تهران ، ولیعصر
021-987654

به‌روزرسانی محتوای مفید Google منتشر شد: ۷ نکته که باید بدانید

امروز، Google به‌روزرسانی الگوریتم محتوای مفید را آغاز می‌کند، که به محتوای اولیۀ افراد پاداش می‌دهد و محتوای نوشته شده برای موتورهای جستجو را کاهش می‌دهد.

Google در صفحه رسمی به‌روزرسانی رتبه‌بندی جستجوی خود، انتشار به‌روزرسانی محتوای مفید را در ۲۵ اوت تأیید می‌کند

هفته گذشته، Google اعلام کرد این به‌روزرسانی در حال انجام است روش و راه‌های زیادی برای تعیین اینکه آیا محتوای شما واجد شرایط «اول مردم» است یا نه پیشنهاد کرد.

در روح به‌روزرسانی امروز، سعی می‌کنم با ارائه زمینه‌های اضافی، توصیه‌های Google را حتی مفیدتر کنم.

در اینجا هفت نکته وجود دارد که باید بدانید تا مطمئن شوید که بر اساس راهنمایی‌های ارائه شده توسط Google، محتوایی برای افراد ایجاد می‌کنید.

۱. خیلی از موضوع اصلی خود دور نشوید

“آیا مخاطبان موجود یا مورد نظری برای کسب و کار یا سایت خود دارید که اگر محتوا مستقیماً برای شما ارسال شود مفید باشد؟”

با این توصیه، Google ممکن است سعی کند به افراد بگوید که به حوزه تخصصی خود پایبند باشند.

ایجاد محتوا برای موتورهای جستجو گاهی می‌تواند به معنای انتشار مقاله‌هایی در خارج از جایگاه شما باشد.

فرض کنید یک وب‌سایت دستور غذا دارید و فرصتی برای استفاده از یک کلمه کلیدی پرحجم مرتبط با مراقبت از پوست دارید.

در حالی که مقاله ممکن است مفید باشد، بعید به نظر می‌رسد مخاطبان موجودی که در انتظار دستور العمل‌ها به سایت هستند، آن را مفید بدانند.

علاوه بر این، Google پیشنهاد می‌کند سوالات مرتبط زیر را از خود بپرسید:

  • آیا محتوا در درجه اول برای جذب افراد از موتورهای جستجو است نه ساخته شده برای انسان؟
  • آیا درباره چیزهایی صرفاً به این دلیل می نویسید که به نظر مرسوم می رسند و نه به این دلیل که در غیر این صورت برای مخاطبان فعلی خود در مورد آنها می نویسید؟
  • آیا تصمیم گرفتید بدون تخصص واقعی وارد برخی از حوزه‌های موضوعی خاص شوید، اما در عوض عمدتاً به این دلیل که فکر می‌کردید ترافیک جستجو دریافت خواهید کرد؟

۲. تجربه دست اول را نشان دهید

“آیا محتوای شما به وضوح تخصص دست اول و عمق دانش را نشان می دهد (به عنوان مثال، تخصص ناشی از استفاده واقعی از یک محصول یا خدمات یا بازدید از یک مکان)؟”

با این توصیه، Google به مردم می‌گوید درباره چیزی که شخصاً تجربه نکرده‌اند، ننویسند.

ایجاد محتوا برای موتورهای جستجو ابتدا می‌تواند شامل نوشتن درباره محصولات و خدماتی باشد که دست اول استفاده نکرده‌اید. این نوع مقالات معمولاً با پیوندهای وابسته همراه هستند که برای نویسنده پورسانت دریافت می کنند.

از آنجایی که نویسنده هیچ تجربه ای در مورد آنچه می نویسد ندارد، محتوا آنطور که می تواند مفید نباشد.

اگر در مورد محصول، خدمات یا مکانی که در مورد آن می نویسید، تجربه دارید، با عکس ها یا اطلاعات اولیه آن را به اندازه کافی واضح کنید.

به‌علاوه، Google پیشنهاد می‌کند سؤال مرتبط زیر را از خود بپرسید: آیا عمدتاً حرف‌های دیگران را بدون افزودن ارزش خلاصه می‌کنید؟

۳. چندین موضوع را در یک سایت ترکیب نکنید

“آیا سایت شما هدف یا تمرکز اصلی دارد؟”

با این خط، گوگل به این نکته اشاره می‌کند که وب‌سایت‌ها باید جایگاه ویژه‌ای داشته باشند.

یک وب سایت نمی تواند برای همه مردم همه چیز باشد.

این نه تنها برای بازدیدکنندگان مفید نیست، بلکه برای موتورهای جستجو که سعی در درک سایت دارند نیز گیج کننده است.

سایت خود را حول یک حوزه موضوعی بسازید. در صورت تمایل به ایجاد محتوا در مورد موضوعات مختلف، همیشه می توانید چندین وب سایت بسازید.

