تهران ، ولیعصر
021-987654

انتقادات گوگل علیه لایحه ضد انحصار فناوری – آیا معتبر هستند؟

Google استدلال می‌کند که لایحه‌ای که توسط کنگره ایالات متحده پیشنهاد می‌شود، می‌تواند امنیت کاربران را به خطر بیندازد و به محصولاتی مانند جستجو و Maps آسیب برساند.

لایحه S.2992 که به عنوان قانون نوآوری و انتخاب آنلاین آمریکا (AICOA) شناخته می‌شود، حاوی قوانین دو حزبی است که توسط سناتورهای ایالات متحده امی کلوبوچار (D-MN) و سناتور چاک گراسلی (R-IA) پیشنهاد شده است. .

هدف پشت AICOA ایجاد زمینه بازی برابر برای کسب و کارها برای رقابت آنلاین است. این شیوه‌های ادعایی ضدرقابتی را هدف قرار می‌دهد، مانند پلتفرمی که محصولات و خدمات خود را بر رقبا ترجیح می‌دهد.

Google ادعا می‌کند که این صورت‌حساب بیش از آنکه فایده داشته باشد ضرر خواهد داشت. رویال هانسن، معاون مهندسی حریم خصوصی، ایمنی و امنیت Google، یک پست وبلاگ در اوایل این هفته با لیستی از نگرانی های شرکت در مورد S.2992.

آیا ادعاهای Google جوابگو هستند؟ بیایید به استدلال‌های Google نگاهی بیندازیم و آنها را با آنچه در لایحه ذکر شده مقایسه کنیم.

لایحه ضد تراست چگونه به گوگل و دیگران آسیب می رساند؟

Google چهار استدلال اصلی علیه لایحه دارد S.2992:

  • با ممنوع کردن ادغام محصولات اساسی به امنیت آسیب می رساند.
  • محصولات Google را برای بهره برداری توسط شرکت های خارجی باز می کند.
  • تلاش های Google برای مبارزه با اطلاعات نادرست را محدود می کند.
  • نگرانی های امنیتی معتبری را برطرف نمی کند.

آیا لایحه یکپارچه سازی محصول را ممنوع می کند؟

Google در لایحه‌ای که به ممنوعیت یکپارچه‌سازی محصول اشاره می‌کند، اشاره نمی‌کند، بنابراین من فقط می‌توانم حدس بزنم که این شرکت با چه چیزی مشکل دارد.

من معتقدم Google به بخش ۳.۱ این لایحه اشاره می‌کند که بیان می‌کند برای پلتفرم‌ها غیرقانونی است:

“محصولات، خدمات، یا خطوط تجاری اپراتور پلتفرم تحت پوشش را بر محصولات تجاری دیگر در پلتفرم تحت پوشش ترجیح دهید، به نحوی که به رقابت آسیب جدی وارد کند.”

Google همچنین ممکن است به بخش ۳.۲ اشاره داشته باشد که بیان می‌کند برای پلتفرم‌ها غیرقانونی است:

«توانایی محصولات، خدمات، یا خطوط تجاری کاربر تجاری دیگر را برای رقابت بر روی پلتفرم تحت پوشش نسبت به محصولات، خدمات یا خطوط کسب و کار اپراتور پلتفرم تحت پوشش محدود کنید به نحوی که به رقابت آسیب مادی می رساند.”

این می‌تواند بر یکپارچه‌سازی محصول Google تأثیر بگذارد، مانند نحوه ادغام جستجو، نقشه‌ها و نمایه‌های کسب‌وکار، زیرا شرکت‌هایی با محصولات مشابه نمی‌توانند در یک سطح رقابت کنند.

بخش ۳.۸ می‌تواند خشم Google را نیز برانگیزد، که آن را غیرقانونی می‌کند:

«محدود یا مانع از حذف نصب برنامه‌های کاربردی نرم‌افزاری که از قبل روی پلتفرم تحت پوشش نصب شده‌اند یا تغییر تنظیمات پیش‌فرض که کاربران پلت‌فرم تحت پوشش را به سمت محصولات یا خدمات ارائه‌شده توسط اپراتور پلت‌فرم تحت پوشش هدایت یا هدایت می‌کند، محدود یا مانع می‌شود، مگر اینکه لازم باشد. “

این ممکن است بر نحوه ادغام Google محصولات خود تأثیر بگذارد، زیرا باید به کاربران این امکان را بدهد که برنامه های Google را از یکدیگر جدا کنند.

