امیر دانشی پور | آموزش سئو و دیجیتال مارکتینگ

Google به روز رسانی اسناد در توضیحات متا

Google با افزودن نمونه هایی از بهترین و بدترین شیوه ها، اسناد خود را در زمینه ایجاد توضیحات متا با کیفیت بالا که در نتایج جستجو نشان داده می شود، به روز کرد.

تغییر در اسناد کنترل قطعه در نتایج جستجو انجام شد.

Meta Description در قسمت های جستجو

قطعات جستجو خلاصه‌ها و توضیحاتی هستند که در نتایج جستجو برای سایت‌هایی که رتبه‌بندی می‌شوند نشان داده می‌شوند.

اسناد Google نحوه کنترل قطعات جستجو در نتایج جستجو را به اشتراک می گذارد.

داده‌هایی که برای تولید قطعه جستجو استفاده می‌شوند معمولاً از توضیحات متا و گاهی از خود محتوا می‌آیند.

توضیحات متا تولید شده از محتوای صفحه قبلاً یادداشت‌های باج نامیده می‌شدند زیرا گاهی اوقات به نظر می‌رسد که قطعه‌های تصادفی با کلمات کلیدی در آنها وجود دارد.

تغییر Google در راهنمای قطعه جستجو، نمونه‌های بیشتری از روش‌های درست و غلط برای ایجاد توضیحات متا را اضافه می‌کند.

نمونه هایی از توضیحات متا

Google چهار دسته از نمونه‌های توضیحات متا خوب و بد را فهرست کرده است.

در اینجا فهرستی از چهار روش بد برای ایجاد توضیحات متا وجود دارد:

مثال های دسته بندی بد

  1. لیست کلمات کلیدی
    Google توضیحات متا را فراخوانی می‌کند که صرفاً فهرستی از کلمات کلیدی هستند، توضیحات متا را توصیف می‌کنند که حاوی کلمات کلیدی هستند و زحمت خلاصه کردن چیزی را ندارند.
  2. توضیحات مشابهی برای هر مقاله خبری استفاده می شود
    این زمانی است که توضیحات متا الگو هستند و برای اسناد مختلف وب یکسان هستند.
  3. صفحه را خلاصه نمی کند
    این یک اشتباه رایج برای توضیحات متا است. عادت کردن به نوشتن توضیحات متا با تمرکز بر عبارت کلیدی یا موضوع آسان است و فراموش می‌کنید که صفحه در مورد چه چیزی خلاصه می‌شود.
  4. خیلی کوتاه
    این خود توضیحی است و به نوعی مشابه مورد قبلی است. اگر توضیحات متا آنقدر مختصر است که صفحه وب را خلاصه نمی کند، بهینه نشده است.

نمونه هایی از توضیحات متا بهتر

سپس Google نمونه‌هایی از توضیحات متا را که تأیید می‌کند فهرست می‌کند.

  1. کسب و کار را توصیف کنید نه صفحه وب
    اولین نمونه توضیحات متا به یک تجارت آجر و ملات مربوط می شود که از توضیحات متا برای توصیف آنچه فروخته شده، مکان شرکت و ساعات کار استفاده می کند. این جالب است زیرا توصیفی از آنچه در صفحه وب وجود دارد نیست، بلکه توضیحی است از آنچه کسب و کار در مورد آن است. اساساً، این اطلاعات مربوط به کسب و کاری است که کاربران مایلند بدانند.
  2. از محتوای صفحه وب استفاده کنید
    دومین نمونه از توضیحات متا خوب، یکی از یک مقاله خبری است که از یک قطعه از خود مقاله استفاده می کند. این هم جالبه اگر CMS عملکردی دارد که ۷۰ کلمه اول را از هر قطعه بازیابی می کند، به این معنی است که خلاصه کردن آنچه در مورد مقاله در همان جمله اول است مهم است، که برای شروع تمرین خوبی است. استفاده از اولین جمله از یک صفحه محتوا راه حلی است که در برخی از نرم افزارهای تالار گفتمان استفاده می شود، بنابراین خوب است که این رویکرد اعتبارسنجی شده است.
  3. خلاصه
    در سومین روش برتر، گوگل می گوید که خلاصه کردن کل صفحه وب بهترین راه برای نزدیک شدن به توضیحات متا است. این احتمالاً ماهیت چیزی است که Google از توضیحات متا می‌خواهد.
  4. مشخص و دقیق باشید
    آخرین مثال یک توضیحات متا برای یک صفحه محصول است. توصیه برای این وضعیت این است که بر روی جزئیات خاص محصول برای فروش در صفحه محصول تمرکز کنید. این نمونه Google از توضیحات متا صفحه محصول است:
    ""

بهترین روش ها برای توضیحات متا

نمونه‌هایی از توضیحات متا با کیفیت بالا، افزودنی مفید به مستندات مربوط به کنترل قطعه جستجو هستند.

بیشتر محتوای بخش به روز شده درباره توضیحات متا به طور قابل توجهی با مقالات قبلی منتشر شده توسط Google در همین موضوع مطابقت دارد.

به عنوان مثال، در سال ۲۰۰۷، گوگل اعلام کرد که اضافه کردن توضیحات متا از طریق برنامه‌ریزی با استفاده مجدد از محتوای داخل صفحه قابل قبول است:

«برای سایت‌های مبتنی بر پایگاه داده بزرگ‌تر، مانند تجمیع‌کننده‌های محصول، توضیحات دست‌نویس دشوارتر است.

اما در مورد دوم، تولید برنامه‌ای توصیف‌ها می‌تواند مناسب باشد و تشویق می‌شود—فقط مطمئن شوید که توضیحات شما “هرزنامه” نیستند.

توضیحات خوب برای انسان قابل خواندن و متنوع هستند، همانطور که در اولین نکته بالا در مورد آن صحبت کردیم. داده‌های خاص صفحه که در نکته دوم ذکر کردیم، کاندیدای خوبی برای تولید برنامه‌ای است.»

Google با بهبود بخش توضیحات متا، اسناد مربوط به نحوه کنترل قطعه وب‌سایت نشان داده شده در نتایج جستجو را به‌روزرسانی کرد.

پیشرفت، نشان دادن نمونه هایی از معنای داشتن توضیحات متا با کیفیت بالا برای انواع مختلف صفحات وب است.

می‌توان گفت کلیات پیشنهادی دقیق و توصیفی درباره موضوع صفحه وب است. اگر در مورد یک محصول است، محصول را در توضیحات متا توصیف کنید. اگر صفحه اطلاعاتی است، کل صفحه وب را خلاصه کنید. در برخی موارد، استفاده از محتوای مستقیم از خود صفحه وب اشکالی ندارد.


نقل قول

راهنمای به روز شده Google را در اینجا بخوانید:

قطعه‌های خود را در نتایج جستجو – از توضیحات کیفیت استفاده کنید

خروج از نسخه موبایل