای بهینهسازی کمپینهای تبلیغاتی آسان میکند.
- ساخته شده برای سازمان: ویژگیهای فرعی و جمعآپ جدید در Analytics 360 به شما امکان میدهد ساختار ویژگیهای Google Analytics 4 خود را برای برآورده کردن نیازهای حاکمیت داده سفارشی کنید.
تقویم های خود را علامت گذاری کنید
تاریخهای زیر را در تقویمهای خود علامتگذاری کنید:
- ۱ ژوئیه ۲۰۲۳: همه داراییهای استاندارد Universal Analytics پردازش بازدیدهای جدید را متوقف خواهند کرد.
- ۱ اکتبر ۲۰۲۳: همه ۳۶۰ ویژگی Universal Analytics پردازش بازدیدهای جدید را متوقف خواهند کرد.
دادههای پردازششده قبلی در Universal Analytics حداقل تا شش ماه پس از تاریخهای بالا در دسترس خواهند ماند.
منبع: Google
تصویر ویژه: rafapress/Shutterstock