اریکا جانسون، یکی از همکاران ارشد Squire Patton Boggs LLP متخصص در امنیت سایبری، از طریق ایمیل اظهار کرد: «من تمایل دارم با موضع Google موافق باشم. “به نظر می رسد این قانون بهترین اهداف را دارد – ترویج رقابت بیشتر در بین سیستم عامل های آنلاین بزرگ. [اما] از آنجایی که این لایحه یکپارچه سازی محصولات اساسی را ممنوع می کند، [Google] ممکن است به طور پیش فرض نتواند محصولات خود را ایمن کند.»

در نهایت، جانسون می‌افزاید: «این می‌تواند عواقب ناخواسته‌ای ایجاد کند، به‌ویژه برای آن دسته از کسب‌وکارهای کوچک‌تری که ممکن است منابع لازم برای درک تفاوت‌های ظریف در مورد دفاع در برابر حملات امنیت سایبری به غیر از تکیه بر تنظیمات پیش‌فرض ارائه‌شده را نداشته باشند. ”

با این حال، این لایحه اضافه می‌کند که پلتفرم‌ها می‌توانند کاربران را از حذف نرم‌افزار «برای امنیت یا عملکرد پلتفرم تحت پوشش» محدود کنند.

آیا این لایحه به شرکت های خارجی اجازه می دهد از محصولات Google سوء استفاده کنند؟

گوگل می‌گوید این لایحه شرکت‌ها را ملزم می‌کند تا پلتفرم‌های خود را برای احزاب خارجی باز کنند، که احتمالاً منجر به بهره‌برداری توسط شرکت‌های خارجی می‌شود که به دنبال دسترسی به داده‌های شرکت‌ها و شهروندان آمریکایی هستند.

Google به بخش ۳.۴ این لایحه اشاره می‌کند که می‌گوید غیرقانونی خواهد بود:

“محدود کردن، مانع یا به تاخیر انداختن غیر منطقی ظرفیت یک کاربر تجاری برای دسترسی یا تعامل با همان پلتفرم، سیستم عامل، یا سخت افزار یا ویژگی های نرم افزاری که در محصولات، خدمات یا خطوط موجود است. کسب و کار اپراتور پلت فرم تحت پوشش که با محصولات یا خدمات ارائه شده توسط کاربران تجاری در پلت فرم تحت پوشش رقابت می کند یا می تواند رقابت کند.”

اینکه آیا این تأثیری را که Google توصیف می‌کند خواهد داشت یا نه، یک موضوع تفسیری است.

جانسون خاطرنشان می‌کند: «در حالی که تلاش‌ها برای ترویج رقابت عموماً برای اقتصاد و جامعه آمریکا خوب است، من فکر می‌کنم که باید مراقب … پیامدهای ناخواسته باشیم». «امنیت سایبری یک موضوع امنیت ملی است و به‌ویژه با توجه به تهدیدات امنیت سایبری موجود از سوی روسیه و سایر کشورها، فکر می‌کنم کنگره باید مراقب باشد که پلتفرم‌های آنلاین مستقر در ایالات متحده را تضعیف نکند.»

آیا این لایحه توانایی Google را برای مبارزه با اطلاعات نادرست محدود می‌کند؟

Google استدلال می‌کند که S. 2992 توانایی آن را برای اقدام علیه محتوای مخرب محدود می‌کند، زیرا این لایحه بیان می‌کند که باید “رفتار غیرتمایز آمیز” وجود داشته باشد.

Google در ارائه استدلال خود به بخش ۳.۹ این لایحه اشاره می کند که می گوید:

“… در ارتباط با هر رابط کاربری پلتفرم تحت پوشش، از جمله قابلیت جستجو یا رتبه بندی ارائه شده توسط پلت فرم تحت پوشش، با محصولات، خدمات یا خطوط کسب و کار اپراتور پلت فرم تحت پوشش نسبت به محصولات دیگر، رفتار مطلوب تری داشته باشد. کاربر تجاری نسبت به استانداردهایی که رفتار خنثی، منصفانه و بدون تبعیض را با همه کاربران تجاری الزامی می کند.»

اگر Google توانایی “تبعیض” کردن رقبا را از طریق پایین آوردن رتبه آنها از دست بدهد، ممکن است برای نهادها امکان انتشار اطلاعات نادرست آسانتر وجود داشته باشد.

