Google دوباره به دلیل اقدامات ضدرقابتی ادعایی خود در تبلیغات آنلاین مورد انتقاد قرار گرفته است.
طبق Bloomberg، وزارت دادگستری ایالات متحده می تواند در اوایل ماه آینده از Alphabet, Inc، شرکت مادر موتور جستجو، به دلیل نقض قوانین ضد انحصار شکایت کند.
گوگل به طور مکرر توسط اتهامات ضد تراست هدف قرار می گیرد
در اکتبر ۲۰۲۰، وزارت دادگستری فدرال شکایتی علیه غول موتور جستجو تنظیم کرد که در حال حاضر ۸۳.۸۴٪ از بازار جهانی. این شکایت که در دولت ترامپ مطرح شد، ادعا میکند که سلطه تبلیغات آنلاین Google یک انحصار غیرقانونی است.
در دسامبر همان سال، دادستان های کل ۱۶ ایالت و پورتوریکو نیز از Google به دلیل نقض های سطح ایالت شکایت کردند. /a> از قوانین ضد تراست. هر دوی این کت و شلوارها در حال حاضر نابسامان هستند.
Alphabet، Inc همچنین با اتهامات و اتهامات ضد تراست در سطح بین المللی مواجه شده است، از جمله سه مورد در اتحادیه اروپا، که در آنها ۱.۶ میلیارد دلار جریمه شد. در پاسخ به چالشهای جاری قانونگذاران اروپایی، ماه گذشته Google پیشنهاد تقسیم کسب و کار خود را داده است.
Google همه اتهامات را رد کرده و اصرار دارد که فناوریهای آن برای کمک به وبسایتها، برنامهها و کسبوکارهای کوچک برای دسترسی به مشتریان حیاتی هستند.
«پیتر شوتنفلز» سخنگوی Google در بیانیهای گفت: «رقابت عظیم در تبلیغات آنلاین، تبلیغات آنلاین را مرتبطتر کرده، هزینههای فناوری تبلیغات را کاهش داده و گزینهها را برای ناشران و تبلیغکنندگان گسترش داده است».
کت و شلوار می تواند نحوه عملکرد تبلیغات دیجیتال را تغییر دهد
اگرچه هنوز برای حدس و گمان در مورد نتیجه این اقدام قانونی خیلی زود است، بررسی مداوم که گوگل تحت آن قرار دارد نشان می دهد که ممکن است تغییری در تبلیغات دیجیتال در افق باشد.
Google Ads در حال حاضر بر اساس مدلی کار می کند، جایی که بازاریابان برای کلمات کلیدی خاص پیشنهاد قیمت می دهند. سپس با امتیازی از آگهی و صفحه فرود شما که به عنوان «امتیاز کیفیت شناخته می شود، جفت می شود..” تبلیغات با کیفیت بالاتر میتوانند جایگاه خود را تضمین کنند، حتی زمانی که برای یک کلمه کلیدی قیمت بیشتری دارند.
Google در حال حاضر در هر مرحله از فرآیند قرار دادن تبلیغات شرکت میکند، که همراه با سهم گستردهای از بازار جستجو به شرکت با توجه به مخالفانش داده است.
اگر Alphabet, Inc. مجبور به واگذاری یک یا چند فرآیند در مبادلات پیشنهادی-تبدیل شود، می تواند منجر به تغییرات قابل توجهی در مدل تبلیغات آنلاین شود.
تصویر ویژه: Ascannio/Shutterstock