Google هشدار میدهد که گزارش بلادرنگ در Google Analytics ممکن است دادههای نادرستی را برای ویژگیهای Universal Analytics نمایش دهد.
اگر حساب Google Analytics شما تحت تأثیر این مشکل قرار گیرد، دادههای بلادرنگ برای ویژگیهای Universal Analytics شما کمتر از آنچه که هست نشان داده میشود.
تنها راه برای اطمینان از اینکه دادههای بیدرنگ شما دقیق هستند، انتقال به Google Analytics 4 (GA4) است، اگر قبلاً این کار را نکردهاید.
Google اخطار مربوط به داده های نادرست را در بالای مقاله مرکز راهنمایی منتشر کرد که توسط چارلز فارینا مشاهده شد.
Google یک هشدار برای گزارشهای تحلیلی بیدرنگ در Universal Analytics اضافه کرده است. مشکلات مداومی وجود دارد که باعث می شود آنها غیرقابل اعتماد باشند.
اگر به تجزیه و تحلیل بلادرنگ نیاز دارید، باید از GA4 استفاده کنید: https://t. co/QjGugvxkxr pic.twitter.com/Oidwt786wk
— چارلز فارینا (@CharlesFarina) 14، ۲۰ آوریل
هشدار به شرح زیر است:
«ممکن است در گزارش بلادرنگ در ویژگی Universal Analytics خود، دادههای بیدرنگ کم را مشاهده کنید. برای دریافت دقیقترین دادههای بیدرنگ، توصیه میشود از گزارش بلادرنگ در ویژگی Google Analytics 4 استفاده کنید.”
این برای وب سایت من چه معنایی دارد؟
هر گونه کاهش غیرمعمول در سنجههای بیدرنگ شما در اواخر میتواند به طور بالقوه به این موضوع نسبت داده شود که بر ویژگیهای Universal Analytics تأثیر میگذارد.
دوباره، تنها راه برای اطمینان از این است که گزارش بیدرنگ را در یک ویژگی GA4 بررسی کنید.
از آنجایی که این مشکل فقط بر ویژگیهای Universal Analytics تأثیر میگذارد، بعید است که Google رفع آن را در اولویت قرار دهد.
Google در تاریخ ۱ ژوئیه پشتیبانی از ویژگی های Universal Analytics را قطع می کند، ۲۰۲۳، که در آن زمان GA4 استاندارد جدید خواهد بود.
شاید پذیرش GA4 با از دست دادن گزارشدهی دادههای بیدرنگ تسریع شود، که میتواند برای بسیاری از مردم یک ناراحتی بزرگ باشد.
آیا داده از دست رفته است؟
دادههای از دست رفته در گزارش همزمان برای همیشه از بین نمیروند.
اگرچه بازدیدها در گزارش بیدرنگ ردیابی نشدند، اما همچنان در گزارشهای دیگر به درستی ضبط و نسبت داده میشوند.
گزارش بلادرنگ به شما امکان میدهد تا فعالیتهای سایت خود را در صورت وقوع نظارت کنید. داده ها در چند ثانیه گزارش می شوند، به این معنی که دائماً در حال تغییر هستند.
موارد استفاده خاصی وجود دارد که گزارش ضروری است.
برای مثال، میتوانید ببینید که یک مقاله پس از اشتراکگذاری برای اولین بار در توییتر چقدر خوب است.
یا میتوانید ببینید که آیا تبلیغات زمانی محدود، ترافیک را به سمت سایت شما هدایت میکند یا خیر.
به هر حال قرار است اینگونه کار کند.
با ویژگیهای Universal Analytics در وضعیت فعلیشان، گزارش بلادرنگ دادهها اکنون ممکن است بهطور مصنوعی کم باشد.
اما، اگر داده های بیدرنگ برای شما مهم نیست، این مشکل استفاده شما از Google Analytics را مختل نمی کند.
اگر برای نظارت بر عملکرد وبسایت در طول روز به این گزارش تکیه میکنید و هنوز به GA4 مهاجرت نکردهاید، اکنون زمان خوبی برای بررسی آن است.
منبع: راهنمای Google Analytics
تصویر ویژه: DC Studio/Shutterstock