Google دستورالعملهای Search Central را برای کنترل نحوه نمایش برچسبهای عنوان در جستجو بهروزرسانی کرد. این بهروزرسانی خود دستورالعمل را تغییر نداد، اما آن را به طور قابل ملاحظهای سادهتر کرد و ابهامات متعددی را در عبارات حذف کرد که درک آن را دشوار میکرد.
Google برچسبهای عنوان را تغییر میدهد
برچسبهای عنوان، عناصر متا هستند که هدف آنها توصیف محتوای یک صفحه وب است. آنها همچنین فاکتورهای رتبه بندی هستند.
به همین دلیل، بسیاری از ناشران از برچسب عنوان استفاده میکنند تا نشان دهند که میخواهند صفحه وب با چه عباراتی مرتبط باشد.
Google برچسبهای عنوان را در صفحات نتایج جستجو (SERP) نشان میدهد، که استفاده از عبارات کلیدی را در برچسبهای عنوان مهمتر میکند.
اگر الگوریتمهای آن متن توصیفی بیشتری را نسبت به ناشر ارائه شده شناسایی میکردند، Google برچسبهای عنوان را برای سالها بازنویسی میکرد.
بازنویسی برچسب عنوان ویژگی در نتایج جستجو در تابستان ۲۰۲۱ به طور چشمگیری افزایش یافت و باعث ناراحتی ناشران و جوامع بازاریابی جستجو شد. بسیاری از کاهش ترافیک جستجو را گزارش کردند که به Google نسبت داده شده است که برچسب عنوان خود را بازنویسی کرده است.
یک مطالعه گزارش داد که بیش از ۶۱ درصد از نتایج جستجو دارای برچسبهای عنوان بازنویسی شده بودند.
تغییرات در راهنمای برچسبهای عنوان
در ۰۸ اکتبر ۲۰۲۱، Google دستورالعمل منحصر به فردی را در مورد کنترل برچسبهای عنوان منتشر کرد، با عنوان پیوندهای عنوان خود را در نتایج جستجو کنترل کنید (عکس فوری راهنمای Archive.org در اینجا) .
تغییرات راهنمایی تگ عنوان بهروزرسانی شده، منظور آنها را هنگام استفاده از کلمه «headline» روشن میکند.
کلمه “headline” مبهم است زیرا ممکن است به معنای عنوان در بالای صفحه وب یا اشاره به عنصر عنوان HTML (H1، H2، H3) باشد.
همانطور که پیداست، نسخه اصلی راهنما از کلمه “headline” به معنای عنوان در بالای صفحه وب و به عنوان ارجاع به عنصر عنوان HTML استفاده کرده است (H1، H2، H3، و غیره).
در حالی که عنوان بالای صفحه معمولاً یک عنصر عنوان است، نسخه جدید راهنمایی دقیق تر است، همانطور که در زیر نشان داده شده است.
نسخه اصلی اینجاست:
“به وضوح مشخص کنید که عنوان اصلی صفحه است.”
این نسخه بهروزرسانی شده راهنما است:
“مشخص کنید که عنوان اصلی صفحه کدام متن است.”
در اینجا بخشی از جمله زیر نسخه اصلی آمده است:
“…و اگر چندین عنوان دارای وزن بصری و برجستگی یکسانی باشند، می تواند گیج کننده باشد.”
نسخه تازه روشن شده:
“…و اگر چندین عنوان دارای وزن بصری و برجستگی یکسانی باشند، می تواند گیج کننده باشد.”
نسخه اصلی سومین جمله به روز شده:
“مطمئن شوید که تیتر اصلی شما متمایز از متن دیگر در صفحه است و به عنوان برجسته ترین در صفحه متمایز است (به عنوان مثال، با استفاده از یک فونت بزرگتر، قرار دادن عنوان در اولین
عنصر در صفحه، و غیره).»
نسخه به روز شده همان جمله:
“مطمئن شوید که عنوان اصلی شما متمایز از سایر متن های صفحه است و برجسته ترین آنها در صفحه است (به عنوان مثال، با استفاده از یک فونت بزرگتر، قرار دادن متن عنوان در اولین علامت قابل مشاهده
همانطور که میبینید، شفافسازی تفاوت بزرگی در درک آسانتر هدف راهنمایی ایجاد میکند.
آخرین تغییر مربوط به بخشی است که توضیح می دهد Google از چه چیزی برای تعیین عبارت در پیوند عنوان نمایش داده شده در نتایج جستجو استفاده می کند.
این نسخه اصلی است:
“عنوان اصلی تصویری یا عنوان نمایش داده شده در صفحه”
نسخه به روز شده:
“عنوان تصویری اصلی نشان داده شده در صفحه”
راهنمای برچسب عنوان Google روشن شد اما بهروزرسانی نشد
همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد، خود دستورالعمل تغییر نکرده است. چیزی که تغییر کرده این است که سند اکنون کمتر مبهم و قابل درک تر است.
دستورالعملهای بهروزرسانی شده برچسب عنوان را در اینجا بخوانید:
پیوندهای عنوان خود را در نتایج جستجو کنترل کنید
تصویر ویژه: Eugene Partyzan/Shutterstock