تهران ، ولیعصر
021-987654

Google، TikTok و دیگران با کد جدید ضد اطلاعات نادرست اتحادیه اروپا موافقت کردند

گوگل، متا، تیک تاک و سایر غول‌های فناوری ظاهراً با بازبینی کد ضد اطلاعات نادرست اتحادیه اروپا موافقت کرده‌اند که باعث می‌شود شرکت‌ها اطلاعات بیشتری را با کمیسیون اروپا به اشتراک بگذارند.

گزارش محرمانه‌ای که توسط فایننشال تایمز به دست آمده است شامل جزئیات یک آیین‌نامه به‌روزرسانی شده است که برخی از بزرگترین شرکت‌های فناوری جهان آن را امضا کرده‌اند.

«آیین‌نامه رویه در مورد اطلاعات نادرست» توافقی داوطلبانه برای رعایت مجموعه‌ای از استانداردهای خودتنظیمی برای مبارزه با اطلاعات نادرست است. در سال ۲۰۱۸ تأسیس شد و شامل Google، Meta، TikTok، Twitter، Microsoft و Mozilla می‌شود.

این کد از زمان معرفی چندین بار اصلاح شده است، اگرچه این آخرین بازبینی پیش‌بینی امضاکنندگان را از نظر میزان اطلاعاتی که از آنها خواسته می‌شود فاش کنند، افزایش می‌دهد.

در اینجا اطلاعاتی درباره آیین نامه اتحادیه اروپا و آنچه در این مجموعه تغییرات اضافه شده است، آمده است.

آیین نامه عمل اتحادیه اروپا در مورد اطلاعات نادرست

در یک تلاش جمعی برای مبارزه با انتشار اطلاعات نادرست آنلاین، اتحادیه اروپا یک آیین نامه رفتاری ایجاد کرد که تعدادی از شرکت های فناوری آن را امضا کردند.

از شرکت‌هایی که قرارداد را منعقد می‌کنند خواسته می‌شود جزئیات اقداماتی را که علیه اطلاعات نادرست در پلتفرم‌های مربوطه خود انجام می‌دهند با کمیسیون اروپا به اشتراک بگذارند.

تعهدات آنها شامل اقداماتی مانند اطمینان از شفافیت تبلیغات سیاسی، حذف حساب‌های جعلی، و پول‌زدایی از حساب‌هایی است که اطلاعات نادرست را منتشر می‌کنند.

هر شرکت باید در مورد اقدامات انجام شده برای پیروی از تعهدات خود تحت آیین نامه عمل گزارش دهد.

نسخه «تقویت‌شده» کد از سال گذشته در دست ساخت است و به نظر می‌رسد به زودی رونمایی می‌شود. این چیزی است که به آن اضافه می شود.

آیین نامه تمرین تقویت شده به زودی منتشر می شود

بر اساس آنچه Financial Time گزارش کرده است، کد به روز شده دارای سه تغییر عمده است.

اولین مورد این است که هر شرکت باید داده های کشور به کشور را در مورد تلاش های خود برای مبارزه با اطلاعات نادرست ارائه دهد. در حال حاضر آنها داده های جهانی یا سراسری اروپا را ارائه می دهند.

بعد از مقاومت اولیه، شرکت‌ها درخواست‌های تنظیم‌کننده‌ها را برای داده‌های بیشتر مربوط به کشور می‌پذیرند. دلیل پشت به اشتراک گذاری داده های دقیق تر، کمک به کمیسیون برای هدف قرار دادن افرادی است که اطلاعات نادرست را در کشورهای مختلف منتشر می کنند.

دومین تغییر مهم این است که شرکت‌ها باید نحوه حذف یا محدود کردن محتوای مضر در تبلیغات و محتوای تبلیغاتی را افشا کنند.

و سوم، شرکت‌هایی که وارد آیین‌نامه عمل می‌شوند، باید ابزارها و مشارکت‌هایی را با راستی‌آزمایی‌کننده‌ها توسعه دهند و «شاخص‌های قابل اعتماد» را در مورد اطلاعات تأیید شده مستقل درباره موضوعات مهم درج کنند.

علاوه بر شرایط جدید، نسخه به روز شده ۳۰ امضاکننده دارد که شامل شرکت های فناوری فوق و گروه های جامعه مدنی می شود. گزارش شده است که نسخه جدید روز پنجشنبه منتشر می شود.

از آنجایی که همه طرف‌ها داوطلبانه قرارداد را وارد می‌کنند، آیین‌نامه عمل با جریمه‌ها یا مجازات‌های شدید اجرا نمی‌شود. با این حال، ممکن است در آینده تغییر کند.

کمیسیون اروپا قصد دارد تا به کد تبدیل شود تا به یک ابزار نظارتی مشترک تحت قانون خدمات دیجیتال تبدیل شود. . این امکان اجرای کد از طریق قانون را فراهم می کند.

اگر آیین‌نامه عمل در مورد اطلاعات نادرست از طریق قانون خدمات دیجیتال اجرا شود، شرکت‌هایی که قوانین آن‌ها را دارند می‌توانند با جریمه تا ۶ درصد از گردش مالی جهانی مواجه شوند.


منابع: Financial Times، کمیسیون اروپا

تصویر ویژه: VanderWolf Images/Shutterstock

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *