تهران ، ولیعصر
021-987654

گوگل به‌روزرسانی الگوریتم هسته گسترده را در ماه مه ۲۰۲۲ راه‌اندازی می‌کند

Google تأیید می‌کند که یک به‌روزرسانی الگوریتم هسته گسترده، به نام به‌روزرسانی اصلی ماه مه ۲۰۲۲، امروز عرضه می‌شود.

به‌روزرسانی‌های اصلی برای مرتبط‌تر کردن نتایج جستجو برای کاربران طراحی شده‌اند. اگرچه به‌روزرسانی امروز راه‌اندازی می‌شود، اما عرضه کامل این به‌روزرسانی ۱ تا ۲ هفته طول می‌کشد.

دنی سالیوان، رابط عمومی جستجوی Google، خاطرنشان می کند که تغییراتی در عملکرد سایت در نتایج جستجو قابل انتظار است.

«به‌روزرسانی‌های اصلی تغییراتی هستند که ما برای بهبود کلی جستجو و همگام با تغییر ماهیت وب انجام می‌دهیم. در حالی که هیچ چیز در یک به‌روزرسانی اصلی مختص سایت خاصی نیست، این به‌روزرسانی‌ها ممکن است تغییرات قابل توجهی در نحوه عملکرد سایت‌ها ایجاد کنند…”

وقتی یک به‌روزرسانی اصلی منتشر می‌شود، گوگل به همان راهنمایی‌هایی که در سال ۲۰۱۹ منتشر کرد اشاره می‌کند.

هیچ چیز در آنجا تغییر نکرده است، زیرا Google به همان سند در رابطه با این به‌روزرسانی اشاره می‌کند.

برای جمع‌بندی، توصیه کلی Google در مورد به‌روزرسانی‌های اصلی به شرح زیر است:

  • انتظار اثرات بسیار قابل توجهی مانند افزایش یا افت در رتبه بندی جستجو داشته باشید.
  • به‌روزرسانی‌های اصلی «گسترده» هستند به این معنا که چیز خاصی را هدف قرار نمی‌دهند. بلکه برای بهبود کلی سیستم‌های Google طراحی شده‌اند.
  • صفحاتی که در رتبه بندی افت می کنند جریمه نمی شوند. آنها در برابر سایر محتوای وب که از آخرین به‌روزرسانی منتشر شده‌اند، دوباره ارزیابی می‌شوند.
  • تمرکز بر ارائه بهترین محتوای ممکن، بهترین راه توصیه شده برای مقابله با تأثیر به‌روزرسانی الگوریتم اصلی است.
  • به‌روزرسانی‌های اصلی هر چند ماه یکبار انجام می‌شود. ممکن است سایت‌ها از یک به‌روزرسانی بازیابی نشوند تا زمانی که نسخه بعدی منتشر شود.
  • بهبودها بازیابی را تضمین نمی کنند. با این حال، انتخاب نکردن هیچ گونه بهبودی عملاً عدم بازیابی را تضمین می کند.

شش ماه از آخرین به‌روزرسانی اصلی Google که در نوامبر ۲۰۲۱ عرضه شد، می‌گذرد.

کسانی که در این مدت به سختی بر روی سایت خود کار کرده اند، ممکن است شاهد بهبودهای قابل توجهی در رتبه بندی جستجو باشند.

از سوی دیگر، آنهایی که سایت خود را بیکار رها کرده اند ممکن است خود را در رتبه بندی سایت هایی با محتوای مرتبط تر ببینند.

برای شروع ارزیابی تأثیر خیلی زود است، زیرا عرضه این به‌روزرسانی یک هفته یا بیشتر طول می‌کشد.

رتبه‌بندی شما ممکن است در این مدت نوسان داشته باشد، بنابراین اگر فوراً متوجه تغییرات شدید، نگران نباشید.

وقتی انتشار به‌روزرسانی به پایان رسید، Google تأیید می‌کند، سپس زمان آن فرا رسیده است که تجزیه و تحلیل خود را شروع کنید.


تصویر ویژه: salarko/Shutterstock

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *