تهران ، ولیعصر
021-987654

Google: سیگنال محتوای مفید ممکن است با به‌روزرسانی هسته بعدی قوی‌تر شود

دنی سالیوان، رابط جستجوی Google، می‌گوید سیگنال رتبه‌بندی محتوای مفید ممکن است با به‌روزرسانی‌های الگوریتم در آینده قوی‌تر شود.

به‌روزرسانی محتوای مفید شروع به انتشار کرد دو هفته پیش. بازخورد اولیه از سئوکاران و ناشران نشان می دهد که سیگنال رتبه بندی جدید تأثیر قابل توجهی بر نتایج جستجو ندارد.

سالیوان هفته گذشته به بازخورد پرداخت، تاکید کرد به‌روزرسانی محتوای مفید، علی‌رغم اینکه شواهد حکایتی خلاف این را نشان می‌دهد، بسیار مهم است.

از آنجایی که به‌روزرسانی یک تلاش مستمر است، تأثیر آن به مرور زمان آشکارتر می‌شود، برخلاف به‌روزرسانی‌های گذشته، مانند پاندا و پنگوئن، که بلافاصله تغییرات قابل‌توجهی در نتایج جستجو ایجاد کردند.

برای این منظور، اکنون می دانیم که چه زمانی به روز رسانی محتوای مفید می تواند قابل توجه تر شود.

این هفته، سالیوان دوباره به بازخورد پاسخ داد و نشان داد که سیگنال محتوای مفید ممکن است زمانی که به‌روزرسانی‌های الگوریتم دیگر ارائه شود، قوی‌تر شود.

او بیان می کند:

«شاید سیگنال محتوای مفید به تنهایی برای تغییر ترازو و ایجاد تغییر در موقعیت خاص فرد کافی نبود، اما زمانی که ما به‌روزرسانی‌های دیگر (هسته، بررسی محصول) را انجام می‌دهیم، ممکن است به آن اضافه شود. مهم تر….”

نقل قول بالا از یک موضوع طولانی تر توییتر گرفته شده است که در آن سالیوان بسیاری از نکات صحبت هفته گذشته را تکرار می کند.

دوباره، سالیوان می‌گوید تأثیر به‌روزرسانی محتوای مفید مطابق با آن چیزی است که او انتظار داشت:

“قابل توجه به این معنا نیست که هر سایتی تغییری را می بیند و چرا این اتفاق می افتد؟ آیا اکثر سایت‌ها مفید نیستند؟»

او به نکته جالبی در نقل قول بالا اشاره می کند، زیرا اگر تعداد قابل توجهی از سایت ها در رتبه بندی سقوط کنند، نگران کننده است. این نشان می‌دهد که Google قبلاً بسیاری از سایت‌هایی را که محتوای غیر مفید منتشر می‌کنند، ارتقا داده است.

خوب است بدانید که Google قبلاً نوار بالایی برای کیفیت محتوا در نتایج جستجو داشت، با توجه به اینکه به‌روزرسانی محتوای مفید رتبه‌بندی بسیاری از سایت‌ها را کاهش نداد.

آخرین نکته برجسته از رشته توییت سالیوان – اگر Google برخی از سایت‌های غیر مفید را در طول موج اول عرضه از دست داد، به این معنی نیست که Google در نهایت آنها را نخواهد گرفت.

این نقل قول است (تاکید از من است):

«اگر این نسخه اولیه را پشت سر گذاشته‌اید و تغییری نداشته‌اید، ۱) تبریک می‌گوییم، بسیاری از مطالب مفید هستند و احتمالاً شما هستید یا ۲) اگر محتوای غیر مفیدی دارید، نباید فکر کنید که ما آن را متوجه نخواهیم شد و در نظر بگیریم کاری را که انجام می‌دهید تغییر دهیم….»

به هر حال، خیلی زود است که بگوییم آیا به‌روزرسانی محتوای مفید به اندازه سایر تغییرات الگوریتم Google نیست.

همانطور که گوگل دوست دارد بگوید این یک تلاش مداوم است. از چند ماه تا یک سال به آن فرصت دهید، و ممکن است هنگام مقایسه SERPها قبل و بعد از به‌روزرسانی محتوای مفید، تفاوت‌ها بیشتر قابل توجه باشد.


منبع: @dannysullivan در توییتر

تصویر ویژه: فقط رقص/Shutterstock

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *