تهران ، ولیعصر
021-987654

الگوریتم های گوگل می توانند درک کنند که منابع در مورد یک واقعیت توافق کنند

الگوریتم چند وظیفه‌ای یکپارچه مدل (MUM) Google اکنون می‌تواند تشخیص دهد که چه زمانی چندین منبع با کیفیت بالا بر روی یک واقعیت توافق دارند.

این به‌روزرسانی برای MUM بخشی از تلاش مهم‌تر برای بهبود سواد اطلاعاتی در سراسر وب است.

یک نظرسنجی با پشتیبانی گوگل که توسط موسسه پوینتر انجام شده است نشان می‌دهد که ۶۲ درصد از پاسخ‌دهندگان هر هفته با اطلاعات نادرست یا گمراه‌کننده مواجه می‌شوند.

برای کمک به افراد در تفکیک واقعیت از داستان، Google چندین تغییر را در نتایج جستجو اعمال می‌کند.

در اینجا جزئیات کاملی درباره به‌روزرسانی‌هایی است که Google امروز اعلام کرد.

بهبود الگوریتم MUM Google

با بهبود الگوریتم MUM، Google می‌تواند متوجه شود که چه زمانی چندین منبع در وب به اتفاق نظر می‌رسند.

این برای نتایج جستجو چه معنایی دارد؟

Google اکنون قطعه‌های برجسته خود را بررسی می‌کند تا ببیند آیا سایر منابع معتبر با اطلاعات موافق هستند یا خیر.

پاندو نایاک، معاون جستجوی Google، توضیح می‌دهد که چگونه پیشرفت‌های الگوریتم MUM این امکان را فراهم می‌کند:

«سیستم‌های ما می‌توانند فراخوان‌های قطعه (کلمه یا کلماتی که در بالای قطعه برجسته با فونت بزرگ‌تر خوانده می‌شوند) را در برابر سایر منابع با کیفیت بالا در وب بررسی کنند، تا ببینند آیا یک توافق کلی برای آن فراخوانی وجود دارد یا خیر، حتی اگر منابع از کلمات یا مفاهیم متفاوتی برای توصیف یک چیز استفاده کنند. ما متوجه شدیم که این تکنیک مبتنی بر اجماع به طور معنی‌داری کیفیت و مفید بودن فراخوان‌های قطعه برجسته را بهبود بخشیده است.”

به‌علاوه، MUM می‌تواند به Google کمک کند تا با دقت بیشتری تعیین کند که چه زمانی درخواست‌ها بهتر ارائه می‌شوند بدون قطعه‌های برجسته.

در نتیجه این به‌روزرسانی، Google راه‌اندازی قطعه‌های برجسته در این موارد را تا ۴۰% کاهش می‌دهد.

کمک به جستجوگران برای شناسایی اطلاعات قابل اعتماد

همراه با به‌روزرسانی MUM، Google ویژگی‌های دیگری را برای کمک به جستجوگران در یافتن اطلاعاتی که می‌توانند به آنها اعتماد کنند، معرفی می‌کند.

بسط “درباره این نتیجه”

Google در حال گسترش ویژگی «درباره این نتیجه» با زمینه بیشتری است، مانند:

  • چقدر یک منبع منتشر شده است
  • بررسی های آنلاین درباره منبع یا شرکت
  • آیا نهاد دیگری مالک شرکت است یا نه
  • زمانی که سیستم‌های Google نمی‌توانند اطلاعات کافی در مورد منبع پیدا کنند
Google’s Algorithms Can Understand When Sources Agree On Same Fact اعتبار تصویر: عکس صفحه از blog.google/products/search/information-literacy/، آگوست ۲۰۲۲.

درباره این نتیجه اکنون در برنامه Google و به زبان‌های بیشتری از جمله پرتغالی (PT)، فرانسوی (FR)، ایتالیایی (IT)، آلمانی (DE)، هلندی (NL)، اسپانیایی (ES)، ژاپنی در دسترس است. (JP) و اندونزیایی (ID).

توصیه های محتوا درباره شکاف های اطلاعاتی

یک توصیه جدید در نتایج جستجو به کاربران هشدار می دهد که اطلاعات قابل اعتماد کافی برای یک درخواست خاص در دسترس نباشد.

Google نمونه‌ای از جستجوی مرتبط با تئوری توطئه را به اشتراک می‌گذارد که مشاوره محتوای جدید را راه‌اندازی می‌کند:

Google’s Algorithms Can Understand When Sources Agree On Same Factاعتبار تصویر: عکس صفحه از blog.google/products/search/information-literacy/، آگوست ۲۰۲۲.

منبع: Google
تصویر ویژه: Andrii Yalanskyi/Shutterstock

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *