امیر دانشی پور | آموزش سئو و دیجیتال مارکتینگ

گوگل از هوش مصنوعی برای به روز رسانی خودکار برخی از اطلاعات کسب و کار استفاده می کند

Google اعلام کرد که از هوش مصنوعی (AI) و مدل یادگیری ماشینی (ML) برای به‌روزرسانی خودکار ساعات کاری و اطلاعات جاده‌های دنیای واقعی استفاده خواهد کرد.

هدف این طرح‌ها ارائه اطلاعات به‌روزتر در مورد تغییرات محله به کاربران است.

استفاده از قدرت هوش مصنوعی برای اطلاعات دقیق تر

اگرچه تحقیقات در مورد هوش مصنوعی در دهه ۱۹۵۰ آغاز شد، اما تا همین اواخر شروع به پیشرفت در یادگیری عمیق نکرد. این عمدتاً به این دلیل است که یادگیری ماشینی پس از سال ۲۰۱۰ بسیار پیشرفت کرده است.

«از تجربه‌ام، دیدم که الگوریتم‌های ML دیگر گلوگاه نیستند. ادو لیبرتی، رئیس سابق آزمایشگاه هوش مصنوعی آمازون و مدیر عامل فعلی Pinecone، یک پایگاه داده برداری برای جستجوی شباهت در مصاحبه ۲۲ فوریه با Search Engine Journal.

بیان شد.

مطابق با افزایش داده های بزرگ، این پیشرفت ها به هوش مصنوعی اجازه می دهد تا با سرعتی باورنکردنی پیشرفت کند.

استفاده گوگل از هوش مصنوعی برای به‌روزرسانی ساعات کاری

COVID-19 روش کار بسیاری از کسب‌وکارها را تغییر داد، از جمله ساعات باز بودن خرده‌فروشان و رستوران‌ها. برای رسیدگی به این تغییرات و کاربران بهتر موتورهای جستجو، Google یک مدل یادگیری ماشینی ایجاد کرد که به‌طور خودکار تشخیص می‌دهد که آیا ساعات کاری ممکن است اشتباه باشد.

وقتی ساعت‌های نادرست شناسایی شد، Google فوراً نمایه تجاری شرکت را با پیش‌بینی‌های ایجاد شده توسط هوش مصنوعی به‌روزرسانی می‌کند.

برای مثال، ممکن است یک کسب‌وکار نمایه‌ای داشته باشد که نشان می‌دهد روزهای دوشنبه تعطیل است، اما بیش از یک سال است که به‌روزرسانی نشده است.

اگر Google مشخص کند شلوغ‌ترین ساعات آن معمولاً دوشنبه‌ها عصر است، متوجه می‌شود که ساعت‌ها احتمالاً قدیمی هستند و آنها را به‌طور خودکار به‌روزرسانی می‌کند.

همچنین از تصاویر نمای خیابان از ویترین فروشگاه استفاده می‌کند تا نشانه‌های ساعات کار را شناسایی کند، در حالی که از راهنمایان محلی و صاحبان مشاغل برای تأیید پیش‌بینی‌ها کمک می‌گیرد.

با مالکان کسب و کار با استفاده از Google Duplex، یک سیستم هوش مصنوعی که به افراد امکان می دهد مکالمات طبیعی داشته باشند و کارهای دنیای واقعی را با رایانه از طریق تلفن انجام دهند.

Google پیش‌بینی می‌کند که این فناوری به آن کمک می‌کند تا ساعات کاری بیش از ۲۰ میلیون کسب‌وکار در سراسر جهان را ظرف شش ماه آینده به‌روزرسانی کند.

ML به روز رسانی شرایط جاده در دنیای واقعی

گوگل همچنین اعلام کرد که در حال آزمایش روش‌های دیگری است که می‌تواند از تصاویر برای هوش مصنوعی و ML استفاده کند. با شروع در ایالات متحده، یک آزمایش تصویری شخص ثالث راه اندازی می کند که به روزترین اطلاعات محدودیت سرعت را ارائه می دهد.

هدف این فناوری بهبود ایمنی راننده و افزودن جزئیاتی است که می‌تواند رانندگی را کارآمدتر کند. Google امیدوار است در نهایت اطلاعاتی در مورد چاله ها، مناطق مدرسه و ساخت و ساز اضافه کند.

تاکید بر حفظ حریم خصوصی همچنان زیاد است

این پایلوت با حفظ حریم خصوصی به عنوان یک جزء کلیدی طراحی شده است. تصاویر مرجع فقط از جاده های عمومی می آیند. شرکا همچنین باید اطلاعات شناسایی، از جمله چهره‌ها و پلاک‌ها را محو کنند.

وقتی Google تصویری را دریافت می‌کند، دوباره عکس را محو می‌کند و پس از به‌روزرسانی نقشه‌ها حذف می‌شود.


منبع: Google

تصویر ویژه: عکس صفحه از blog.google/products/maps/، آوریل ۲۰۲۲.

خروج از نسخه موبایل