به‌علاوه، Google پیشنهاد می‌کند سؤال مرتبط زیر را از خود بپرسید: آیا محتوای زیادی در مورد موضوعات مختلف تولید می‌کنید به این امید که برخی از آن‌ها در نتایج جستجو عملکرد خوبی داشته باشند؟

۴. پاسخ های کافی به سؤالات جستجوگران ارائه دهید

“پس از خواندن محتوای شما، آیا کسی احساس می کند به اندازه کافی در مورد یک موضوع یاد گرفته است تا به هدف خود کمک کند؟”

با این توصیه، Google می‌گوید محتوا زمانی مفید است که به افراد چیزی یاد می‌دهد یا به آنها در انجام یک کار کمک می‌کند.

ایجاد محتوا برای موتورهای جستجو اغلب می‌تواند شامل نوشتن مطالب زیادی بدون گفتن چیزی ارزشمند باشد.

هنگامی که برای افراد محتوا می نویسید، باید به آنها کمک کنید تا به یک سوال پاسخ دهند یا نگرانی ای را که باعث شده در وهله اول وب سایت شما را پیدا کنند، حل کنند.

علاوه بر این، Google پیشنهاد می‌کند سوالات مرتبط زیر را از خود بپرسید:

  • آیا محتوای شما به خوانندگان این احساس را القا می کند که برای دریافت اطلاعات بهتر از منابع دیگر نیاز به جستجوی مجدد دارند؟
  • آیا برای تعداد کلمات خاصی می نویسید زیرا شنیده اید یا خوانده اید که Google تعداد کلمات ترجیحی دارد؟ (نه، اینطور نیست)

۵. از تجربه کلی خواننده غافل نشوید

«آیا کسی که محتوای شما را می‌خواند احساس می‌کند تجربه رضایت‌بخشی داشته است؟»

با این توصیه، Google به مردم یادآوری می‌کند که به تجربه کلی خواندن یک محتوا فکر کنند.

این امکان وجود دارد که همه معیارهای بالا را برآورده کنید و هنوز هم تجربه رضایت‌بخشی ارائه نکنید.

برای مثال، مطالعه یک بررسی محصول را با تخصص دست اول در نظر بگیرید که شامل عکس یا ویدیو نباشد.

در حالی که ممکن است جستجوگران از محتوای متنی قدردانی کنند، نمایش بصری محصول تجربه را کامل می کند.

خواسته‌ها و نیازهای جستجوگران را برآورده کنید، آنها را به دنبال چیزهای بیشتری رها نکنید.

۶. به سوالی که پاسخ تایید شده ای ندارد پاسخ ندهید

«آیا محتوای شما به سؤالی پاسخ می‌دهد که واقعاً پاسخی ندارد، مثلاً زمانی که یک محصول، فیلم یا برنامه تلویزیونی تاریخ انتشار دارد، در صورتی که تأیید نشده باشد؟»

با این توصیه، Google به وب‌سایت‌ها درباره ادعاهای غیرواقعی هشدار می‌دهد.

اگر در مورد چیزی می نویسید که شایعه یا بی نتیجه است، برای خواننده روشن کنید.

علاوه بر پیروی از به‌روزرسانی محتوای مفید، این توصیه خوبی برای ایجاد و حفظ اعتماد با خوانندگان شما است.

۷. دستورالعمل‌های Google را برای سایر به‌روزرسانی‌های اصلی دنبال کنید

«آیا راهنمایی ما را برای به‌روزرسانی‌های اصلی و بررسی محصول در نظر دارید؟»

با این توصیه، Google به شما یادآوری می‌کند که راهنمایی‌های مربوط به به‌روزرسانی‌های اصلی و به‌روزرسانی بررسی محصول در مورد به‌روزرسانی محتوای مفید نیز اعمال می‌شود.

اگر قبلاً توصیه‌های Google را برای به‌روزرسانی‌های اصلی و صفحات بررسی محصول دنبال می‌کنید، به احتمال زیاد در موقعیت خوبی برای بهره‌مندی از به‌روزرسانی محتوای مفید هستید.

یادداشت های پایانی

به‌روزرسانی محتوای مفید Google در دو هفته آینده منتشر می‌شود. برای ارزیابی تأثیر، بهتر است تا تکمیل به‌روزرسانی صبر کنید.

این به‌روزرسانی بر جستجوهای انگلیسی در سرتاسر جهان تأثیر می‌گذارد و در آینده به زبان‌های دیگر گسترش خواهد یافت.

این تنها محتوای مفیدی نخواهد بود که Google منتشر می‌کند. Google در اعلامیه اصلی خود به صراحت اعلام می کند که به طور مستمر تلاش های خود را برای شناسایی محتوای غیر مفید اصلاح می کند:

“در ماه‌های آینده، ما همچنین به اصلاح نحوه تشخیص محتوای غیر مفید توسط طبقه‌بندی‌کننده ادامه می‌دهیم و تلاش‌های بیشتری را برای پاداش دادن بهتر به محتوای اولیه مردم آغاز خواهیم کرد.”

برای جزئیات بیشتر، توضیحات را ببینید که با آن منتشر کردیم همه اطلاعات شناخته شده درباره به‌روزرسانی محتوای مفید Google.


منبع: Google (1، ۲)

تصویر ویژه: Stefano Garau/Shutterstock

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *