Google Search Central مستندات دادههای ساختاری محصولات خود را بهروزرسانی کرد تا صفحات مربوط به محصول را که واجد شرایط دادههای ساختاریافته هستند، روشن کند.
داده های ساختار یافته محصول
داده های ساختاریافته راهی برای انتقال اطلاعات در مورد یک صفحه وب به موتورهای جستجو است.
این مورد برای کاربرانی که از یک صفحه وب بازدید می کنند دیده نمی شود.
موتورهای جستجو از داده های ساخت یافته برای درک بهتر صفحات وب استفاده می کنند. همچنین به موتورهای جستجو اجازه می دهد تا اطلاعات ارائه شده در داده های ساختاریافته را به شیوه ای جذاب و کاربردی نمایش دهند که می تواند منجر به ترافیک بیشتر برای صفحات وب شود.
به همین دلیل اجرای نشانهگذاری همانطور که توسط Google تجویز شده است، به ویژه برای دادههای ساختاری محصول بسیار مهم است.
Google نتایج غنی را برای محصولات خاص در جستجوی Google و همچنین در تصاویر Google نشان میدهد.
نتایج غنی برای محصولات اطلاعاتی مانند قیمت، رتبهبندی مشتریان و در دسترس بودن را نشان میدهد.
دستورالعملهای منتشر شده برای نتایج غنی از محصول، مانند همه دستورالعملهای Google در مورد استفاده از دادههای ساختیافته، در مورد نوع صفحاتی که میتوان از دادههای ساختیافته استفاده کرد، سختگیرانه است.
معیار اصلی برای دادههای ساختاری محصول این است که فقط میتواند در صفحاتی ظاهر شود که در مورد یک محصول واحد هستند.
داده های ساختاریافته برای انواع محصولات
محصولات معمولاً با تنوع های متعددی از جمله اندازه، مدل و رنگ فروخته می شوند.
خردهفروشان معمولاً صفحات محصولی را منتشر میکنند که دارای چندین تنوع از یک محصول است در یک صفحه وب. که مشاهده، مقایسه و انتخاب انواع محصول مشابه را برای خریداران بالقوه آسان می کند.
اما در مورد وبسایتهایی که چندین صفحه وب را برای انواع مختلف یک محصول منتشر میکنند، چطور؟ آیا استفاده از داده های ساختاری یکسان (با تغییرات جزئی) برای هر صفحه وب اشکالی ندارد؟
یا آیا یک صفحه را به عنوان نماینده محصول انتخاب میکنید و از دادههای ساختاریافته در آن یک صفحه استفاده میکنید؟
Google Search Central دستورالعملهای مربوط به دادههای ساختیافته محصول را بهروزرسانی کرد تا نحوه استفاده از دادههای ساختیافته برای انواع محصول را روشن کند.
راهنمای استفاده از داده های ساخت یافته برای هر محصول خاص یکسان باقی می ماند. نتایج غنی هنوز فقط از داده های ساختاریافته برای صفحات اختصاص داده شده به یک صفحه وب پشتیبانی می کند.
آنچه تغییر کرد این است که Google تصریح کرد که صفحات وب متمرکز بر تغییرات یک محصول واحد می توانند برای نتایج غنی واجد شرایط باشند و می توانند از داشتن داده های ساختاریافته خود بهره ببرند.
برای واجد شرایط بودن برای یک نتیجه غنی، صفحه تنوع محصول باید در یک “URL مشخص” منتشر شود.
دستورالعمل دادههای ساختاریافته محصول بیان میکند:
“از نشانه گذاری برای یک محصول خاص استفاده کنید، نه یک دسته یا لیست محصولات. به عنوان مثال، “کفش در مغازه ما” یک محصول خاص نیست. در حال حاضر، نتایج غنی از محصول فقط از صفحاتی پشتیبانی میکند که روی یک محصول واحد تمرکز میکنند.»
سپس راهنمای بهروزرسانی شده را بلافاصله بعد از جمله قبلی نشان میدهد:
“این شامل انواع محصول می شود که در آن هر نوع محصول یک URL مجزا دارد.”
معامله بزرگ چیست؟
راهنمای به روز شده Google هرگونه سردرگمی را در مورد افزودن داده های ساختاریافته به صفحات محصولی که دارای همان محصول اما در انواع مختلف هستند برطرف می کند.
به عنوان مثال، یک تاجر میتواند یک صفحه وب درباره یک کفش و سپس چندین صفحه وب جداگانه برای رنگهای مختلف آن کفش داشته باشد.
صفحات وب برای رنگهای مختلف کفش میتوانند دادههای ساختاری محصول خود را داشته باشند و بر اساس آن تغییرات واجد شرایط برای نتایج غنی Google خواهند بود.
البته، این هیچ هشدار راهنمایی مرتبط با جستجو را در مورد ایجاد صفحات کوکی که اساساً همان صفحه با تغییرات جزئی هستند، تغییر نمی دهد.
نقل قول
دستورالعملهای Google در مورد دادههای ساختاری محصول را بخوانید
دستورالعملها
تصویر توسط Shutterstock/RossiAgung