تهران ، ولیعصر
021-987654

گواهی بازاریابی دیجیتال گوگل درصد تراکم کلمات کلیدی را توصیه می کند

شخصی از جامعه سئو توجه خود را به بخشی از دوره آموزشی جدید بازاریابی دیجیتال گوگل جلب کرد که توصیه می کند حداقل ۳۰۰ کلمه محتوا بنویسید، مناطق خاصی از یک صفحه وب را برای جستجوی کلمات کلیدی توصیه می کند. و تراکم کلمه کلیدی را برای کلمات کلیدی هدف کمتر از ۲% توصیه می کند.

برخی از جامعه بازاریابی دیجیتال در توییتر گوگل را در مورد اطلاعات نادرست صدا کردند و دنی سالیوان از Google پاسخ داد.

گواهی بازاریابی دیجیتال و تجارت الکترونیکی Google

Google بازاریابی دیجیتال و گواهی تجارت الکترونیک در ۲ مه ۲۰۲۲. هدف از دوره آموزشی و گواهینامه کمک به جویندگان کار برای یافتن شغل در بازاریابی دیجیتال است.

این دوره آموزشی توسط انجمن آژانس های تبلیغاتی آمریکا و همچنین توسط فدراسیون تبلیغات آمریکا تأیید شده است.

دوره بازاریابی دیجیتال Google به مهارت های زیر را آموزش دهید:

  • “توسعه استراتژی های بازاریابی دیجیتال و تجارت الکترونیک
  • جذب و جذب مشتریان از طریق کانال های بازاریابی دیجیتال مانند جستجو، رسانه های اجتماعی و ایمیل
  • اندازه گیری تجزیه و تحلیل بازاریابی و اشتراک گذاری بینش
  • ساخت فروشگاه های تجارت الکترونیک، تجزیه و تحلیل عملکرد تجارت الکترونیک، و افزایش وفاداری مشتری”

هدف اعلام شده این برنامه آموزش به کارگران غیر ماهر است که چگونه در مشاغل بازاریابی دیجیتال سطح ابتدایی مهارت پیدا کنند.

اما فارغ‌التحصیلان این برنامه چگونه می‌توانند مهارت داشته باشند اگر آنچه آموخته‌اند نادرست باشد؟

دوره آموزشی Google تراکم کلمه کلیدی را توصیه می کند

در بخشی از دوره به نام مبانی بازاریابی دیجیتال، در هفته سوم دوره، بخشی به نام تحقیق کلمات کلیدی و پر کردن کلمات کلیدی وجود دارد.

در این بخش خاص، مطالب آموزشی Google حداکثر چگالی کلمات کلیدی را برای عبارات کلیدی مورد نظر مشخص می‌کند.

تراکم کلمه کلیدی اندازه گیری تعداد دفعات نمایش یک کلمه کلیدی در یک صفحه وب است که به صورت درصد بیان می شود.

اندازه گیری چگالی کلمه کلیدی به شما می گوید که یک کلمه کلیدی X% بار در یک صفحه وب ظاهر می شود.

الگوریتم‌های موتور جستجوی قدیمی قدیمی که برای تشخیص اینکه صفحه درباره چیست، بر تراکم کلمات کلیدی تکیه می‌کردند. هر چه بیشتر یک کلمه کلیدی در صفحه ظاهر شود، احتمال اینکه صفحه مربوط به آن عبارت کلیدی باشد بیشتر است.

اما موتورهای جستجو از آن روش رتبه بندی کلمات کلیدی حرکت کرده اند.

یا دارند؟

دوره آموزشی خود Google با توصیه یک محدودیت واقعی برای چگالی کلمه کلیدی، بیانیه شگفت انگیزی را در مورد چگالی کلمات کلیدی بیان می کند.

در این دوره آمده است:

“تراکم کلمه کلیدی خود را زیر استاندارد صنعتی ۲% نگه دارید.