آیا این لایحه به نگرانی‌های امنیتی معتبر رسیدگی نمی‌کند؟

این چیزی است که Google در مورد این لایحه در رابطه با نگرانی‌های امنیتی «معتبر» می‌گوید:

“… لایحه اصلاح شده می گوید که ما مجبور نیستیم با نهادهایی که خطرات امنیتی “روشن” و “مهم” دارند همکاری کنیم یا به داده ها دسترسی داشته باشیم. اما این فرض را بر این می‌گذارد که ما در زمان واقعی می‌دانیم که کدام خطرات مهم هستند و می‌تواند ما را از مسدود کردن خطرات امنیتی متوسط ​​یا نوظهور که آشکارا با نوار تهدید «مهم» مطابقت ندارند، منع کند.»

به عبارت دیگر، گوگل استدلال می‌کند که این لایحه مانع از آن می‌شود که در مورد تهدیدات کوچک قبل از تبدیل شدن به نگرانی‌های امنیتی بزرگ اقدامی انجام دهد.

جانسون می‌افزاید: «بازیگران تهدید بسیار پیچیده هستند و به دنبال هر فرصتی برای بهره‌برداری از ضعف زیرساخت‌های فناوری اطلاعات سازمان خواهند بود.

بخش ۲.۲ این لایحه می‌گوید که پلتفرم‌های فناوری لازم نیست نهادهایی را که “خطر آشکار امنیت ملی” هستند، در خود جای دهند. با این حال، نتوانستم چیزی پیدا کنم که صراحتاً توانایی Google را برای تعدیل خطرات امنیتی که دغدغه ملی نیستند محدود کند.

این لایحه همچنین دفاعیات مثبت برای نقض هرگونه رفتار غیرقانونی مندرج در قانون را فهرست می‌کند. یکی از این دفاع‌ها شامل محافظت از ایمنی و حریم خصوصی کاربر است.

از نظر فنی، این بدان معناست که Google می‌تواند هر نهادی را که یک تهدید امنیتی بداند، مسدود کند، تا زمانی که بتواند شواهد کافی از خطر برای ایمنی کاربر ارائه دهد.

آیا ادعاهای Google معتبر هستند؟

همکار غول‌های فناوری – که در صورت تصویب AICOA مشمول قانون می‌شوند – نگرانی‌های Google را منعکس می‌کنند.

به عنوان مثال، انجمن صنعت رایانه و ارتباطات (CCIA)، کمپینی به نام آنچه را که کار می‌کند را نشکنید برای افزایش آگاهی از تأثیر بالقوه S.2992 آغاز کرده است.

طرفداران این لایحه می‌گویند که منتقدان این لایحه را از دست داده‌اند و AICOA به گونه‌ای طراحی شده است که رقابت کسب‌وکارهای کوچک با انحصارهای بزرگ را آسان‌تر کند.

در برنامه Morning Joe Show در روز سه‌شنبه، سناتور کلوبوچار توضیح داد که قصد دارد با معرفی این لایحه چه کاری انجام دهد:

 «… کاری که صورتحساب انجام می‌دهد این است که می‌گوید اگر قرار است چیزهایی را در پلتفرم‌های خود بفروشید، نمی‌توانید آن را بر سایر محصولات تجاری رقابتی ترجیح دهید. زیرا این کاری است که آنها انجام می دهند. آنها شروع به خرید کالاهای پشت سر هم می کنند و اساساً رقابت می کنند، زیرا آنها مالک خط لوله ای هستند که مردم از طریق آن رقبای دیگر را می خرند. این سرمایه داری منصفانه نیست. این زمانی است که ضد انحصار وارد عمل می شود.»

دفتر سناتور کلوبوچار بلافاصله به درخواست نظر پاسخ نداد.

اگر AICOA تصویب شود چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر کنگره AICOA را به قانون تصویب کند، می‌تواند بر بسیاری از پلتفرم‌های مهم فناوری که مردم هر روز استفاده می‌کنند، تأثیر بگذارد.

کاربران ممکن است تجربه کوچک‌تری را ببینند، به عنوان مثال، تا جایی که جستجوی Google پیش می‌رود.

به عنوان مثال،

Google به طور بالقوه نمی تواند محصولات خود را بیشتر از سایرین قابل مشاهده کند، به این معنی که نمی تواند هنگام جستجوی رستوران، بسته محلی از نمایه های کسب و کار Google را نمایش دهد.

جستجو می‌تواند بیشتر شبیه آن روز باشد، زمانی که فقط ده پیوند آبی با چند آگهی در بالا بود.


تصویر ویژه: rafapress/Shutterstock

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *