بهروزرسانی سند راهنمای Googlebot حاوی تأییدیه است که ۱۵ مگابایت اول یک صفحه وب را میخزد و هر چیزی پس از این قطع در محاسبات رتبهبندی لحاظ نمیشود.
Google در سند راهنما مشخص میکند:
“هر منبعی که در HTML ارجاع می شود مانند تصاویر، ویدئوها، CSS و جاوا اسکریپت به طور جداگانه واکشی می شوند.
پس از ۱۵ مگابایت اول فایل، Googlebot خزیدن را متوقف می کند و فقط ۱۵ مگابایت اول فایل را برای نمایه سازی در نظر می گیرد.
محدودیت اندازه فایل روی دادههای فشرده نشده اعمال میشود.”
این باعث شد بعضی از جامعه سئو فکر کنند آیا این به این معنی است که Googlebot متنی که در قسمت برش فایل های HTML زیر تصاویر قرار گرفته است را کاملاً نادیده بگیرید.
جان مولر، وکیل جستجوی Google، از طریق توییتر توضیح داد: «این مخصوص خود فایل HTML است، همانطور که نوشته شده است.»
“منابع/محتوای جاسازی شده با تگ های IMG بخشی از فایل HTML نیست.”
این برای سئو چه معنایی دارد
برای اطمینان از وزن دهی آن توسط Googlebot، اکنون محتوای مهم باید در بالای صفحات وب قرار داده شود.
این بدان معناست که کد باید به گونه ای ساختار یافته باشد که اطلاعات مربوط به سئو را با ۱۵ مگابایت اول در یک فایل HTML یا مبتنی بر متن پشتیبانی شده قرار دهد.
همچنین به این معنی است که تصاویر و ویدیوها باید فشرده شوند و در صورت امکان مستقیماً در HTML کدگذاری نشوند.
بهترین شیوه های سئو در حال حاضر توصیه می کنند صفحات HTML را تا ۱۰۰ کیلوبایت یا کمتر نگه دارید، بنابراین بسیاری از سایت ها این کار را انجام می دهند. تحت تأثیر این تغییر قرار نگیرند. اندازه صفحه را می توان با ابزارهای مختلفی بررسی کرد، از جمله Google Page Speed Insights.
از نظر تئوری، ممکن است نگران کننده به نظر برسد که می توانید محتوایی در صفحه ای داشته باشید که برای نمایه سازی استفاده نمی شود. اما در عمل، ۱۵ مگابایت مقدار قابل توجهی HTML است.
همانطور که Google بیان می کند، منابعی مانند تصاویر و ویدیوها به طور جداگانه واکشی می شوند. بر اساس عبارت Google، به نظر می رسد این قطع ۱۵ مگابایتی فقط برای HTML اعمال می شود.
فراتر از این محدودیت با HTML دشوار خواهد بود مگر اینکه متن کامل کتاب را در یک صفحه منتشر کنید.
اگر صفحاتی دارید که بیش از ۱۵ مگابایت HTML دارند، احتمالاً مشکلات اساسی دارید که به هر حال باید برطرف شوند.
یادداشت ویرایشگر: نسخه قبلی این مقاله بیان میکرد که گوگل بهتازگی این موضوع را بهعنوان یک روش جدید اعلام کرده است. جان مولر از گوگل در یک توییت توضیح داد: “این یک تغییر نیست، بلکه فقط قبلاً به طور رسمی مستند نشده بود…» و این مقاله برای منعکس کننده آن به روز شده است.
منبع: Google Search Central
تصویر ویژه: SNEHIT PHOTO/Shutterstock