این بدان معناست که ۲٪ از کلمات در صفحه وب یا کمتر باید کلمات کلیدی هدف باشند.”

حداقل ۳۰۰ کلمه بنویسید

توصیه دیگر که باعث افزایش ابروها می شود، حداقل تعداد کلمات برای صفحات وب است که تاکید می کند هر چه تعداد کلمات در یک صفحه بیشتر باشد، احتمال رتبه بندی آن صفحه توسط Google بیشتر می شود.

دوره آموزشی توصیه می‌کند:

“بیش از ۳۰۰ کلمه در صفحه وب خود بنویسید.

اگر حجم بالاتری از محتوای با کیفیت بنویسید، احتمال دارد صفحه وب شما در صفحات نتایج موتور جستجو رتبه بالاتری کسب کند.”

کلمات کلیدی خود را کجا قرار دهید

این سند همچنین مکان‌های دقیقی را که کلمات کلیدی باید در آن قرار گیرند توصیه می‌کند:

“کلمات کلیدی شما باید فقط یک بار در مکان های زیر در هر صفحه در وب سایت شما استفاده شود: عنوان صفحه، عنوان فرعی، پاراگراف اول، و نتیجه گیری متن.”

گوگل اشتباه کرد؟

دوره آموزشی توسط Google نوشته شده است و قرار نیست حاوی اطلاعات محرمانه باشد.

اعلام گواهی دیجیتال مارکتینگ شامل بیانیه ای است مبنی بر اینکه تمام اطلاعات دوره در اسناد جستجوی Google.

“این برنامه حاوی اطلاعات محرمانه ای نیست. همه ویژگی‌های «جستجوی Google» آموزش داده شده در دسترس عموم هستند، می‌توانید در اسناد رسمی «جستجوی Google» بیشتر بیاموزید.»

مشخص است که توصیه‌های مربوط به تعداد کلمات و تراکم کلمات کلیدی در اسناد عمومی Google نشات گرفته‌اند.

همچنین باید تعجب کرد که چگونه توصیه می‌شود که کلمات کلیدی را در یک صفحه وب قرار دهیم.

این اشتباه باعث می‌شود که چقدر این دوره قابل اعتماد است اگر چنین اشتباه آشکاری مانند این بتواند به نسخه زنده دوره راه یابد.

Google اطلاعات بد را در دوره آموزشی بازاریابی دیجیتال تأیید می‌کند

جیانلوکا فیورلی، بازاریاب جستجو (@gfiorelli1) به این خطا در توییتر اشاره کرد.

او همچنین توییت کرد که این یک افسانه SEO است و از اینکه یک دوره ابتدایی در بازاریابی دیجیتال اطلاعات نادرست را به دانش آموزان آموزش می دهد ابراز ناراحتی کرد.

دنی سالیوان تصریح کرد که تیمی که دوره آموزشی را توسعه داده است با تیم جستجو در ارتباط نیست و متعهد شد که بازخورد را به همراه داشته باشد.

دنی توئیت کرد :

“من در تیمی نیستم که آن را تولید کرده است و آنها نیز بخشی از تیم جستجو نیستند. به‌عنوان فردی از تیم جستجو، هیچ محدودیت یا «تراکم» یا چیزی شبیه به آن را توصیه نمی‌کنیم. این را می توان نادیده گرفت؛ من آن را منتقل می کنم. توصیه‌های جستجو در اینجا است. ”

پیوندی که دنی ارائه کرده است به Google است. راهنمای شروع بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) که یک منبع جامع است که مقدار قابل توجهی از اصول اولیه سئو، مانند برچسب های عنوان و توضیحات متا را پوشش می دهد.

جستجوی اطلاعات نادرست

اطلاعات غلط زیادی در مورد بازاریابی دیجیتال وجود دارد. یافتن افسانه های بازاریابی جستجو در دوره آموزشی بازاریابی دیجیتال خود گوگل غیرمنتظره است.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *