Google تغییر قابل توجهی را برای تبلیغ کنندگانی که از Google Analytics 4 (GA4) و Google Ads استفاده می کنند، اعلام کرده است.
از ۳۱ مارس ۲۰۲۳، Google Ads صرفاً از تنظیمات پنجره تبدیل GA4 استفاده میکند، به این معنی که تبلیغکنندگان دیگر نمیتوانند پنجرههای تبدیل را بهطور مستقل پیکربندی کنند.
پنجره تبدیل به دوره پس از یک تعامل تبلیغاتی (مانند کلیک یا مشاهده ویدیو) اشاره دارد که طی آن یک تبدیل ثبت میشود.
در حال حاضر، تنظیمات پنجره تبدیل را میتوان بهطور مستقل در Google Ads و GA4 پیکربندی کرد که منجر به بروز اختلاف در گزارش عملکرد بین دو پلتفرم میشود.
برای حل این مشکل، Google بهطور خودکار تنظیمات پنجره تبدیل را برای تبدیلهای وارد شده GA4 در Google Ads بهروزرسانی میکند و از یکنواختی گزارش اطمینان میدهد.
Google این تغییر را از طریق ایمیل به تبلیغکنندگان اطلاع میدهد.
اگر حساب شما حاوی تبدیلهایی با تنظیمات پنجره تبدیل متناقض در GA4 و Google Ads باشد، ممکن است ایمیلی مشابه ایمیل دریافت شده توسط چارلز فارینا دریافت کنید:
یک تغییر دیگر در یکپارچه سازی GA4 و Google Ads. گوگل در حال حذف قابلیت داشتن پنجره های تبدیل به طور مستقل پیکربندی شده است. پس از ۳۱ مارس، تبدیلهای GA4 در Google Ads صرفاً از تنظیمات GA4 استفاده میکنند.
GA4 به شما امکان می دهد پنجره های تبدیل ۳۰، ۶۰ یا ۹۰ روزه را انتخاب کنید. pic.twitter.com/kgjj661dMS
— چارلز فارینا (@CharlesFarina) 9 مارس ۲۰۲
این ایمیل به شرح زیر است:
«ما بهطور خودکار تنظیمات پنجره تبدیل شما را برای تبدیلهای وارد شده Google Analytics 4 (GA4) در Google Ads بهروزرسانی میکنیم تا با تنظیمات پنجره تبدیل در GA4 مطابقت داشته باشد…
در ۳۱ مارس ۲۰۲۳، ما بهطور خودکار تنظیمات پنجره تبدیل شما را در Google Ads بهروزرسانی میکنیم تا با تنظیمات پنجره تبدیل در GA4 مطابقت داشته باشد… پس از ۳۱ مارس ۲۰۲۳، میتوان تنظیمات پنجره تبدیل را در رابط کاربری GA4 تغییر داد. /p>
در حالی که این بهروزرسانی به کاهش سردرگمی کمک میکند، ممکن است برخی از تبلیغکنندگان به انعطافپذیری بیشتری نیاز داشته باشند.
پیش از این، Google Ads به تبلیغکنندگان اجازه میداد که طول پنجره تبدیل از یک تا ۹۰ روز را انتخاب کنند.
تبلیغکنندگان میتوانند با تماس با پشتیبانی Google از این تغییر انصراف دهند.
به طور خلاصه
Google Ads از ۳۱ مارس صرفاً از تنظیمات پنجره تبدیل GA4 استفاده خواهد کرد.
این تغییر بینش دقیقتری ارائه میکند و به بازاریابان کمک میکند تا کمپینهای خود را بهطور مؤثرتری بهینه کنند.
گزارش عملکرد دقیق در تصمیم گیری های داده محور ضروری است.
Google به تبلیغکنندگان توصیه میکند تنظیمات پنجره تبدیل را در GA4 و Google Ads بررسی کنند تا مطمئن شوند که با اهداف و اهداف کمپین همسو هستند.
تصویر ویژه: afotostock/Shutterstock